שתף קטע נבחר

צביקה נעים

מגיע להפועל ת"א לרדת ליגה / "בעיטה חופשית"

קבוצה שלא מצליחה לנצח את אשקלון הבינונית, לא ראויה להמשיך לשחק בליגת העל. הקבוצה של מנחם קורצקי היא שקית שאריות שמדי פעם מישהו ניגש אליה בחשדנות. וגם: כולם אשמים בתקרית אתמול במושבה

השורה התחתונה די פשוטה: אם הפועל תל אביב לא מסוגלת לנצח אצלה בבית את הפועל אשקלון, כשמאחוריה אלפי אוהדים שנותנים רוח גבית עוצמתית, אז מגיע לה לרדת ליגה.

 

לטבלת ליגת העל

 

כל היתר - אלימות, שוטרים, אזיקים - הם רעשי רקע (דרמטיים וחמורים, אבל מבחינת כדורגל נטו הם עדיין רעשי רקע) שלא יצליחו לטשטש את התמונה הבהירה והבוהקת שנראתה אתמול במושבה: הפועל ת"א קרסה ברגע האמת הכי משמעותי שלה העונה.

 

קבוצה ששבוע קודם לכן פישלה מול מ.ס אשדוד, קיבלה מתנה בדמות כרטיס הזדמנות אחרונה בחסות הפועל כפר סבא שניצחה במפתיע את אשקלון, ועדיין מצליחה לבעוט בדלי, לא ראויה לשרוד בליגת העל.

 

וזה לא משנה כמה אוהדים באדום מגיעים למשחקיה (הפוך גוטה: זה רק מחדד את גודל ההחמצה), בכמה תארים היא זכתה ואיזו מסורת מופלאה יש לה – אם שחקנים לא מסוגלים לאסוף את האנרגיה העצומה שנשבה מהיציעים לטובת כמה פעולות כדורגל שיכריעו את היריבה הבינונית שמולם, אז אולי עדיף שיירדו לליגה הלאומית ויעשו שם חשבון נפש אמיתי.

 

לכמות האוהדים אין משמעות (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
לכמות האוהדים אין משמעות(צילום: עוז מועלם)

 

על הדרך גם אפשר לזרוק לפח את המנטרות המייגעות על "קבוצה חשובה לליגה". זה לא כל כך נורא להיות "קבוצה חשובה" בליגה השנייה. ראוי להזכיר ולהרגיע: ירידת ליגה זה לא אסון בלתי הפיך והלאומית היא לא בית קברות שאין ממנו דרך חזרה. אחרי הכל מפליא לגלות כמה נסיעה לנצרת, עפולה או רמלה מכניסות את החיים לפרופורציות.

 

בלי מנהיג, בלי בושה 

מי הסמל/המנהיג של הפועל ת"א העונה? אתה מנער, הופך, מסובב בניסיון למצוא מי האיש בו השחקנים והאוהדים תולים עיניים ברגע האמת ומתקשה למצוא. אולי אביחי ידין? הוא לא מספיק דומיננטי העונה. אריאל הרוש? הוא בכיר, אבל לא אדום קלאסי. טוטו תמוז? נו, באמת. שכיר חרב עם פתיל קצר, אופי בעייתי וכושר מביך. אתה עובר לכיוון הקווים ומגלה שם את המבט העגום של מנחם קורצקי, המאמן השלישי של הקבוצה העונה ומי שבדרך לסגור טריפל-סבל: שלוש עונות, שלוש ירידות ליגה.

 

הפועל ת"א 2017 היא לא קבוצת כדורגל, היא שקית שאריות שמדי פעם מישהו ניגש אליה בחשדנות, מפשפש, תוחב מזלג ולוקח ביס. בלי מנהיג, בלי זהות ובלי מישהו שייקח אחריות. גוטמן ברח, כבירי נטש, ולוזון נמלט. תוסיפו ירידת ליגה ותקבלו בלייב את מרוץ הברחנים הגדול של תל אביב. לא, זה לא יהיה מרוץ לילי. בריחה לאור יום, מול העיניים, עם נעלי ספורט ושלל תירוצים. חוץ מהאוהדים, אף אחד כבר לא מתבייש.

 

קבוצה ללא מנהיג (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
קבוצה ללא מנהיג(צילום: אורן אהרוני)

 

על מסיתים וטמבלים

הבהרה: לכל מי שתהה או התלבט לנוכח הלהט של תמוז ואוראל דגני: לקחת אחריות זה לא אומר ללכת מכות עם יס"מניקים. ייתכן שזה נשמע מוזר לחלק משחקני/אוהדי הפועל ת"א, אבל אין באלמנט הנ"ל שום אחריות וגם לא הפגנת אכפתיות.

 

אין בכוונתי להגן על שוטרים אלימים שמשתמשים בכוח בלתי סביר כדי להשליט סדר ומנצלים את הכוח שהעניק להם החוק כדי לסגור חשבונות – אירועי המושבה 2 חייבים להיחקר בשיא הרצינות והחומרה בשני הכיוונים: הן התנהגות השוטרים והן התנהגות אנשי הפועל ת"א.

 

לא ממש עזר להרגיע את הרוחות. תמוז (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
לא ממש עזר להרגיע את הרוחות. תמוז(צילום: עוז מועלם)

 

מנקודת המבט שלי, מרחק של כ-40 מטר מהאירוע, נראה היה שיותר מדי שוטרים הפעילו יותר מדי כוח כדי להתמודד עם תקרית מקומית שכוח מקצועי יעיל וחכם יותר היה מנטרל אותה מהר הרבה יותר ומונע הסלמה.

 

במקביל אי אפשר היה לפספס את העובדה שטוטו תמוז לקח חלק פעיל בתקרית האלימה וסייע בהידרדרות האירוע. ניכר בדגני שהוא בא במטרה להפריד, אבל עשה זאת בלהט שרק התסיס את העסק.

 

המהומה במושבה אתמול (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
המהומה במושבה אתמול(צילום: אורן אהרוני)

 

אין לי שום יכולת לחרוץ דין בנוגע לאחריות של כל צד על הסלמת התקרית, אבל ניתן להעריך את מה שנכון לגבי כל סכסוך אלים: כאשר בשני הצדדים יש מספיק גורמים שמלבים את האש (אהלן, מפקד חיל הים לשעבר), תמיד אפשר לסמוך על כך שיימצאו כמה טמבלים שיבעירו מדורה גדולה.

 

קשטן מחכה, נעים מתעצבן ואדרי ממשיך

בטח שמתם לב ש

1.  עירוני קריית שמונה כבר ירדה לים ובמחזור הסיום היא פוגשת את הפועל אשקלון. רק לחשוב על זה שמי שיכול לגזור על הפועל ת"א ירידת ליגה עונה לשם קשטן.

2. יובל נעים התעמת עם שלמה שרף בשידור חי בטלוויזיה וזרק לו "אתה עושה רק נזקים". איפה קונים כרטיסים לארוחה המשפחתית?

3. כפיר אדרי חילץ נקודה מהפועל חיפה וצפוי להמשיך כמאמן בני יהודה גם בגמר הגביע. ועכשיו בואו נראה את וידיגאל מעז להפסיד למנכ"ל שרק עכשיו ירד מהמשרד הממוזג.

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
הפועל ת"א
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים