שתף קטע נבחר

המאבק של נעמי נגד המכביה מעלה הילוך

נעמי איתן (14.5), שראשי המכביה אסרו עליה להשתתף בנבחרת הבנים בקריקט, פנתה לבין הדין באמצעות עו"ד של נעמ"ת. מהמכביה נמסר בתגובה: "אין אפשרות רגולטורית להיענות לבקשתה, הדבר נוגד את כל התקנונים הבבינלאומיים"

מאבקה של שחקנית נבחרת הנוער של ישראל בקריקט מעלה הילוך. נעמי איתן הגישה הבוקר (א') באמצעות עו"ד של נעמ"ת בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כדי לאפשר את השתתפותו במכביה ה-20. הדיון נקבע ל-28 בחודש.

 

כזכור, וכפי שנחשף ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet בשבוע שעבר, ראשי המכבייה לא אישרו לאיתן (14.5) להשתתף עם הבנים במכבייה בשל היותה נערה, דבר שעורר עניין רב. 

 

לא מוותרת על החלום. נעמי איתן (צילום: פרטי) (צילום: פרטי)
לא מוותרת על החלום. נעמי איתן(צילום: פרטי)

 

בבקשה נכתב כי לראשי המכבייה אין בסיס למנוע ממנה לשחק וכי ארגון הקריקט המליץ על השתתפותה במפעל. בנוסף צוין שבמכבייה לא קיימת תחרות לנבחרות נשים. עותק

מהבקשה נמסר לראשי המכבייה.

 

איתן, שהחליטה לא לוותר, שלחה מכתב ליו"ר נעמ"ת גליה וולך, בו ביקשה שתסייע לה מאחר שחלומה היה להשתתף במכביה. לטענתה, המציאות נתנה לה "סטירת לחי מצלצלת" מאחר שהנהלת המכבייה הודיעה להתאחדות הקריקט שהיא לא תוכל להשתתף רק בגלל היותה ממין נקבה.

 

מהמכבייה הגיבו לפניית נעמ"ת: "התחרויות מתנהלות בהתאם לתקנונים הבינלאומיים, תוך הקפדה על היבטים מקצועיים ובטיחותיים הקשורים בכך. המכבייה מקדמת מאוד את ספורט הנשים וצירפה כחברה בוועד המארגן את מנכ"לית 'אתנה', שתפקידה לקדם פעילות נשים במכביה. למטה המכבייה הגיעה פנייה של איגוד הקריקט לשלב שחקנית בנבחרת הנוער של ישראל, מה שאינו עומד בתקנון הבינלאומי שהמכביה נשענת עליו. הבקשה נדחתה על ידי ועדת הספורט הבינלאומית והועברה בכתב לאיגוד. מאוד נשמח כי בעתיד נבחרת נערות/ נשים בקריקט תיקח חלק במכבייה כפי שקורה בענפי הספורט האחרים בהן נרשמו עשרות רבות של נבחרות נערות ונשים".

 

קיבלה את עמדת ראשי המכבייה. מירי רגב (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
קיבלה את עמדת ראשי המכבייה. מירי רגב(צילום: אורן אהרוני)

 

בנעמ"ת ניסו לסייע בימים האחרונים לאיתן, אך ללא הועיל. בנוסף, ובשיתוף עם איגוד הקריקט, נשלחה בקשה דחופה לשרת הספורט מירי רגב בה ביקשו את התערבותה. מצד השרה לא נשלח מכתב תשובה רשמי, ולטענת אנשיה של איתן נשלח רק מסר לפייו השרה קיבלה את עמדת המכבייה.

 

הנהלת המכביה: "הטענה להדרת נשים חסרת כל בסיס"

מהנהלת המכבייה מסרות בתגובה: "אכן הוגשה תביעה במגמה לגרום למכביה לרשום את שחקנית הקריקט נעמי איתן כחלק מנבחרת נוער בנים עד גיל 18, וזאת לאחר שמערכת הרישום של המכביה לא אפשרה את רישומה. הניסיון לטעון כי קיימת באי רישומה הדרת נשים לא רק שחסרת כל בסיס, אלא ההיפך הגמור. במכביה משתתפות באופן ישיר למעלה מ-2000 ספורטאיות בענפי ספורט שונים, ומעל לכך המכביה נותנת מטריה לקידום הכדורשת שהפך לספורט נשים מוביל בציבוריות הישראלית.

 

נבחרת הכדורעף. "יש טורנירים לנשים בענפים בהם יש הרשמה מספקת" (צילום: CEV) (צילום: CEV)
נבחרת הכדורעף. "יש טורנירים לנשים בענפים בהם יש הרשמה מספקת"(צילום: CEV)

 

"אין אפשרות רגולטורית לאפשר את שיתופה של השחקנית בקריקט לנוער בנים. הדבר נוגד את כל התקנונים הבינלאומיים העוסקים במשחקי כדור, איננו קיים בארץ או בעולם באף ענף קבוצתי ולא בכדי. הרגולציה הבינלאומית מפרידה באופן מובהק בין קריקט גברים לקריקט נשים ומתייחסת בפרשנותה גם להבדלים הפיזיולוגים בין נשים וגברים בספורט מסוג זה שיש בו היבטים בטיחותיים ברי משמעות. יש לציין שזה לא מכבר נהרג שופט קריקט ישראלי מכדור קריקט שפגע בראשו. כמובן שגברים אינם משתתפים בספורט נשים במכביה עצמה ולראייה יש טורניר לנשים בלבד בענפי הנטבול, לקרוס והתעמלות אומנותית, לצד טורנירי נשים בענפי ספורט קבוצתיים בהן יש הרשמה מספקת לקיום טורניר".

 

עוד נמסר מהמכביה: "אנו מעריכים את רצונה וחלומה של נעמי ואנחנו פונים לאיגוד הקריקט להתאמץ ולנסות לפתח את הקריקט כספורט נשים ולא להשתמש באיכותיה האינדיבידואליות בכדי לשבור את כללי המשחק. לא נוכל להשתחרר מהתחושה של ניצול מעמדה של האם כדוברת "נעמת" למתקפה רחבת היקף שנעשית ללא שיקול דעת מקצועי כנגד גופים מקצועיים ובינהם הועד האולימפי הישראלי, שהוא הגורם העומד בראש נבחרות ישראל למכביה, בין אם הם אולימפיים ובין אם לאו והוא קובע באופן נחרץ כי צירופה של נעמי איננו אפשרי. אנו מעריכים כי בית המשפט הנכבד יגיע למסקנה המתבקשת שאין אפשרות לצו המתבקש".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים