שתף קטע נבחר

עמיר פלג

אין לו מושג / פלג בחמישי

אבי בלו, המנכ"ל החדש של מינהלת הליגה, הגיע להעניק צלחת אליפות בבאר שבע, זרק נתונים חסרי אחיזה במציאות ועשה צחוק מעצמו

המנותק

מפגן הבורות של בלו

"יש לנו ליגה מותחת, האלופה נקבעה רק במחזור לפני האחרון". כך הצהיר מנכ"ל מינהלת הליגות בכדורגל, אבי בלו, שנחת ביום שני בבאר־שבע כדי להעניק לאלופה צלחת. הוא נראה כל כך נרגש והחלטי, שקשה היה לקבוע אם לדעתו אכן הגענו למחזור הסיום או שמא שכחו לגלות לו שגם אחרי המשחק לפרוטוקול שאליו הגיע נותרו עוד שני מחזורים.

 

על מינויו של בלו המליצה לפני כחודשיים ועדת איתור. עד כמה הוא מחובר לענף לא ידענו, וגם לא אם יש לו קשר משפחתי למיקו או לירו בלו. מה שכן נמסר זה שהיה פעם בכיר בבנק דיסקונט, כמו חבר הוועדה שבחרה בו, אבי לוזון, ובחברת "עיני תעשיות מתכת", שלא קשורה ליו"ר ההתאחדות הנוכחי. הביקור החגיגי בנגב, והראיון עימו בהפסקה, הבהירו את התמונה.

 

בלו. מפגן עליבות (איור: אופיר בגון) (איור: אופיר בגון)
בלו. מפגן עליבות(איור: אופיר בגון)

 

על הביזיון יומיים קודם במושבה המנכ"ל החדש העדיף לא להרחיב ("נורא לא בא לי לדבר בערב כל כך כיפי על האירועים בשבת"), וגם לא על קבוצות שהתפרקו, בעלים שברחו ושחקנים שלא קיבלו שכר. "בואו ניקח דווקא את הדוגמה הטובה, הפועל באר־שבע", חמק הטרמפיסט מכל הבעיות במכה אחת, וסיכם: "זאת המנהיגות שאנחנו מחפשים". כאילו שגם את אלונה ברקת מינתה ועדת איתור של המינהלת, בניגוד כמובן לדמויות כבירות כאלי שגב ונשגבות כאמיר כבירי.

 

"המינהלת שלנו עוד לא חגגה 3", הוסיף בלו. "המינהלת הזאת ממוקמת במקום ה־22 באירופה! לפני סקוטלנד". המינהלת מדורגת? ממתי אופ"א מדרגת מינהלות? אז הנה ההסבר: מדובר בדירוג שמנהלת ההתאחדות האירופית על סמך התוצאות שהשיגו הקבוצות במפעלי היבשת בחמש השנים האחרונות. ישראל אמנם במקום ה־22 (שלושה אחרי בלארוס), אך שימו לב לעוד פרט קטן: ב־2014, קצת לפני הקמת המינהלת, היינו במקום ה־17. כמו שנאמר: המצב השתפר לרעה.

 

ואם מישהו עדיין לא הבין שיש לנו ליגה חלומית ותחרותית, בזכות המינהלת כמובן, בלו שלף עוד נתון: "בליגה הראשונה הישראלית 14 קבוצות, שש קבוצות זכו בעשר שנים באליפות. אין ליגה כזאת בשום מקום באירופה". אה, באמת? מעניין מה אומרים על זה באירלנד, בלטביה, בגיאורגיה וברומניה, שהכתירו שש אלופות בעשור האחרון, שלא לדבר על שוודיה שחגגה עם שבע אלופות שונות, מה שצפוי לקרות אוטוטו גם בצרפת.

 

בקיצור, מנכ"ל המינהלת מאסיה סתם קישקש וחבל, כי בליגת העל המדהימה שלנו יש המון דברים ייחודיים אחרים. למשל, קבוצה גזענית שפוחדת להחתים שחקן ערבי, עבריין מורשע שמתזז בין קבוצות, עבריין אחר שמנהל את קבוצתו מהכלא, אוהדים של קבוצה (מנתניה) שנדרשים להגר ליציע ממול מצלמות הטלוויזיה כדי שהצופים בבית יחשבו שיש קהל, ושחקן שיורד מהמגרש באזיקים ולרגלו נעל אחת כמו סינדרלה. צודק, בלו. ליגה מהאגדות, שאין כמוה בשום מקום באירופה.

 

ליגה מהאגדות (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
ליגה מהאגדות(צילום: אורן אהרוני)

 

השפן

גיא לוזון מתרסק, מתבכיין ומערבב

"אם קרלסן לא לוקח אחריות על שום דבר, אקח במקומו". כך אמר אתמול גיא לוזון, החוצפן שלא לקח אחריות בסטנדארד ליאז' ובצ'רלטון, אז הבוס שלו לקח אותה בעצמו ופיטר אותו משתיהן.

 

וזוכרים מה קרה לפני חודשים ספורים בהפועל ת"א, אחרי שהוביל אותה לתבוסה 5:0 בדרבי? אחרי המשחק לוזון לקח אחריות, נכנס לחדר ההלבשה ואמר לשחקנים: "אתם לא ראויים ללבוש מדי הפועל תל־אביב. אין לכם מחויבות והגישה שלכם נוראית, מי שלא יתרומם ויוכיח אישיות, לא ישחק פה יותר". ואז גברו הבעיות הכלכליות, אלא שלוזון לא לקח אחריות. הוא לקח את הרגליים ופשוט ברח.

 

לוזון. לוקח את האחריות וזורק אותה (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
לוזון. לוקח את האחריות וזורק אותה(צילום: ראובן שוורץ)

 

גם בתחילת הדרך, בבני־יהודה, הוא לקח ככה אחריות. "אתם לוזרים, בושה איך ששיחקתם", נזף פעם לוזון בשחקניו אחרי הפסד למכבי ת"א. "יש פה שחקנים בלי מחויבות".

 

וכך בדיוק הוא לקח אחריות במכבי חיפה, אחרי השלישייה ממכבי ת"א בחודש שעבר. "בבאר־שבע לקחתי את האחריות עליי, אבל במשחק הזה היא עליכם", אמר לוזון לשחקניו למחרת. "כולכם פחדתם לקחת את הכדור. בעונה הבאה אנשים פה ישלמו על מה שהיה".

 

"אני אוהב את הבלגן, את הלחץ, אני חי את האקשן וזה טוב לי", העיד אתמול על עצמו השחצן שאוהב אתגרים, עד כדי כך שלא העז לקחת את בית"ר ירושלים.

 

שחקני מכבי חיפה. אז מי האשמים? (צילום: ראובן כהן) (צילום: ראובן כהן)
שחקני מכבי חיפה. אז מי האשמים?(צילום: ראובן כהן)

 

ועדיין, הכי מביך אלה לא הכישלונות והתבוסות במגרש, לא הקשקושים במסיבות העיתונאים ולא הטלת האחריות על השחקנים. הכי מביך לראות אותו משתולל וצווח על הקווים. באחריות.

 

השכונה

אוזן מפרשן את מכבי פ"ת

בקיץ האחרון הציבה מינהלת הליגה תנאי לבעלי זכויות השידור: "שדרים ו/או פרשנים לא יפעלו בכל ניגוד עניינים, באשר הוא, בקשר עם המשחקים המשודרים/המסוקרים על ידיהם". ומי נבחר לשמש כפרשן בפאנל של המשחק בין באר־שבע למכבי פ"ת? אורי אוזן, מאמן הנוער האינטרסנט של מכבי פ"ת, ששניים משחקניו שותפו במשחק.

 

דווקא על רקע חגיגות האליפות היה מעניין לשמוע פרשנות מקצועית בנוגע להבדל המהותי בין שני המועדונים - אחד שמטפח נוער לצרכים מסחריים ודואג בעיקר לאינטרסים של קודקודיו, והשני שחושב על האוהדים, חותר להישגים ופועל למען הקהילה. על זה המאמן שמקבל שכר ממכבי פ"ת לא דיבר.

 

אורי אוזן. פרשנות אינטרסנטית (צילום: ראובן כהן, אתר מכבי חיפה) (צילום: ראובן כהן, אתר מכבי חיפה)
אורי אוזן. פרשנות אינטרסנטית(צילום: ראובן כהן, אתר מכבי חיפה)

 

מה הוא כן אמר? את כל הקלישאות הדביקות והמוכרות של שחקני עבר, שנזהרים לא לקלקל יחסים עם אף אחד. אבל בהפסקה, כשמאמן הנוער של מכבי פ"ת נשאל על יכולתה במחצית הראשונה, היה לו סקופ: "מכבי פ"ת, יש לה עוד שחקנים צעירים על הספסל, יכול להיות שתיהנו מהם בהמשך המשחק". ברור, בשביל מה התכנסנו פה כולנו עם פאנל מיוחד, כדי ליהנות מהאליפות של באר־שבע?

 

המומחה

חילו מדבר על מכירות

בשישי האחרון הפסידה אחי נצרת להפועל קטמון 6:1 - בכדורגל, לא בטניס - במשחק חסר משמעות. דווקא בגלל זה נראה די מוזר ששלושה משחקני נצרת הורחקו במשחק, האחרון שבהם היה עלי חטיב שעשה איפון ברחבה לשחקן ירושלמי וגרם לפנדל על סף הסיום.

 

ואת מי החליטו להעלות ב"יציע העיתונות" כדי לשמוע את תגובת המועדון? את אחמד חילו, שהוצג כ"יו"ר מכבי אחי נצרת" למרות שאין לו שום תפקיד רשמי, שזה בערך כמו לבקש חוות דעת ממשה קצב על אמינות של מתלוננת על הטרדה מינית.

 

כן, זה אותו חילו ‬שב־2003 ניסה להציע לאחד הזרים במכבי כפר־כנא, באמצעות סוכנו, שלא יתאמץ במשחק גורלי מול קבוצתו, ושבית המשפט בנצרת גזר עליו 400 שעות של עבודות שירות, בעסקת טיעון, לאחר שנאלץ להודות בניסיון השוחד. אבל לגבי המשחק האחרון אפשר להירגע. חילו אמר שהכל היה כשר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים