שתף קטע נבחר

סייף איראני החרים קרב עם ישראלי

עוד מקרה של עירוב ספורט ופוליטיקה: עלי פקדמן, המדורג 19 בעולם בדגם החרב, לא התייצב לקרב מול קונסטנטין וורונוב בשלב 64 האחרונים בסבב גביע העולם במדריד. בהמשך נכנע הישראלי לאלכסיי יקימנקו הרוסי

הסייף האיראני עלי פקדמן, המדורג במקום ה-19 בעולם בדגם החרב, החרים היום (ש') את הקרב מול הישראלי קונסטנטין וורונוב בשלב 64 האחרונים של סבב גביע העולם במדריד. 

 

פקדמן, שסיים את המשחקים האולימפיים האחרונים בריו במקום ה-20 ודורג רביעי באליפות העולם, פרש מהתחרות ולא התייצב לקרב. כמו במקרים רבים בעבר, מדובר ככל הנראה בהוראה מלמעלה שניתנה לספורטאי. וורונוב, בן 20, עלה לראשונה בקריירה לשלב 32 האחרונים בתחרות, שם הפסיד 15:3 לאלכסיי יקימנקו הרוסי, מדליסט הארד מאתונה 2004.

 

פקדמן במהלך התחרויות בריו 2016 (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
פקדמן במהלך התחרויות בריו 2016(צילום: גטי אימג'ס)
 

 

עוד לפני כן, עבר וורונוב את שלב הבתים עם ארבעה ניצחונות ושני הפסדים. הוא ניצח בסיבוב הנוקאאוט הראשון את הספרדי אוסקר פרננדס 11:15, ובסיבוב הבא גבר על איטן רין הגרמני 10:15.

 

וורונוב שעלה לארץ מאוקראינה מסומן כמי שיכול לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים, לאחר שזכה ב-2013 באליפות העולם לקדטים (עד גיל 18). מאז זכה גם במדליית כסף באליפות אירופה לנוער, שנערכה לפני שלוש שנים בירושלים, ובמדליית ארד באליפות אירופה לנוער שנערכה השנה.

 

וורונוב העפיל ללא קרב (צילום: מתוך אתר התחרות)
וורונוב העפיל ללא קרב

 

רק לפני כחצי שנה החרים המתאבק האיראני ארפן אלירזה עייני את הקרב מול הישראלי דני פופוב באליפות העולם לנוער בצרפת. ב-2014 ג'ודוקא איראני לא התייצב לקרב מול אסף חן. שנה לפני כן איליה גראד, שזכה במדליית ארד באיגרוף תאילנדי במסגרת משחקי הקרב העולמיים ברוסיה, גילה שעל פודיום המנצחים נעדר אחד הספורטאים האיראנים שהחרים את טקס המדליות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גטי אימג'ס
עלי פקדמן
צילום: גטי אימג'ס
מומלצים