שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    בהולנד מתגעגעים ללואי ואן חאל

    הנבחרת התוססת, שסיימה את המונדיאל בברזיל במקום השלישי, בדרך להחמיץ טורניר שני ברציפות. האורנג' חייבים מאמן רציני כמו וילמוטס, קומאן או רייקארד, שיעשה סדר בבלגן וינסה להוציא יותר מהדור החדש

    אחרי שנעדרה מהיורו בצרפת, הולנד בצרות והיא בדרך להחמיץ גם את מונדיאל 2018. למרות שזכתה רק בתואר אחד (יורו 1988), הולנד נחשבת מספר עשורים לנבחרת מסוכנת שלא כדאי לזלזל בה. רק לפני שלוש שנים, במונדיאל ברזיל, סיימה נבחרת האורנג' במקום השלישי, תוך הצגת יכולת נהדרת. אז מהי הסיבה להתרסקות?

     

    "החשוד המיידי" הוא המאמן לואי ואן־חאל, בגלל שעזב. למרות קשיחותו והטוטאליות, השחקנים שיחקו בשבילו. כבר שנים שלא הייתה נבחרת כל־כך התקפית, מחוייבת ומלוכדת. ברגע שבו הוחלף על־ידי חוס הידניק (מאמן שעבר זמנו) ובהמשך על־ידי דני בלינד, התחיל הבלגן. כיום הולנד לא נראית כאחת שתגיע לפלייאוף. ההפסד לבולגרים היה אחד יותר מדי. שוודיה נראית מעולה וצרפת מתחילה לשכוח את ההפסד לפורטוגל בגמר היורו.

     

     (צילום: Getty Images) (צילום: Getty Images)
    (צילום: Getty Images)

     

    סיבה נוספת לכישלון ההולנדי המתמשך מאז 2014 היא שרבים משחקניה הוותיקים כבר לא בכושר שהיו אז. רובן נפצע באופן סדרתי, סניידר עבר לטורקיה, קאוט פרש והונטלאר בנסיגה גדולה. היורשים הפוטנציאליים (באס דוסט, וינסנט יאנסן, קווינסי פרומס ודאבי קלאסן) עוד צריכים ללמוד הרבה כדי להיכנס לנעליהם, לאחר שכל המוזכרים כבר יפרשו ממשחקים בינלאומיים.

     

    אז איך הולנד בכל זאת יכולה לחזור לעצמה? קודם כל עליה למנות כבר עכשיו מאמן רציני, שיעשה סדר מצד אחד ויחזיר לשחקנים את חדוות המשחק מצד שני. למשל מארק וילמוטס, שקידם מאוד את הבלגים. מומלץ שלא לפסול את קומאן, פרנק רייקארד שכבר אימן את הנבחרת, ג'יו ואן־ברונקהורסט וארון וינטר. גם יורגן קלופ הגרמני, אם ייפרד מליברפול, מסוגל להחזיר את נבחרת האורנג' למסלול.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים