שתף קטע נבחר

סקוריש ייצג את ישראל בגביע האומות

הקופץ במוט עבר 5.22 מ' וגבר על איתמר בסטקר בקרב על הכרטיס לתחרות שתיערך בשבוע הבא בהדר יוסף. איגוד האתלטיקה ייאלץ להחליט בין דימה קרויטר וצור ליברמן

סוגיה אחת מבין שתיים בשאלה מי ייצג את ישראל בתחרות גביע לאומות בשבוע הבא בהדר-יוסף הוכרעה הערב (ה'). לב סקוריש (מכבי ת"א) ניצח את חברו לאגודה איתמר בסטקר, בתחרות בקפיצה במוט באצטדיון בראשון-לציון. השאלה השנייה, מי יהיה הנציג בקפיצה לגובה, דימה קרויטר (מכבי ת"א) או צור ליברמן (לידר ירושלים), תיפתר רק במוסדות איגוד האתלטיקה.

 

ליברמן בן ה-23 יצר לעצמו מקדמה כשקבע לפני שבועיים את תוצאת-השנה, 2.20 מ', לעומת 2.19 מ' של קרויטר. אלא שהערב קרויטר הוא שניצח (2.17) את ליברמן (2.14). עכשיו האיגוד צריך להחליט האם להעניק משקל רב יותר לתוצאה העדיפה או לניצחון בקרב ההכרעה. ההערכה היא שבכל זאת יינתן יתרון לניצחון, בנוסף לעובדה שקרויטר מנוסה יותר. האוקראיני ויקטור לונסקי והבלארוסי דימיטרי נאבוקו עברו 2.25 מ' בתחרות הערב.

 

קרויטר. תלוי באיגוד (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
קרויטר. תלוי באיגוד(צילום: אורן אהרוני)

 

בקפיצה למוט, כאמור, סקוריש שלט ועבר 5.22 מ' (תוצאת השנה בארץ באצטדיון פתוח) בניסיון שני. בסטקר הסתפק ב-5.12 מ' ואדוארד ווינר קפץ ל-4.97 מ'. רובייליס פיינאדו מוונצואלה קבעה את התוצאה הטובה אי פעם על אדמת ישראל בקפיצה במוט לנשים. היא רשמה 4.56 מ' ושיפרה את שיאן המשותף של ג'יליאן שוורץ, שייצגה את ישראל בלונדון 2012, והבלארוסית אלכסנדרה שוודובה (4.50 מ'). בין הישראליות ניצחה נועה טולדו מלידר שקבעה שיא אישי, 3.73 מ', לפני אולה דוגדקו (מכבי רשל"צ בת ה-40) ושרון גרינברג (לידר), 3.63 מ'.

 

בקפיצה לגובה לנשים קבעה הבלארוסית ילזיבטה סימנוביץ שיא אישי של 1.87 מ', לפני ירדן דליהו (מכבי ת"א) 1.73 מ' ודינה מגז'ידוב (אתלטי הנגב) 1.73 מ' גם כן. השיאנית הלאומית דניאל פרנקל (1.94 מ'), שמנסה לחזור לעצמה לאחר פציעה קשה ושני ניתוחים, ומהווה השראה לצעירות, השיגה את תוצאתה האישית הטובה ביותר העונה - 1.69 מ'. יפעת זליקוביץ' (אתלטי הנגב) קפצה למרחק 6.29 מ', אך התוצאה לא תאושר כ"תוצאת העונה" בגלל רוח גבית מעל למותר לאישור שיאים, 3.0 מ' לשנייה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
לב סקוריש
צילום: אורן אהרוני
מומלצים