שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    "הכל בגלל שאנחנו ערבים"

    בסכנין שולפים את טענות הקיפוח והגזענות על כל דבר, חסן אבו זייד איבד את סרט הקפטן ושלף את הטיעון המנצח ("לקחו לי את הסרט כי אני ערבי"). אולי כדאי להם ללמוד ממהראן ראדי, ספורטאי ומקצוען למופת שנותן תשובות במגרש

    בני סכנין ואבו יונס נשארים "הערבים המקופחים" כי הם עצמם מבקשים להנציח את זה. קיבלנו אדום שלא היה? "בגלל שאנחנו ערבים". פסלו גול בטענת נבדל? "גזענות". קיבלנו עונש בבית הדין של ההתאחדות? "לבית"ר זה לא היה קורה". אמירות מהסוג הזה נשמעות באופן קבוע בהנהלת סכנין. באף מקרה לא יכול להיות שמדובר בטעות שופט, או בהחלטה גבולית, או שבאמת הקהל התנהג לא בסדר. למרות שאנחנו עדים לטעויות שיפוט קשות במעמדים כמו רבע גמר ליגת האלופות - כשזה קורה נגד סכנין הכל גזעני ומכוון. הצורה שבה הדברים מתנהלים בסכנין רק מנציחה את המצב המדומה בו הם מקופחים באופן מכוון, ותוקעת את המועדון גם במישור המקצועי.

     

    במקום לדבר כדורגל מדברים על ערבים ויהודים. במקום להראות מה זה שוויון ושהם חלק חשוב בכדורגל הישראלי (והם כן חלק חשוב, מייצגים מגזר גדול מאוד), הם שולפים את המילה "גזענות" על כל דבר שלא הולך. לא ככה צועדים קדימה, ולא ככה תגיע סכנין לממש את הפוטנציאל הגדול שיש בה.

     

    סכנין (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
    סכנין(צילום: ראובן שוורץ)

     

    קחו לדוגמה את הפועל ב"ש. במשך שנים בקבוצה חיו בתחושה שהם מהפריפריה, המקופחים, המזרחיים, העממיים ושתמיד יהיה קל יותר לקבוצות הגדולות. בב"ש נוסד המשפט "קורה אחת בת"א שווה ל-10 גולים בב"ש". רק אחרי שהפסיקו לבכות ולרחם על עצמם, בתהליך מרשים מאוד בראשות אלונה ברקת, ב"ש לא צריכה להוכיח שום דבר לאף אוהד ולאף גורם תקשורתי, היא פשוט הקבוצה הכי טובה בארץ.

     

    נישאר בב"ש. מהראן ראדי, הקשר הקשוח, לקח אליפות 5 ברציפות, והיה שחקן משפיע ומשמעותי בכל אחת מהאליפויות האלה. רבים הפרשנים שחושבים שראדי לא מוערך מספיק, וכבר שנים שהוא מציג יכולת טובה מאוד אבל רואה אחרים משחקים בנבחרת בזמן שהוא שהוא ברוב הפעמים "לא נספר". אבל ראדי  ספורטאי למופת, ממשיך לדבר על המגרש ולקטוף תארים בסיטונות מבלי לבכות ולהתלונן על מעמדו בנבחרת. לא במישור המקצועי ובטח לא במישור הלאומי.

     

    לעומתו, חסן אבו זייד, שחקן בני יהודה בתחילת העונה, הציג עונה נוראית שבה עדיין לא נתן פס אחד נורמלי. בהתאם ליכולת הירודה גם מעמדו התערער. הוא קיבל פחות דקות וסרט הקפטן נלקח ממנו. הוא, מצידו, טען מיד: "לקחו לי את הסרט כי אני ערבי". שום ביקורת עצמית על היכולת הרעה ושום סיבה אחרת, אלא רק כי "אני ערבי". בני יהודה, מועדון שנאבק בעבר בתופעת הגזענות והצליח מאוד, הוא אחד הסיבות להפחתת הגזענות והאלימות, והאחרון שצריך להאשים אותו בכך. אבל אם יש תמיד סיבה בשלוף... אז יאללה.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: ראובן שוורץ
    אבו יונס
    צילום: ראובן שוורץ
    מומלצים