שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    מכבי חיפה הולכת למבחנים

    אם הירוקים ידברו על אליפות, הם יחוו עוד טלטלה קשה ומפח נפש. המטרה צריכה להיות ברורה: עונה שפויה ובניית בסיס לשנים הבאות. ומי שחושב שעזיבה של יענקל'ה שחר תציל את המצב, טועה בגדול

    מכבי חיפה חוותה עונה לא פשוטה בכלל. מועדון הפאר של יענק'לה שחר נמצא בדעיכה משמעותית בשנים האחרונות, והאוהדים כבר שכחו את טעם האליפות. האימפריה קורסת ומאבדת מכוחה.

     

    העונה החולפת הייתה הגרועה של מכבי חיפה ב-29 השנים האחרונות, כאשר היא סיימה עם 45 נקודות בלבד. גם הקהל שכל כך תומך כבר מתחיל להרים ידיים, ולראייה, במשחק האחרון בסמי עופר, נגד מכבי פ"ת, נרשם שיא צופים שלילי באצטדיון החדש – פחות מ־4,000. אין ספק שהרבה צריך להשתנות במכבי חיפה. תחילה, צריך להיפטר מכל האנרגיות השליליות שנוצרו והצטברו בתוך ומחוץ למועדון. השחקנים מתוסכלים והאוהדים אומללים. בכל זאת, מועדון כמו מכבי חיפה מפסיד יותר ממה שהוא מנצח – 15 לעומת 12 והפרש שערים שלילי, כאשר הקבוצה מצאה את הרשת רק 34 פעמים.

     

     (צילום: ראובן כהן) (צילום: ראובן כהן)
    (צילום: ראובן כהן)

     

    אז כן, מכבי חיפה תפתח עוד עונה ללא אירופה. הירוקים כבר מבינים שהם לא קבוצת צמרת, ואסור להם בשום פנים ואופן לדבר על תארים. דבר ראשון צריך להוריד את הלחץ ולהרגיע את האווירה. המטרה להעביר עונה שפויה ולבנות יסודות לשנים הבאות. כמובן שמכבי חיפה צריכה לבצע רכש משמעותי, אבל לא חייבים להביא שמות גדולים, אלא כאלה שיודעים לתת עבודה. העונה הזו תהיה מאתגרת וקשה, אבל שם המשחק הוא סבלנות. לבנות בחוכמה. התהליך יכול לקחת שנים, אבל בסוף גם התוצאות יגיעו. ולא, עזיבה של יענק'לה לא תועיל לאף אחד. הקהל לא יכול להאשים את שחר, שנותן מכספו (עשרות מיליוני שקלים בשנה) וממרצו למועדון שהוא כל כך אוהב. האוהדים חייבים לתמוך בו כדי שלא יאבד, חלילה, את החשק לכדורגל. אתם באמת חושבים שאנשים יעמדו בתור כדי לרכוש את ההרפתקה הזו?

     

    החתמתו של גל אלברמן, אחד השחקנים הבכירים בכדורגל הישראלי, היא צעד נבון. הקשר יוכל לתרום מהניסיון ומהווינריות שלו, ולהוות דוגמה לצעירים בקבוצה. אבל מכבי חיפה לא תהיה בנויה רק עליו. אבל שוב, השאיפות צריכות להיות צנועות בטווח הקרוב. אם מכבי חיפה תנסה ללכת בכל הכוח על האליפות, היא תחווה עוד טלטלה קשה, עוד זעזוע, ועוד עונה מתסכלת. העונה הקרובה תהיה שנת מבחן למכבי חיפה והבנייה צריכה להתחיל. כמו בניין, גם לבנות קבוצה לוקח כמה שנים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: ראובן שוורץ
    יעקב שחר
    צילום: ראובן שוורץ
    מומלצים