שתף קטע נבחר

לא רק בטן-גב

מרכזי ספורט ענקיים בלב האיים האקזוטיים, אימונים מפרכים, הקניית משמעת לילדים, מרתונים, מרוצי אופניים, שלל אטרקציות אתגריות וחזון לאומי: אירוח אולימפיאדה. תאילנד הספורטיבית שלא הכרתם

רובכם מכירים את תאילנד בזכות האיים האקזוטיים, החופים המדהימים, מועדוני הלילה בשלל הצבעים, הקוקטיילים על המים, המופעים והמסאז'ים. מתברר שממלכת סיאם גדושה גם באטרקציות של ספורט. הרבה ספורט.

 

הגענו לביקור באי פוקט, המציע שלל בילויים מכל הסוגים וחביב כל כך על התייר הישראלי, ובו נמצא אחד ממרכזי הספורט הגדולים של תאילנד – "Thanyapura Sports Hotel". מדובר בפיסת גן עדן השוכנת במקום מבודד, מוקף שדות אננס ענקיים ומשקיף לחופים המרהיבים של האי. בטן־גב? שכחו מזה. לכאן מגיעים בעיקר כדי להזיע.

 

בטן-גב? לכאן מגיעים כדי להזיע (צילום: דוד בן שימול) (צילום: דוד בן שימול)
בטן-גב? לכאן מגיעים כדי להזיע(צילום: דוד בן שימול)

 

מרכז הספורט מכיל מלון עם חדרים מפוארים, בריכות שחייה, ספא, ג'קוזי, סאונה, חדרי כושר, אולמות להרמת משקולות, זירות אגרוף תאילנדי וטקוונדו, מגרשי טניס, בייסבול, כדורעף, כדורגל, מסלולי ריצה ורכיבה על אופניים. המתקנים ברמה הגבוהה ביותר ומתוחזקים היטב. מאות עובדים מטפלים ומפעילים את המקום, אותו פוקדים אלפים מדי שבוע.

 

המשמעת הספורטיבית בתאילנד חזקה מאוד, והמטרה היא להקנות ערכים ספורטיביים כבר מגיל צעיר. למשל, בבריכת השחייה מצאנו כ־50 ילדים, בני ארבע בלבד, עורכים אימונים אינטנסיביים בסגנונות חתירה, פרפר וגב. אחרים, מעט בוגרים יותר, הגירו זיעה בזירות האגרוף, הרמת המשקולות והטקוונדו.

 

את אלפי ספורטאי דור העתיד של תאילנד מלווים מורים לחינוך גופני ומומחים מכל העולם, הדואגים שהילדים יקפידו על תזונה נכונה ואורח חיים ספורטיבי. גם ספורט אתגרי לא חסר. באי פוקט ממוקם מרכז הספורט הימי Rebel Rock Climbing, הכולל קיר טיפוס, סקי מים, ועוד. למי שמעוניין יש אפשרות גם לראפטינג בנהרות עם פילים שמטיילים על גדת הנהר ברקע (פיל אחד כמעט נכנס לנו לרכב...), ויש כמובן אומגה ובאנג'י.

 

אין אחד בתאילנד שלא אוהב איגרוף תאילנדי (צילום: דוד בן שימול)
אין אחד בתאילנד שלא אוהב איגרוף תאילנדי(צילום: דוד בן שימול)

 

הישראלי שכבש את האי פוקט

מדי שנה, בחודש אפריל, נערכים מרוצי אופניים בצפון המדינה. תאילנד מתגאה גם בכמה מרתונים גדולים - החל מצ'אנגמאי, דרך בנגקוק ועד פוקט. ב"מיני־מרתון ה־12 של האי פוקט", שנערך לפני כשבוע, בו לקחו חלק 2,491 רצים מ־51 מדינות, השתתף גם איתן חרמון, אלוף העולם ושיאן העולם במרתון לקטועי רגליים (2:56:53). הישראלי סיים במקום ה־13 המכובד בזמן של 1:31:23 שעות.

 

חרמון בן ה־43, שהגיע כאורח לשכת התיירות התאילנדית "Tat", עורר עניין רב בקרב צוותי התקשורת שסיקרו את האירוע שנערך באזור הלגונה הקסומה של פוקט. צוות מיוחד של הטלוויזיה התאילנדית ליווה את חרמון, שיהיה אחד מנושאי הדגל במכבייה הקרובה. בסיום הריצה ריגש חרמון את הנוכחים כשהתעטף בדגל ישראל וזכה למחיאות כפיים מהרצים ומהצופים.

 

חרמון בפגישה עם שרת התרבות התאילנדית (צילום: דוד בן שימול)
חרמון בפגישה עם שרת התרבות התאילנדית(צילום: דוד בן שימול)

 

חרמון, תזונאי קליני במקצועו, מרצה על הפציעה הקשה שעבר, על הליך השיקום, המאבק היומיומי, הכאבים, הנחישות וההחלטה להמשיך לרוץ עם פרוטזה.

חרמון, נשוי ואב לשלושה, הספיק להשתתף מאז הפציעה ב־16 מרתונים ובעשרות מיני מרתונים. היעד הבא שלו: מרתון ברלין. הוא מייצג את עמותת "תקוות לשיקום וניצחון באמצעות הספורט", התומכת בפעילויותיו ובהישגיו. "התוצאה שהשגתי טובה בהתחשב בתנאי החום והלחות הגבוהים", סיכם את הריצה המפרכת. "היה מאתגר וחם. תמיד שמח לייצג את ישראל ולהביא כבוד. מגבלות זה בעיקר בראש. אם אני יכול, כל אחד יכול יותר".

 

תאילנד זכתה עד היום ב־30 מדליות אולימפיות, בהן תשע מזהב, בשלושה ענפים מרכזיים: הרמת משקולות (11 מדליות, מהן חמש מזהב), אגרוף (14 מדליות – ארבע מזהב) וטקוונדו (חמש מדליות).

 

סביר להניח שאם הספורט הפופולרי במדינה - האגרוף התאילנדי - היה חלק מהמשחקים האולימפיים, כמות המדליות שהתאילנדים היו גורפים הייתה גדולה הרבה יותר. באולימפיאדת ריו זכתה תאילנד בשש מדליות – שתיים מזהב, שתיים מכסף ושתיים מארד.

 

מסר לראשי הספורט הישראלי (צילום: דוד בן שימול) (צילום: דוד בן שימול)
מסר לראשי הספורט הישראלי(צילום: דוד בן שימול)

 

אחרי החוויה המיוזעת שעברנו בפוקט התארחנו בלשכת שרת התיירות והספורט התאילנדית, קובקרן וואטאנאוראנגקול, שהביעה שמחה על כך שתיירים רבים פוקדים את תאילנד גם בזכות

 האטרקציות הספורטיביות שהיא מציעה.

 

"יש לנו שאיפה טבעית לארח בבוא היום את האולימפיאדה", היא מגלה. "הקמנו ועדה שבודקת הרמת פרויקט בסדר גודל כזה. אנחנו מאמינים ביכולתנו".

 

ל"מירי רגב" התאילנדית גם היה מסר למקבילתה הישראלית: "יש לנו בקשה לראשי הספורט שלכם, האגרוף התאילנדי זוכה להכרה וצובר עניין רב במדינות רבות בעולם, גם אצלכם. אנחנו רוצים שתעזרו לנו להפוך את הענף לאולימפי. אנחנו אוהבים את ישראל. יותר ויותר ישראלים מגלים את המדינה שלנו. אנחנו פוגשים אותם בכל מקום, ויש משהו באופי התאילנדי והישראלי שמחבר בין שני העמים. הסוגייה הפוליטית לא רלוונטית. אנחנו מודעים לכך שישראלים רבים יוצאים לחופשות ספורט ורוצים לפתוח בפניכם את העולם הזה".

 

  • הכותב היה אורח לשכת התיירות התאילנדית

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוד בן שימול
תאילנד
צילום: דוד בן שימול
מומלצים