שתף קטע נבחר

ג'ודו פראלימפי: נערכה אליפות ישראל לנוער

בתחרות השתתפו פרחי ספורט פראלימפיים, כולם עיוורים לקויי ראייה מנצרת ומבאר שבע

אליפות ישראל לנוער בג'ודו פראלימפי התקיימה בסוף השבוע באולם מטרוווסט ברעננה. באליפות השתתפו פרחי ספורט פראלימפיים, כולם עיוורים ולקויי ראייה מנצרת בהדרכתו של המאמן עידן דוד ומבאר שבע בהדרכת המאמן מוטי ביתן.

 

להלן הזוכים במקומות הראשונים: בקטגורית הבנים במשקל עד 81 ק"ג הגיע למקום הראשון מור שריר מבאר שבע. בקטגורית הבנים במשקל עד 50 ק"ג המנצח הוא אלישע גרין מבאר שבע. קארן פיסאחוב מבאר שבע הגיעה למקום הראשון בקטגורית הבנות במשקל עד 75 ק"ג. בנים במשקל עד 38 ק"ג ניצח חסן פורסאן מנצרת.

 

קבוצת נצרת (צילום: קרן איזיקסון) (צילום: קרן איזיקסון)
קבוצת נצרת(צילום: קרן איזיקסון)
 

 

בקטגוריה המעורבת, בנים ובנות, במשקל עד 35 ק"ג - למקום הראשון הגיע חוסן חסן מנצרת. התחרות נערכה בשיתוף איגוד הג'ודו ובריכוזה של ורד מילר, רכזת פרחי ספורט בהתאחדות לספורט נכים.

 

פרויקט 'פרחי ספורט פראלימפים' הוא חלק ממפעל לאומי, המתוקצב על ידי משרד התרבות והספורט והטוטו, בסיוע הרשויות המקומיות.  הפרויקט נועד לאתר ילדים ובני נוער בעלי מגבלה פיזית או לקות ראייה, ולאפשר להם פעילות ספורטיבית תחרותית ליד הבית.  בפרויקט משתתפים כיום מאות ילדים ובני נוער הפעילים בענפי ספורט מגוונים, כמו שחייה, כדורשער, טניס וכדורסל.

 

בהתאחדות לספורט נכים מאמינים כי השתתפותם של ילדים ובני נוער בעלי מגבלה פיזית, היא הרבה מעבר לפעילות ספורטיבית, זהו גם אמצעי חינוכי, קהילתי וחברתי שיוביל לשילובם בקהילה ולהסרת סטיגמות ודעות קדומות. בעתיד מקווים בהתאחדות כי ניתן יהיה להגדיל באמצעות בני נוער אלה את הסגלים הפראלימפים ואת הישגיה של ישראל בזירה הפראלימפית הבינלאומית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: קרן איזיקסון
קבוצות באר שבע ונצרת
צילום: קרן איזיקסון
מומלצים