שתף קטע נבחר

נבחרת ישראל הודחה מאליפות העולם בבייסבול

השחקנים של ג'רי ויינשטיין הפסידו בטוקיו ליפן 8:3 וסיימו בשלב רבע הגמר את הופעת הבכורה המרשימה שלהם בטורניר. ישראל החזיקה מעמד במשך שעתיים מול היריבה החזקה, אבל בחצי השני של המשחק הפערים נראו היטב

נבחרת ישראל בבייסבול הודחה היום (ד') מאליפות העולם בשלב רבע הגמר, לאחר שהפסידה למארחת יפן 8:3. הנבחרת בכחול-לבן חתמה בהפסד הופעת בכורה מרשימה בטורניר, שכללה ניצחונות מפתיעים על דרום קוריאה, טייוואן, הולנד וקובה.

 

השחקנים של ג'רי וינשטיין החזיקו מעמד והתמודדו שווה בשווה במשך שעתיים, עד האינינג השישי במשחק - אז הצליחה היריבה לשבור אותם. יפן, אחת הנבחרות החזקות בעולם, עלתה ליתרון 0:5 באינינג הזה - ומשם לישראל היה קשה עד בלתי אפשרי לחזור.

 

טיילר קריגר מתוסכל (צילום: AFP) (צילום: AFP)
טיילר קריגר מתוסכל(צילום: AFP)
 

 

היפנים היו גדולים על ישראל (צילום: AP) (צילום: AP)
היפנים היו גדולים על ישראל(צילום: AP)

 

נייט פריימן (צילום: AP) (צילום: AP)
נייט פריימן(צילום: AP)

 

באינינג השמיני היתרון גדל ל-0:8 ונראה היה שהמשחק יסתיים בתבוסה, אבל בתשיעי ראיין לברנוויי חבט על הקו, וקלי ודייויס צמצמו ל-8:3 כדי להמתיק את הסיום עבור הנבחרת.

 

ישראל סיימה בין 7 הטובות ביותר בטורניר, ובמקום השלישי בבית רבע הגמר - כשהיא מקדימה את קובה שצברה שלושה הפסדים. יפן עלתה לחצי הגמר יחד עם נבחרת הולנד.

 


טבלת הבית הישראלי אליפות העולם בבייסבול

טבלת הבית הישראלי
  נבחרת מאזן
1

יפן

0:3
2. הולנד 1:2
3. ישראל 2:1
4. קובה 3:0

 

מהלך המשחק

הישראלים הבודדים ביציעי הטוקיו דום חגגו עם דגלים כשבדקת הפתיחה הצליח סם פולד לחבוט ולהגיע לבסיס הראשון, אבל 44 אלף היפנים הרעישו עולמות כשהמגיש הפותח שלהם פסל את שלושת החובטים הישראלים הבאים. בהמשך האינינג הראשון (מבין תשעה), תורה של ישראל להגיש הגיע ובמפתיע מי שעלה היה ג'וש זייד, שבמהלך האליפות הצטיין דווקא כמגיש הסוגר. הוא הפגין יכולת טובה, אפשר ליפנים חבטה מוצלחת אחת בלבד והותיר את התוצאה על 0:0.

 

שמר על התוצאה מאופסת בפתיחה. ג'וש זייד (צילום: AFP) (צילום: AFP)
שמר על התוצאה מאופסת בפתיחה. ג'וש זייד(צילום: AFP)

 

גם באינינג השני חובטי ישראל לא הצליחו להתמודד עם המגיש היפני קודיי סנגה, ואילו זייד - אחד מכוכבי נבחרת ישראל - ראה שני חובטים יפנים מתקדמים בבסיסים, אבל הגשה נהדרת שלו פסלה את סייג'י קוביישי והשאירה את התוצאה מאופסת גם בתום האינינג הזה.

 

המגמה נמשכה גם באינינג השלישי. טיילר קריגר מהכחולים-לבנים נחבט ברגלו והגיע עד לבסיס השלישי, אבל נקודה ראשונה לא יצאה מזה. מנגד, המשחק היציב של זייד נמשך. עדיין 0:0. באינינג העוקב השוויון לא נשבר, כשהפיצ'רים - סנגה היפני וזייד הישראלי - ממשיכים לתסכל את החובטים.

 

הקשה על החובטים. קודיי סנגה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הקשה על החובטים. קודיי סנגה(צילום: AFP)

 

סייג'י קוביישי (צילום: AP) (צילום: AP)
סייג'י קוביישי(צילום: AP)
 

 

באינינג החמישי, דילן אקסלרוד החליף את זייד בעמדת המגיש והשיג שלוש פסילות מהירות. האינינג חלף במהירות ואף אחת מהנבחרות לא מצליחה להוסיף חבטות למאזנה. 1:4 ליפן בעמודה זו, אבל 0:0 בשורה התחתונה - והדרמה באצטדיון הענק בטוקיו בעיצומה.

 

אחרי כמעט שעתיים של משחק, השוויון נשבר בחלק התחתון של האינינג השישי. יושיטומו צוצוגו לא נבהל מול המחליף הישראלי אקסלרוד וחבט בעוצמה אל היציעים. הום-ראן יפני, 0:1 למארחים. לא חלפה דקה וישראל נכנסה לבור עמוק. דאבל של נובוהירו מצודה הביא את סייה סוזוקי לבסיס הבית, וכאוס בעקבות חבטה לטווח מינימלי של קוביאשי העלה את היפנים ל-0:3, והאינינג עדיין לא נגמר.

 

הפיצ'ר המחליף זאק תורנטון לא הסתדר עם היפנים, וריוסוקה קיקוצ'י חבט טוב מולו, כששחקני המארחת נמצאים על כל הבסיסים. 0:4 ליפנים. נוריצ'יקה איוקי העלה ל-0:5 מול מחליף אחר, אלכס כץ. עדיין האינינג השישי, ישראל על סף הדחה.

 

שחקני נבחרת ישראל (צילום: AP) (צילום: AP)
שחקני נבחרת ישראל(צילום: AP)

 

סנגה וחבריו לנבחרת יפן (צילום: AFP) (צילום: AFP)
סנגה וחבריו לנבחרת יפן(צילום: AFP)
 

 

סיוט האינינג השישי הסתיים סוף-סוף, ובתחילת הבא השיג נייט פריימן את החבטה הישראלית השנייה במשחק - והראשונה מאז דקת הפתיחה. לנקודת בכורה כחולה-לבנה זה לא הוביל, והפרצופים של היהודים האמריקנים על הספסל נראו עדיין עגומים. הפיצ'ר המחליף ברד גולדברג הצליח למנוע מיפן להגדיל בהמשך את התוצאה. לעשרות אלפי היפנים ביציעים זה לא הפריע, והם המשיכו לעודד ולשיר כל הזמן.

 

יפן, שהגיעה תמיד לגמרים באליפויות העולם (זכתה בשתי המהדורות הראשונות, הפסידה בקודמת ב-2013) עשתה עוד צעד לעבר החצי, כשעלתה ל-0:7 באינינג השמיני בעקבות חבטה טובה של סייצ'י אוצ'יקווה מול המגיש טיילר הרון. מצודה העלה ל-0:8, אבל הגנה ישראלית טובה מנעה מהמשחק להסתיים לפני האינינג התשיעי.

 

חבטה לא טובה של בורנסטיין הייתה אמורה לסיים את המשחק, אבל טעות יפנית האריכה אותו - והכחולים-לבנים עם כובעי המגן דוד לא ויתרו. ראיין לברנוויי חבט על הקו, קלי ודייויס הקטינו ל-8:3. מעבר לזה, הנבחרת הנהדרת של ג'רי ויינשטיין, שהורכבה בעיקר מיהודים אמריקנים, לא הצליחה לעשות. הפיצ'ר היפני מאקיטה פסל פעמיים את החובטים שנותרו, והמשחק הסתיים ב-3:8 יפני. המארחים עלו עם הולנד לחצי הגמר, אבל כל המחמאות לישראל, שעשתה היסטוריה.

 

נובוהירו מצודה חוגג (צילום: AFP) (צילום: AFP)
נובוהירו מצודה חוגג(צילום: AFP)


פורסם לראשונה 15/03/2017 11:54

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים