שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    למה בכר צריך לעשות צבא ולואיס פרננדז לא?

    מישהו הרגיש שהמאמן הצרפתי, שלא יודע מילה בעברית, ייצג אותו בזמן שאימן את נבחרת ישראל? ושחקנים ערבים שירתו בצבא? כמובן שלא! וזה בסדר, אבל למה לעשות איפה ואיפה?

    ברק בכר הוא ללא ספק המאמן הטוב ביותר בארץ בשנים האחרונות. זכה בגביע המדינה עם קריית־שמונה ולקח שתי אליפויות רצופות בבאר־שבע לאחר 40 שנה של יובש בנגב. בנוסף, עשה קסמים באירופה, כולל שני ניצחונות על אינטר, והיד עוד נטויה.

     

    לאחרונה פורסם שבכר התגייס לצבא כדי להשלים את השירות שלא עשה בצעירותו. ומה הסיבה שהמאמן הבכיר בליגה "עלה על מדים לפתע"? ברור! כדי שיוכל לאמן את נבחרת ישראל בעתיד – המשרה הנחשקת ביותר בכדורגל הישראלי. הדובדבן שבקצפת!

     

     (איור: יואב זוהר) (איור: יואב זוהר)
    (איור: יואב זוהר)
     

     

    כל זה נשמע טבעי והגיוני לחלוטין. כדי לאמן את נבחרת ישראל או לשחק בה כשחקן, מן הסתם, השחקנים והמאמנים שיזומנו, אלה שחקנים ששירתו בצבא ואת המדינה, אבל מסתבר שלכל אחד יש את החוקים שלו. ישנם שחקנים ערבים בנבחרת וזה מבורך מאוד מבחינתי. אבל הם שירתו בצבא? כמובן שלא! וזה בסדר. אז למה לעשות איפה ואיפה? למה בכר חייב להתגייס לצבא ו־וואליד באדיר ועבאס סואן לא? ושוב, אין לי שום דבר נגד השחקנים הערבים, אבל רק שיהיה שוויון.

     

    ואם כבר מדברים על נבחרת, למה שחקני נבחרת חייבים להיות מהמדינה, לעומת המאמנים שהם יכולים לאמן כל מדינה? למשל: אברהם גרנט – אימן את נבחרת ישראל ואימן עד לא מזמן את נבחרת גאנה. כמו גרנט, ישנם מאמנים רבים שנודדים בין הנבחרות השונות. גם בכדורסל זה קורה. אבל שחקנים? הם חייבים לייצג את מדינתם. מה ההבדל בין השחקנים למאמנים? למה לואיס פרננדז אימן את נבחרת ישראל? הוא עשה צבא? לא! הוא יודע עברית בכלל? אולי רק כמה מילים: מה המצב, מה קורה, אחי... כשפרננדז היה מאמן הנבחרת, לא הרגשתי שהוא מייצג אותי.

     

    יש עוד מישהו בקהל שהרגיש שהצרפתי מייצג אותו? תודה. אז אם הוא לא עשה צבא, אז גם בכר לא חייב לעשות צבא. הגיע הזמן שיהיה שוויון, גם. תארו לכם משחק בין גאנה לנבחרת ישראל. זה נשמע לכם הגיוני שאברם גרנט ייצג את נבחרת גאנה? שהוא משחק נגד נבחרת ישראל? שהוא בעצם אימן אותה לפני כמה שנים והגיע איתה להישגים לא רעים. מילא, לייצג קבוצה. אבל נבחרת? מאמן ישראלי לנבחרת ישראל. מאמן גנאי לנבחרת גאנה. הלו, תתעוררו שם!!! בהתאחדות בארץ ובעולם!

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: עוז מועלם
    לואיס פרננדז
    צילום: עוז מועלם
    מומלצים