שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    אין מה להפסיד: איל ברקוביץ' לנבחרת

    אלישע לוי נכשל, הוכיח שהמעמד גדול עליו והרחיק את הקהל מהנבחרת, שנראית אפורה מתמיד. לדעתי צריך לנסות משהו חדש, מפתיע, גם אם לא פופולרי – והקוסם לפחות יחזיר את העניין

     

    אלישע לוי ואיל ברקוביץ' (צילום: אביהו שפירא) (צילום: אביהו שפירא)
    אלישע לוי ואיל ברקוביץ'(צילום: אביהו שפירא)

     

    נבחרת ישראל צריכה להתבייש על המשחק המבזה אתמול מול אלבניה. השחקנים אשמים, אבל יותר מכל האחריות היא על אלישע לוי. נכון שכבר כמעט חודש אין כדורגל, אך למרות זאת קיבל המאמן הלאומי הזדמנות לצאת למחנה אימונים ולהתכונן כמו שצריך אחרי פגרת הליגות. לאלישע היה מספיק זמן כדי ללמוד את היריבה, לבחור שחקנים ולערוך הכנות מנטליות. זה לא קרה.

     

    האמת, אלישע לוי לקח את הנבחרת כמה צעדים אחורה מכל הבחינות. מעבר לנושא המקצועי, המהלך הגאוותני להשאיר בחוץ שחקן כמו תומר חמד חיסל, למעשה, את החלק ההתקפי. בנבחרת אתה לא צריך כמאמן ללמד את השחקנים כדורגל, רק לבחור את הנכונים, לבחור שיטת משחק ולרוץ איתה. בסופו של דבר אלישע עשה את כל הטעויות האפשריות, וההרכב הנבחר הוא מהחלשים שנראו בתולדות הנבחרת.

     

    גם אלה שעוד מסוגלים לעשות משהו, ערן זהבי וליאור רפאלוב, נראים כבויים אצל אלישע. המאמן משדר אדישות, גם כלפי השחקנים וגם כלפי הקהל, וזה ניכר בראיונות המנותקים. חסרה תשוקה, הציבור מאבד אמון וכבר לא נהנה מהנבחרת שלו. אלישע נכשל. הוא לא הביא שום בשורה, אין ראייה עתידית והתוכניות להצערת הנבחרת נותרו במגירה. הרי היה ברור מלכתחילה שלמונדיאל לא נעלה, והמטרה הייתה לבנות משהו לטווח ארוך. הזדמנות לייצר אופק חדש. אלישע לא עשה את זה. יותר מזה, הוא הרחיק את הקהל מהנבחרת, שמעולם לא הייתה אפורה ולא רלוונטית כל כך בעיני ציבור האוהדים.

     

    אם נגד נבחרת בינונית כמו אלבניה נראינו ככה, אז העתיד בהחלט לא ורוד. אין שום דבר אופטימי בנבחרת הזו, בעיקר ההגנה שממשיכה להביך. אני טוען שאפשר לייצר נבחרת סבירה, אבל צריך לדעת לבחור את השחקנים הנכונים בעת הזו ולדעת לנהל אותם. המסקנה המתבקשת? יכול להיות שצריך לעשות צעד קיצוני ולשנות את החשיבה. כן, זה אולי לא פופולרי כרגע, אבל לדעתי הגיע הזמן לתת את ההזדמנות לאיל ברקוביץ', על תקן נשק יום הדין. למה? כי אין מה להפסיד כבר. יותר גרוע מזה לא יכול להיות. הקוסם, לפחות, יחזיר את העניין לנבחרת ויכניס בה רוח חדשה. נכון, אין לו ניסיון כמאמן, אבל הוא אחד השחקנים הגדולים בתולדות הנבחרת, ורואים בעוד נבחרות סמלים שעומדים על הקווים ומצליחים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: אבי רוקח
    איל ברקוביץ'
    צילום: אבי רוקח
    מומלצים