שתף קטע נבחר

חדש באולימפיאדה: גברים ונשים יתחרו יחד

בוועד האולימפי הבינלאומי החליטו על מספר שינויים במשחקים, שייכנסו לתוקפם כבר בטוקיו 2020. בין היתר ייערכו תחרויות קבוצתיות בג'ודו ומקצים מעורבים באתלטיקה ושחייה

המהפכה באולימפיאדת 2020 יוצאת לדרך. מועצת המנהלים של הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) החליטה היום (ו') בלוזאן על שורה של אירועי ספורט חדשים שיצטרפו לתוכנית האולימפית במשחקים בטוקיו 2020.

 

 

האירועים החדשים יכללו מספר ענפים, כאשר בשחייה יתקיימו משחים ל-800 מטר לגברים, 1,500 מ' לנשים ושליחים מעורב 4X100 לגברים ונשים. עוד נוספה תחרות קבוצתית מעורבת בקשתות, באתלטיקה נראה מקצה מעורב לשליחים 4X400 מ' ובכדורסל 3X3 לגברים ונשים.

 

נבחרת ישראל ב-3X3. תגיע לטוקיו? (צילום: איגוד הכדורסל) (צילום: איגוד הכדורסל)
נבחרת ישראל ב-3X3. תגיע לטוקיו?(צילום: איגוד הכדורסל)

 

באיגרוף הוחלפו שני אירועי גברים ונוספו במקומם שני משקלים לנשים, באופניים התווסף BMX בסגנון חופשי וכן מרוץ מדיסון, מרוץ המיועד לאופני מסלול הנערך בוולודרום, בהשתתפות זוגות רוכבים שמתחלפים מדי פעם.

 

הענף שהכי מסקרן אותנו הוא הג'ודו, שהביא לישראל את מדליות הארד בריו של ירדן ג'רבי ואורי ששון. בטוקיו תתקיים תחרות קבוצתית מעורבת בשלושה משקלים לגברים (עד 73 ק"ג, עד 90 ק"ג ומעל 90 ק"ג) ולנשים (עד 57, עד 70 ק"ג ומעל 70 ק"ג).

 

ג'רבי וששון. ב-2020 תחרות קבוצתיות מעורבות בג'ודו (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
ג'רבי וששון. ב-2020 תחרות קבוצתיות מעורבות בג'ודו(צילום: עוז מועלם)

 

בסייף תיערך תחרות קבוצתית לנשים וגברים, בענף הקליעה יוחלפו שלושה מקצים בתחרות מעורבת. גם בטניס שולחן לזוגות יתקיימו תחרויות מעורבות ותחרות קבוצתית מעורבת בטריאתלון.

 

ההחלטה אמנם הגדילה את מספר האירועים והיא תגרום בסופו של דבר להשתתפות של 48 אחוזים ספורטאיות לעומת 46 אחוזים בריו, אך בגלל הורדת מקצים, תגרום להשתתפות של פחות 285 ספורטאים באולימפיאדה מריו (שם היו 11,237 ספורטאים וספורטאיות). הסיבה היא שעל פי האג'נדה לא ניתן להגדיל את המשחקים מעבר ל-310 אירועים בסך הכול, כאשר בריו 2016, נערכו 306 אירועים.

 

יש לציין שהמספר הכולל לא נמנה עם חמשת הענפים החדשים שאושרו אף הם בשנה שעברה: בייסבול לגברים (סופטבול לנשים), קראטה, סקייטבורד, טיפוס ספורטיבי וגלישת גלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים