שתף קטע נבחר

השילוב הראוי: כשג'וקוביץ' גייס את אגאסי

הסרבי בן ה-30 איבד את הניצוץ על המגרש והבין שהוא חייב שינוי כדי לחזור לפסגת הטניס העולמי. אז הוא קרא לאנדרה אגאסי, שמבין דבר או שניים במשברים ומקפיד על שיחות עמוקות, ובינתיים נולה בעננים. ברולאן גארוס נגלה אם הוא גם יישאר שם

את יום הולדתו ה-30 שחל בשבוע שעבר העביר נובאק ג'וקוביץ' במהלכו של אחד המשברים הגדולים ביותר שידע בשנים האחרונות. מי שייצג במשך שנים את ההיפך הגמור מהפתיל הקצר של אנדי מארי, נראה בשנה האחרונה שביר ופגיע.

 

מיד לאחר ההפסד בגמר טורניר רומא לאלכסנדר זברב, כינס ג'וקוביץ' מסיבת עיתונאים והודיע על שינוי. את העשור הבא בחייו הוא יפתח עם מאמן אישי חדש - לא אחר מאשר אגדת הטניס אנדרה אגאסי.

 

רוצה שינוי. ג'וקוביץ' (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
רוצה שינוי. ג'וקוביץ'(צילום: gettyimages)

 

ג'וקוביץ', שזכה ב-12 תארי גראנד סלאם, הבין שהוא צריך לעשות שינוי גדול כדי לשמור על רמת ההצלחה שליוותה אותו לאורך הקריירה. כבר בתחילת החודש הוא נפרד מכל צוות האימון שלו, שכלל בין היתר גם את בוריס בקר. הסרבי הודה כי הוא צריך לגלות מחדש את הניצוץ על המגרש, ועדיף לפני שעוד גראנד סלאם הולך לאיבוד כמו באליפות אוסטרליה השנה שבה הודח בסיבוב השני. 

 

למשימה זו גייס נולה לא אחר מאשר את אגאסי הגדול, שמחזיק ברזומה של שמונה זכיות בגראנד סלאם ובזהב האולימפי באטלנטה 1996. האם השילוב הזה אכן יצליח להחזיר את ג'וקוביץ' למסלול הזכיות כבר ברולאן גארוס?

 

אגאסי באימון של ג'וקוביץ'. בא להחזיר את הניצוץ (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
אגאסי באימון של ג'וקוביץ'. בא להחזיר את הניצוץ(צילום: גטי אימג'ס)

 

מי שמנסה לענות על השאלה הזו הוא מאמן הטניס ניק בולטיירי שמנהל אקדמיה בפלורידה. לא מעט שחקני טניס בכירים עברו דרכו, כולל האחיות וויליאמס, אנה קורניקובה, מרטינה הינגיס וקיי נישיקורי, והוא אף עבד במשך שנים עם אגאסי עצמו.

 

בולטיירי גם יודע דבר אחד או שניים על ניהול משברים, והוא ליווה את אגאסי בדרך רצופת תלאות - מהגראנד סלאם הראשון בווימבלדון 1992 והמקום הראשון בעולם ב-1995, דרך אובדן הפסגה ועד החזרה המיוחלת ב-1999.

 

בולטיירי. "אגאסי יודע מה עובר על נובאק" (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
בולטיירי. "אגאסי יודע מה עובר על נובאק"(צילום: גטי אימג'ס)

 

"אני חושב שזאת התאמה מושלמת", סיפר בולטיירי. "אגאסי יודע מה עובר על ג'וקוביץ', כי הוא בעצמו היה הכי טוב בעולם ואז הידרדר עד ל-141 בעולם. זה היה משבר גדול יותר שדרש ממנו להיאבק ולשחק במוקדמות כדי להיכנס לטורנירים".

 

"כולם ראו איך אגאסי מצא את הדרך לחזור", הוסיף בולטיירי, "ומהניסיון שלו הוא יכול ללמד את נובאק הרבה מאוד דברים. הבעיות לא נובעות מלחץ והכל עניין של להחזיר את האופי המנצח. כשהוא היה במיטבו, חשבתי שג'וקוביץ' הוא השחקן המשולם ביותר בהיסטוריה, אם לוקחים בחשבון את כל ההיבטים: התנועות, החבטות והטקטיקה על המגרש".

 

כשנשאל בולטיירי האם הוא חושב שאגאסי צריך להביא שינוי למשחק של הסרבי, התשובה הייתה נחרצת: "אני ממש לא חושב שיש צורך לשנות את יסודות המשחק של נובאק. אם אני משווה את המצב שלו לטייגר וודס לפני כמה שנים, ששינה את הטכניקה שלו, זה רק הרס אותו עוד יותר".

 

אגאסי בצעירותו עם בולטיירי (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
אגאסי בצעירותו עם בולטיירי(צילום: גטי אימג'ס)

 

לעצור את כדור השלג

ג'וקוביץ' יודע שהוא נמצא בכניסה לצומת דרכים קריטי. הוא מגיע לרולאן גארוס כאלוף המכהן וכל הפסד לפני הגמר עלול להוריד אותו גם מהמקום השני בדירוג העולמי. כל תוצאה, לכאן או לכאן, תהיה נקודת מפנה ואולי תעיד על המשך הקריירה כולה. אם היא תסמן שוב על כיוון מטה, קשה לדעת איפה כדור השלג הזה ייעצר.

 

הדרך המשותפת עם אגאסי החלה בחיוכים והפגנת שביעות רצון. כבר אחרי האימון הראשון שלהם ביחד הודה ג'וקוביץ': "התחברנו מהרגע הראשון. הייתה לנו שיחה ארוכה מאוד והייתה תחושה שאנחנו מכירים זה את זה כבר זמן רב". 

 

גם המבחן הראשון של נולה נפתח ברגל ימין עם ניצחון קליל בסיבוב הראשון ברולאן גארוס 3:6, 4:6, 2:6 על מרסל גרנויירס (76 בעולם). אז נכון, משחק אחד לא מלמד על כלום, אבל חדי העין היו יכולים לראות עד כמה ג'וקוביץ' היה נינוח. המתח נעלם מהפנים ומדי פעם הוא הגניב מבט לאגאסי ביציע וזכה לחיוך קטן בחזרה. 

 

אגאסי וג'וקוביץ'. מדברים בלי הפסקה (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
אגאסי וג'וקוביץ'. מדברים בלי הפסקה(צילום: גטי אימג'ס)

 

לאחר המשחק התייחס ג'וקוביץ' לשיתוף הפעולה: "אגאסי אוהב לרדת לפרטים הקטנים ולהבין את האדם לעומק. הוא מציף את הדברים האלה על פני השטח כדי ללמוד להכיר אותך יותר טוב, אז בטווח הארוך הדברים האלה הם פנטסטיים. בשבילי זו מערכת יחסים מאוד שונה מכל אחת אחרת שהייתה לי. כל הזמן אנחנו מדברים. כרגע אני רואה רק דברים חיוביים".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גטי אימג'ס
ג'וקוביץ' ואגאסי
צילום: גטי אימג'ס
מומלצים