שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    למה ליובנטוס מגיע - ולמה לריאל

    הגיע הזמן לפרט מדוע כל אחת מהפינאליסטיות צריכה לזכות השנה בליגת האלופות

    יובנטוס

    1. ג'אנלואיג'י בופון - ביום רביעי, בדקה ה-59, כשהיגוואין הניח את הכדור השני ברשת של מונאקו ורץ לחגוג עם החברים, מן העבר השני של המגרש נשמעה שאגת שמחה אחת גדולה. שוער יובנטוס בן ה-39 הבין כי הוא יחזור העונה אולי בפעם האחרונה אל גמר ליגת האלופות, המקום בו נכשל פעמיים. בופון בכושר שיא העונה, ומוכיח כי הוא השוער הכי טוב בעולם גם בגילו המופלג. שוערה הבכיר של יובנטוס מזה 16 שנים שמר העונה על רשת נקייה בתשעה משחקים מתוך 11 בליגת האלופות, בתוכם שני משחקים מול ברצלונה הגדולה. גם במשחק הראשון מול מונאקו הראה בופון את יכולותיו עם כמה הצלות מרהיבות, מול הקבוצה הכי פורייה באירופה השנה.

     

    2. דני אלבס - רגע לפני שהוא חוגג את יום הולדתו ה-34, דני אלבס, המגן הימני המושמץ שניצח את יובנטוס בגמר ההוא במינכן לפני שנתיים, בישל לראשונה בקריירה שני שערים במשחק אחד בליגת האלופות, והוא המבשל המצטיין של קבוצתו במפעל העונה עם 4 בישולים. על פי אתר הסטטיסטיקות squawka, המגן הוא השחקן שיצר הכי הרבה מצבים העונה בצ'מפיונס עם 27. אלבס הוסיף גם שני שערים, והוא נמצא אולי בעונה הטובה ביותר בקריירה. אחרי שהדיח את ברצלונה, קבוצתו לשעבר, אלבס יוכל להוביל הפעם דווקא את הגברת הזקנה לזכייה בגביע האלופות. השלישי שלה, הרביעי שלו.

     

    בופון. אולי הפעם? (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
    בופון. אולי הפעם?(צילום: gettyimages)

     

    3. מסימיליאנו אלגרי - המאמן האיטלקי בדרך לאליפות שלישית ברציפות ואולי דאבל שלישי, ומעוניין להירשם כאחד הגדולים של יובנטוס עם זכייה בליגת האלופות. אלגרי לא מפחד לשנות טקטיקות ומערכים ונותן לשחקנים ביטחון. ערב לפני המשחק מול מונאקו זה מה שאמר על החלוץ שלו, היגוואין: "אולי מחר הוא יבקיע ותגידו שהוא המצטיין בצ'מפיונס".  עוד לפני המשפט הזה החמיא אלגרי לחלוץ על העבודה השחורה שהוא עושה. מאמן יובנטוס "נקם" בברצלונה על ההפסד ההוא מלפני שנתיים. את ריאל הוא כבר ניצח אז, האם הוא מסוגל גם הפעם?

     

    4. גונסאלו היגוואין - החלוץ הארגנטינאי הכי מושמץ בעולם, זה שהורס למסי כל טורניר, הבקיע ב-24 משחקי נוקאאוט רק שני שערים!! בחצי הגמר מול מונאקו הוסיף עוד שניים. היגוואין רוצה להיפטר מהתדמית הלוזרית שלו ובגמר בקרדיף כנראה שיקבל את ההזדמנות הזאת.

     

    5. כי 20 שנה ללא גביע האלופות זה הרבה זמן.

     

    ריאל מדריד

    1. ההיסטוריה - ליגת האלופות במתכונתה הנוכחית קיימת מאז שנת 1992. בכל שנותיה, לא הצליחה אף קבוצה לזכות במפעל שתי עונות ברצף. ריאל מדריד הנוכחית נראית כמו הקבוצה בעלת הסיכויים הטובים ביותר לשחזר את הזכייה שלה מהשנה שעברה, ולהשיג את גביע האלופות ה-12 שלה.

     

    2. זידאן - המאמן הצרפתי וכוכב העבר של ריאל מונה לתפקיד בינואר 2015, כשהחליף את רפא בניטס. בחצי עונת הבכורה שלו, זיזו הוביל את ריאל לזכייה בליגת האלופות, אך גם היום, כשהוא פסע מזכייה בליגת האלופות ואליפות ספרד, כשריאל מדריד שלו מנפצת שיא אחרי שיא תחתיו, זידאן לא זוכה עדיין להערכה מספקת על הישגיו. אולי גביע אלופות שני ברציפות יספק גם את אחרוני המבקרים.

     

    זינדין זידאן. מגיע לו קרדיט (צילום: EPA) (צילום: EPA)
    זינדין זידאן. מגיע לו קרדיט(צילום: EPA)

     

    3. רונאלדו - ההישגים של הפורטוגלי מדהימים, וקצרה היריעה מלמנות את הישגיו האישיים, אבל ארון התארים הקבוצתיים של ריאל מדריד דליל בתקופתו, כמובן שביחס לזה של ברצלונה ושל היריב הנצחי לאו מסי. הפורטוגלי כברבן 32, ולמרות השמירה הקפדנית והקנאית שלו על גופו וכושרו, יכולתו נמצאת בירידה. דאבל עם ריאל, והוא יבטיח שהוויכוח על זהות השחקן הטוב בעולם יימשך, לפחות עד העונה הבאה.

     

    4. העומק - העומק של ריאל מדריד העונה הוא אחת הסיבות העיקריות להצלחתה. ללא ספק, הספסל המוכשר באירופה. רוב שחקני הספסל של הבלאנקוס יכולים בקלות להתברג כמעט בכל קבוצה אחרת ביבשת. וככל הנראה חלקם אף יבחר בכך בעונה הבאה. אז רגע לפני שיתפזרו ברחבי היבשת, על התרומה המשמעותית שלהם לעונה הזו של ריאל, ראוי שיזכו להוסיף זכייה בתואר הנכסף.

     

    5. ההתקפה - במשחקים של הגנה מול התקפה כמו שצפוי לנו ב-3 ליוני, רובנו יעדיפו שההתקפה תנצח ונראה כמה שיותר שערים.

     

    עזר בהכנת הכתבה: שלמה פוקס

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים