שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    האלמנטים שעזרו לקליבלנד לנצח

    השופטים היו איומים, טריסטן תומפסון התחיל לקחת ריבאונדים וגולדן סטייט איבדה ריכוז. אבל זה לא יספיק בשביל לחזור לסדרה

    מה צריך היה לקרות בשביל השורה התחתונה הלא מפתיעה הבאה: קליבלנד מצליחה לכפות משחק חמישי? 

     

    השמירה על קיירי ארווינג היתה טובה מאוד והוא לקח זריקות קשות שאמנם נכנסו באחוזים גבוהים, בערך 55% מהשדה ומהקשת, אבל אותן זריקות מטורפות נתנו לגולדן סטייט את הניצחון במשחק השלישי שהכריע את הסדרה. שם קיירי היה עם 0 מ-7 מחוץ לקשת, אבל, שימו לב, 16 מ-22 ל-2 נק', 73%. זה, בצוותא עם 1 מ-7 ל-3 של קווין לאב, מראה על בחירת זריקות גרועה של מאמן מיואש שכבר לא מאמין בקבוצה שלו, לא מגיב למתרחש ומאמין שרק דבר אחד יציל אותה, מטווח שלשות מטורף. אבל בשביל סיכוי כלשהו לחזור לסדרה, אחרי 2:0 בחוץ, הוא היה חייב לשמור על הבית, לשחק עם ועל מה שיש לו, ונכשל בכך. הם היו צריכים לקחת את השלישי עם הזריקות ל-2 שכן נכנסו ולא להמשיך לחלום על המשחק הרביעי.

     

    לברון מרחף (צילום: AFP) (צילום: AFP)
    לברון מרחף(צילום: AFP)

     

    קרו במשחק הרביעי עוד כמה דברים שהיו חייבים לקרות בשביל שזה לא ייגמר בסוויפ משפיל, וגולדן סטייט "תרמה" לתוצאה הסופית בכך שאיבדה ריכוז (תזכורת, זה קרה גם לקאבס בגמר המזרח...). למשל קרי שכידרר על הרגל של מגי (שבא לעשות לו סקרין) ואיבד את הכדור. זה לא קרה לה במשך 15 משחקים בפלייאוף, אבל צריך לזכור שמגי בעונתו הראשונה שם ולאורך כל העונה לא קיבל יותר מדי דקות, אז בהחלט סביר שעוד יהיו אי הבנות ביניהם, סה"כ 4 איבודים מול 10 אסיסטים לקרי, ממש לא נורא, אבל "רק" 5 ריבאונדים? בניצחון החוץ היו לו 8 ריבאונדים יותר.

     

    לברון שיחק 6 דקות יותר ולקח 2 כדורים חוזרים פחות במשחק השלישי. 11 ריב' לכוכב מתוך 37 של קליבלנד, וקרי 13 מתוך 44 של גולדן סטייט. כאשר רכז לא גבוה במיוחד ולא אתלטי במיוחד משתלט על הריבאונד בצורה כזו, ועוד במשחק חוץ, ובפיגור דו ספרתי, כולם צריכים לשאול את עצמם אם הוא רוצה יותר מהם, מתאמץ יותר מהם, כי בריבאונד אין לו יתרונות "טבעיים" על אף אחד. לפחות הפעם טריסטן תומפסון הפנים את המסר ו"לקח אחריות" עם 10 ריב'. מתוכם, שימו לב, 4 בשלוש וחצי הדקות הראשונות. 2 מהריבאונדים הללו הפכו לאסיסטים שלו לשלשה של לאב ומהלך 3 נק' של לברון. התוצאה הייתה 19:6, ושאר 44.5 הדקות הפכו לגארבג' טיים אחד ארוך. אז הסווינג המשמעותי ביותר היה 7 ריב' יותר לטריסטן ו-8 ריב' פחות לסטפ, מה שהוביל ליתרון קל בריב' לקאבס.

     

    גם השופטים תרמו לקמפיין של הליגה נגד עוד סוויפ שלא טוב לביזנס של אף אחד. כמה מהטעויות של הזברות היו פשוט מביכות. במלחמה על מיקום בכדור ביניים במחצית הראשונה שרקו עבירה לגרין על שאמפרט. זה היה מרפק לפרצוף, והגיעה לו עבירה גסה ואולי אפילו הרחקה. לדעתי לשופט אין שיקול דעת במקרה כזה. או שאתה לא רואה את זה בכלל או שאתה רואה את זה ושורק כמו שצריך. גם גרין וגם קר מחו על השריקה לעבירה רגילה, וקר חטף טכנית (נכנס למגרש בריצת אמוק, והגיע לו, למרות שבדר"כ הוא קר כקרח. לדעתי הוא בכלל רצה להעיר את הקבוצה שלו). כולם כולל הקריינים והכרוז היו בטוחים שהטכנית נשרקה לגרין, וככה אחרי שהוא חטף טכנית במחצית השנייה, אפילו ניגנו לו שם ברמקולים את  HIT THE ROAD, JACK ואז גם טיירון לו (עוד אחד מ"המום"חים, כידוע...) התנפל על המזכירות בגלל שגרין נשאר במשחק.

     

    בקיצור, השופטים לא החמיצו שום עבירה שנעשתה בצד של גולדן סטייט אבל נזהרו לא להחמיר איתה. גם מכה (מפאצ'וליה, בעודו שוכב) למפשעה (של שאמפרט) לא נשרקה. להבדיל מהשנה שעברה, הפעם אף אחד לא הורחק ממשחק מס' 5 (והאחרון, לדעתי).

     

    מספר הערות לסיכום: בשיחה עם ג'וניור, לפני המשחק, החמאתי לקרי שהתבגר ולא עושה יותר שטויות, כמו בשנתיים האחרונות בפלייאוף. ובכן, כידוע אם וכאשר הפרה ממלאת את הדלי זה אך רק בכוונה לבעוט בו. אותו ג'וניור אמר לי באמצע הרבע הרביעי במשחק השלישי שלמרות שהמפתח "עובד" (בנקודת הזמן ההיא זה היה 37:17 לטובת לברון - ע"פ דוראנט - והקאבס אכן היו ביתרון), בדקות האחרונות ללברון ייגמר האויר ודוראנט יעשה מהפך. מודה שלא ראיתי את זה בא. אבל לפחות הוא כן, והכל נשאר במשפחה

     

    אני מבקש התחשבות. לא בניתי על משחק חמישי ויש לנו כרטיסים לישראל ללילה שבין שני לשלישי, תיכננו לצאת לשדה התעופה בסביבות חצות. ואם יהיו הארכות אולי אני אפילו אאלץ לא לראות את הסוף. חוץ מזה, איך רואים את הסדרה מישראל? סתם, סתאאאם... לא יהיה משחק שישי.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: רויטרס
    לברון ג'יימס
    צילום: רויטרס
    מומלצים