שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    רונאלדו הכי אוברייטד בכדורגל העולמי

    אין עוררין על כך שמדובר בשחקן מדהים, אבל לאורך ההיסטוריה היו גדולים ממנו. להגיד שהוא הכי טוב אי פעם? מוגזם! לדעתי הוא אפילו לא בטופ־20

    טוב, אולי רונאלדו כן ראוי ליותר הערכה ממה שרוב אנשי הכדורגל בעולם נותנים לו, אבל בכל זאת, הכדורגלן הטוב בכל הזמנים? ממש לא! ויותר מזה, הוא אפילו לא בין 20 הטובים אי פעם, ואני אסביר: כשאומרים זידאן, מה עובר לכם בראש? אני נזכר בשער שלו בגמר הצ׳מפיונס נגד לברקוזן ובשער שלו במדי ריאל, כשסיחרר שחקן הגנה שניסה לזרוק עצמו על הצרפתי, אבל זידאן בפשטות והגאונות שלו העביר את הכדור מרגל לרגל ונתן פצצה לרשת.

     

    כשאומרים מראדונה? אני נזכר בשער מרבע גמר מונדיאל מקסיקו 86' נגד אנגליה וכל מילה מיותרת. או בחצי הגמר נגד בלגיה. או בקופה אמריקה ב־88. בפתיחת המחצית השנייה נגד אורוגוואי הוא הקפיץ את הכדור פעם על הרגל ופעם על הירך – ושיחרר פצצה למשקוף. כשאומרים דל פיירו? השער נגד פיורנטינה בתחילת דרכו כשיובנטוס נאבקה על האליפות. יובה פיגרה 2:0 וצמד של ויאלי השווה ל־2:2. ואז אי שם בדקה ה־80 טרוצ׳לי מסר כדור גובה ארוך לדל פיירו, שבנגיעה אחת גאונית הקשית מעל השוער.

     

     (צילום: EPA) (צילום: EPA)
    (צילום: EPA)

     

    כשאומרים רונאלדו הברזילאי? השער במדי ברצלונה כשבדרך הוא עובר ארבעה או חמישה שחקנים ואז מול השוער (אחרי ששרף חצי מגרש) נותן קטנה לפינה בגאונות. כשאומרים מסי? אני נזכר בשער שלו א־לה מראדונה כשעבר שבעה שחקנים ואת השוער. או בחצי הגמר נגד באיירן מינכן, כשעד היום בוטאנג מחפש את הפרעוש. כשאומרים זלאטן? אני מיד נזכר בשער שלו במדי שוודיה (מספרת לאחור מ־25 מטרים) או בשער במדי איאקס, כשעבר שישה שחקנים על שטח של מטר וחצי וסיים עם כדור ברשת.

     

    כשאומרים ניימאר? אני נזכר בשער שלו במדי ברצלונה כשהקפיץ מעל שחקן הגנה, ומהאוויר סיים עם כדור ברשת. לגבי ניימאר ברור שהעתיד עוד לפניו. כשאומרים רונאלדיניו? אני נזכר בשער שלו במדי ברצלונה נגד צ׳לסי, כשמהמקום נתן שפיץ לרשת והעלה את בארסה שלב. או את השער שלו ברבע גמר המונדיאל נגד אנגליה בדרך לזכייה בגביע. או כשעבר שני שחקנים ומ־30 מטרים הפציץ לחיבורים.

     

    כשאומרים רונאלדו הפורטוגלי? אני נזכר בשער האחרון שלו שראיתי. בזמן כתיבת שורות אלה זה השער בגמר נגד יובה, כשהגיח מאחור ונתן 1:3. כשאני מנסה בכל זאת להיזכר בשערים שלו, לרוב אלו יהיו דחיקות, פנדלים, נגיחות וריבאונדים. נכון, גם כדי לדחוק ולנגוח אתה צריך להיות ממש טוב בהתמצאות ברחבה. וכן, כדי למצוא את המקום בהרכב הקבוצה הטובה בעולם כיום אתה צריך להיות הכי טוב במה שאתה טוב בו (מהירות, נגיחות, התמצאות ברחבה), אבל זה ממש לא הופך אותך לטוב בהיסטוריה.

    הנה עשרת הכדורגלנים הטובים בהיסטוריה לפי לדעתי (לא לפי הסדר):

    מראדונה, פלה, קרויף, מסי, זידאן, בקנבוואר, מתיאוס, רונאלדו (הברזילאי), רונאלדיניו ופלטיני. העשירייה השנייה: זיקו, איברהימוביץ', חוליט, אינייסטה, רומאריו, דל פיירו, טוטי, ריבאלדו, ואן באסטן.

     

    רונאלדו? הייתי שם אותו באותה רשימה מכובדת מאוד עם שחקנים כמו הנרי, באטיסטוטה, ראול, פירלו, רייקארד, צ׳אבי, פיגו, גיגס ואן ניסטלרוי, באג׳יו וקאקה. והנה עוד דוגמה מדוע רונאלדו לא ייחשב כאחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה: נניח שאתם בטורניר גביע העולם ויש שישה משחקים בו זמנית. איזה משחק תלכו לראות? של מראדונה עם ארגנטינה (אלופת העולם 86)? של דל פיירו עם איטליה (אלופת העולם 2006)? של רונאלדיניו עם ברזיל (אלופת העולם 2002)? של זידאן עם צרפת (אלופת העולם 98)? של ואן באסטן עם הולנד (אלופת אירופה 88)? או של רונאלדו עם פורטוגל (אלופת אירופה 2016)?

     

    רונאלדו הוא אכן שחקן מדהים ואין עוררין על כך, אבל מפה ועד להצמיד לו את תואר השחקן הטוב בתבל? מוגזם. ואגב, היה לי ויכוחון עם חבר לגבי זהות השחקן המצטיין בגמר, אני אמרתי איסקו והוא אמר קרוז. (ושנינו הסכמנו שמרסלו משתפר משנה לשנה בצורה מעוררת השראה, בעיקר מאז שזידאן הגיע לריאל)

    ומילה ליובה, תחתימו את זידאן!

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים