שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    בארסה, יובנטוס, כרטיס אחד לחצי

    שתיים מבין המועמדות לזכייה בליגת האלופות ייפגשו כבר ברבע הגמר בעוד שלושה ימים. האם יובנטוס תנצח או שדווקא ברצלונה תדלג על פניה ללא קושי ניכר?

    המשחק בין ברצלונה ליובנטוס ביום שלישי יחזיר את רובנו לגמר הצ'מפיונס מלפני שנתיים, בו זכתה בארסה באליפות אירופה החמישית שלה (והרביעית בתוך עשור), כשניצחה את הביאנקונרי שהגיעו לגמר לראשונה מאז 2003 וחלמו על זכייה ראשונה מאז 1996.

     

    כאוהד יובנטוס, אהיה ג'נטלמן ואתן כבוד לאורחים. למרות משברים רבים, לואיס אנריקה וחבורתו מוכיחים שקשה לשבור אותם. הם יכולים לזכות בגביע הספרדי (הגיעו לגמר נגד אלאבס), חזרו לעצמם בליגה ותיאורטית יכולים לזכות בטרבל. ניימאר, סוארס ומסי בכושר שיא, אולי גם כפועל יוצא של השישייה שכבשה הקבוצה במשחק הקודם במפעל. הדבר הטוב מבחינתם הוא שאפילו אנדרה גומש ופאקו אלקאסר, שנחשבו עד לא מזמן פלופים רציניים, התעוררו והתחילו לתרום להצלחת הקבוצה עם בישולים ושערים.

     

    ברצלונה (צילום: getty images) (צילום: getty images)
    ברצלונה(צילום: getty images)

     

    עם זאת, ברצלונה תופיע למשחק בהרכב חסר למדי. וידאל סיים את העונה, ראפיניה וארדה טוראן פצועים וסרחיו בוסקטס מושעה למשחק אחד. יש להניח, קרוב לוודאי, שבארסה תצטרך להעלות מספר רב של שחקני קבוצת המילואים כדי למלא את החוסרים שהותירו הנ"ל בסגל. עם זאת, בבארסה אין לזלזל אף פעם. מלבד שלישיית MSN, יש לה שורת שחקנים שיכולים לתרום מהתלהבותם ומניסיונם העשיר (פיקה, אלבה, אינייסטה וכו'), כדי שכל הבעיות יישכחו והיא תחזור לקאמפ נואו עם ניצחון, שאולי יבטיח עלייה לשלב הבא אחרי משחק אחד.

     

    מנגד, יובנטוס תנסה לנצח את הסיכויים והפרשנויות. רבים האנשים שיגחכו ויגידו שאסור להמר נגד הספרדים, אך לא כך פני הדברים. קודם כל, המאמן מקס אלגרי עשוי לעזוב את יובה כבר בסוף השנה הנוכחית, קרוב לוודאי שלטובת קבוצה גדולה באנגליה. הוא מעוניין לסיים את הקדנציה המוצלחת שלו כשבאמתחתו אליפות אירופה. 

     

    רבים משחקני הקבוצה שיחקו באותו גמר של 2015 ומעוניינים בנקמה ספורטיבית. השוער בופון ממשיך לשמור על כושר עילאי בגיל 39. גם כל שחקני ההגנה שהיו פצועים, בראשם קייליני, הספיקו להחלים ומסוגלים לשחק. חדירה, קוואדראדו ופיאניץ' מרכיבים קישור קטלני, עם 16 כיבושים וראיית משחק מעולה. את מיטב התוצרת ההתקפית מספקים היגוואין ודיבאלה, שחקני נבחרת ארגנטינה. בנוסף, לזכותה של הקבוצה 12 משחקים רצופים ללא הפסד ברציפות בליגה, מרביתם נצחונות. אם לא תתרחש הפתעה יוצאת דופן, היא תוכתר כאלופי איטליה שנה שישית ברציפות.

     

    יובנטוס (צילום: AFP) (צילום: AFP)
    יובנטוס(צילום: AFP)

     

    מכאן לבעיות. ראשית, כמו אצל רוב הקבוצות הבכירות של אירופה בשלבים הגבוהים, יש פצועים. מואיז קין הצעיר והמוכשר ומרקו פיאצה צפויים לנוח ביום שלישי נגד ברצלונה. נכון, אמנם מדובר בשחקני ספסל, אך עובדה זו תגביר את התלות בהיגוואין ובדיבאלה, ותלות של קבוצה בשחקן או שניים היא בעיה בפני עצמה. שנית, חוסר התחרותיות בליגה עלולה לפגוע ביובנטוס. ברצלונה היא קבוצה בליגה אחרת, שמסוגלת להכתיב את קצב המשחק שלה ולמוטט את יריבתה בתוך דקות. תשאלו את פ.ס.ז'. אם ברצלונה ניצחה אותם כפי שניצחה, אין דבר כזה "בלתי אפשרי" מבחינתם. יובנטוס עשויה למצוא שאפילו הגנת הברזל האימתנית שלה תובך ותהיה חסרת אונים. לכן, עליה לשאוף להכרעה מהירה ולנצח בהפרש גדול ככל האפשר ביובנטוס סטדיום.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים