שתף קטע נבחר

פרס ישראל בספורט הוענק לאגנס קלטי

אחת ממקימות ענף ההתעמלות בישראל וזוכת 10 מדליות אולימפיות תחת הונגריה, זכתה בגיל 96 לכבוד הגדול בטקס בבנייני האומה בירושלים. היא אמרה: "אותי מעניין שיעבירו את אהבת הספורט הלאה. אני לא רוצה להיות מפורסמת"

פרס ישראל בתחום הספורט ותרבות הגוף הוענק הערב (ג') לאגנס (אגי) קלטי, ממקימות ענף ההתעמלות בישראל ואחת מהמתעמלות האולימפיות הגדולות בכל הזמנים.

 

בטקס שנערך הערב בבנייני האומה בירושלים, קיבלה קלטי בת ה-96 את הפרס, בין היתר, מנשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט.

 

שר החינוך בנט מעניק לקלטי את הפרס (צילום: ערוץ 1) (צילום: ערוץ 1)
שר החינוך בנט מעניק לקלטי את הפרס(צילום: ערוץ 1)

 

קלטי אמרה: "ההתעמלות זה יסוד לכל ספורט אחר. ההצלחות שלי עשו את זה אפשרי. ספורט זה לא דבר פשוט, צריך סבלנות וכוח. אני אוהבת ללמד התעמלות ואם התלמידים שלי מצליחים - זה משמח אותי. אותי מעניין שהתלמידים שהיו לי יעבירו את אהבת הספורט הלאה. אני לא רוצה להיות מפורסמת, אני רוצה להיות בריאה".

 

כזכור, בפברואר הודיע שר החינוך נפתלי בנט על הענקת הפרס לקלטי, לאחר המלצת ועדת הפרס בראשותה של יעל ארד, ולצידה חברי הוועדה רון בולוטין, מירי נבו וגור שלף.

 

יעל ארד ואגנס קלטי לפני הטקס (צילום: מתוך פייסבוק) (צילום: מתוך פייסבוק)
יעל ארד ואגנס קלטי לפני הטקס(צילום: מתוך פייסבוק)

 

בנימוקי ועדת הפרס צוין כי "קלטי, בת ה-96, זוכת 10 מדליות אולימפיות בהתעמלות מכשירים, באולימפיאדות הלסינקי 52' ומלבורן 56', נבחרה להיכל התהילה העולמי של הענף. קלטי ילידת הונגריה, ניצולת שואה, עלתה לישראל בשנת 1957 למשחקי המכביה.

 

"אישה יחידה במינה, עוצמתית ומבריקה. אישה פורצת דרך, מנהיגה ודמות לחיקוי בקרב כל תלמידותיה בארץ ובעולם, שעשתה היסטוריה וחיה בינינו. מוערכת עד מאוד בעולם ובקהילות הספורט לדורותיו ועדיין נחשבת לאחת המתעמלות הגדולות בהיסטוריה של ענף התעמלות המכשירים. אגנס קלטי הינה ממקימי ענף ההתעמלות בישראל. היא הובילה את הענף למעלה מיובל שנים, אימנה מתעמלות ומתעמלים והדריכה דורות של מאמנים ומאמנות, אלופים ואלופות לאורך השנים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים