שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    האם נבחרת ישראל מקפחת שחקנים יהודים?

    יהודים שלא שירתו בצבא או בשירות לאומי אינם רשאים לייצג את ישראל על כר הדשא העולמי. אבל למרבה התימהון, הדין הזה לא חל על בני מיעוטים. האם זאת סיבה להקל עליהם במבחן ההצטרפות לנבחרת ישראל? ממש לא!

    קני סייף מעדיף לייצג את ארה"ב במונדיאל הקרוב. זכותו. נבחרת בייסבול אמריקאית יהודית ייצגה את ישראל במונדיאל הבייסבול. נחמד. אבל למען האמת נהיה מעט בלגן בתחום הזהות הלאומית הספורטיבית, ועל רקע זה אני מציע טור שנוגע בחומר נפץ ספורטיבי/פוליטי: שחקני כדורגל מבני המיעוטים בנבחרת ישראל. האם זה הזמן הנכון לדבר על זה? לפני שעולים למשחק חשוב בספרד? סליחה, הציניקנים יאמרו שלא, אבל אף פעם זה לא זמן טוב לדבר על הזיקוק הזה ולהדליק מדורות...

     

    לנבחרת של אלישע לוי מוזמנים מספר בני מיעוטים. כולם ראויים, משובחים ומקצועיים לעילא ולעילא. אבל ישנה בעיה אחת: מישהו התחכם ועשה צחוק מהשחקנים היהודים. שחקנים יהודים שלא שירתו בצבא או בשירות לאומי אינם רשאים - וחלק מאיתנו יאמרו שבצדק! - לייצג את ישראל על כר הדשא העולמי. אבל למרבה התימהון, הדין הזה לא חל על בני מיעוטים. למה? מדוע? הם אצילים? יש להם דם כחול?

     

    נבחרת ישראל (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
    נבחרת ישראל(צילום: אורן אהרוני)

     

    בואו ונדבר בהיגיון. כל אזרחי ישראל, יהודים וערבים, שעשו צבא או שירות לאומי, זכאים להטבות מפליגות ובצדק. בני המיעוטים אינם חייבים בשירות צבאי - טיפשי מאוד, אבל זה עניין לטור אחר, וגם אינם חייבים בשירות לאומי אזרחי. אבל האם זאת סיבה להקל עליהם במבחן ההצטרפות לנבחרת ישראל? ממש לא! שיעשו שירות לאומי אזרחי במקום צבא! השירות הלאומי-התנדבותי של בני המיעוטים יוכל להתבצע בקהילה עצמה, דהיינו לטובת אחיהם, האזרחים המוסלמים ו/או המיעוטים האחרים. העיקר שיהיה דין שווה בנבחרת ישראל ליהודים ולערבים. לא עשית שירות לאומי? לא תוכל לשחק בנבחרת!

     

    העניין הוא שישנם לאומנים ערבים מזיקים. עמותת "בילדנא" הערבית ומרכז "מוסווא" מהלכים אימים על הצעירים המוסלמים, ומי שהתגייס לשירות הלאומי מתויג אצלם כ"מצורע הראוי להקאה".

     

    וכעת לתפוח האדמה הלוהט באמת. שחקנים בני מיעוטים אינם שרים את ההמנון הלאומי. מילות ההמנון גדולות עליהם. רפעת טורק יצא מזה פעם בשלום כשאמר: "אני לא זמר של המנונים". עכשיו - נניח לעצמנו שלמונדיאל הבא יעלו 11 בני מיעוטים מוכשרים וגאוני כדורגל למשחק נגד ספרד. המאמן הלאומי הוא סאלח חסארמה. ההמנון יישאר עם אותן המילים הגדולות. היהודים ישירו את ההמנון, אבל השחקנים והמאמן ישתקו מבושה. מישהו יכול לדמיין את האצטדיון באותן דקות?! אז למה להתעסק עם הפתיליה הבוערת הזאת? אני בטוח שאם שחקני העתיד הערבים יעלו למגרש כשאחריהם לפחות שירות לאומי מכובד, אז 40 אלף צופים יהודים באצטדיון ר"ג יריעו להם וישירו במקומם את ההמנון. וזה בסדר, כיוון שלא ההמנון פוסל אותם מלייצג את ישראל. מה שפוסל אותם הוא הסירוב להוות דוגמה לאחיהם ולעשות שירות לאומי אזרחי-התנדבותי אצלם בקהילה. כמו אחיהם היהודים.

     

    לסיכום. הטור אינו נגד ערבים. הטור הוא בעד יהודים וערבים ובעד ישראל ובעד השפיות. אבל כנראה שמדליקי המדורות הסדרתיים בכדורגל שלנו עוד יסקלוני באבנים גדולות בכיכר העיר בעוון הנחת האמת על השולחן. אבל זה שווה. לימדוני לא לפחד. ומי שלא חושב כך – שיקום.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: אורן אהרוני
    נבחרת ישראל
    צילום: אורן אהרוני
    מומלצים