שתף קטע נבחר

מחר: ישראל תופיע לראשונה בגביע העולם בסנוקר

עדן שרב ושחר רוברג יפגשו ב-5:30 את נבחרת הודו בפתיחת הטורניר המהווה מעין אליפות עולם לנבחרות

ענף הסנוקר בישראל יטפס מחר (ב') שלב נוסף בהתפתחותו כשבפעם הראשונה נבחרת ישראל תיקח חלק בטורניר גביע העולם, מעין אליפות עולם לנבחרות. גביע העולם שייערך השנה בוושי שבסין הוא טורניר הזמנה בהשתתפות 24 נבחרות מרחבי תבל. כל נבחרת שולחת לטורניר שני שחקנים כשבחירתם אינה נתונה בידיה אלא נעשית על פי דירוגם העולמי.

 

הנבחרת כוללת את עדן שרב, שחקן מקצועני שהחל מהעונה הנוכחית מייצג את ישראל. שרב (25), המדורג 104 בעולם, נולד במושב משמר איילון וכשהיה בן שלוש עבר עם אמו לסקוטלנד, שם התפתח כשחקן סנוקר מבטיח ולפני שנתיים התקבל לסבב המקצועני. מי שישתף פעולה עם שרב בנבחרת הוא אלוף ישראל שחר רוברג (22).

 

השחקן הבכיר של ישראל. עדן שרב ()
השחקן הבכיר של ישראל. עדן שרב

 

ישראל הוגרלה לבית 4 הכולל מלבדה גם את סקוטלנד, צפון אירלנד, תאילנד, קפריסין והודו. שתי הראשונות מכל בית יעלו לרבע הגמר. הנבחרת החזקה ביותר בבית הישראלי היא ללא ספק נבחרת סקוטלנד הכוללת את ג'ון היגינס, אלוף העולם ארבע פעמים ואחד מגדולי השחקנים בהיסטוריה ואנתוני מקגיל, כוח עולה בענף. נבחרת צפון אירלנד עם מארק אלן המעולה נחשבת אף היא כבעלת סיכויים מצוינים להעפיל לרבע הגמר. עם זאת, שיטת המשחקים בטורניר דווקא מספקת מקום להפתעות. המשחקים נערכים בשיטת הטוב מחמישה משחקונים, כשמדי משחקון מתחלפים השחקנים והמשחקון השלישי נערך כמשחק זוגות. במשחקים כל כך קצרים גם לנבחרות כמו ישראל שאינן מעצמות סנוקר ישנו סיכוי מסוים להפתיע. גביע העולם הקודם ב-2013 הסתיים לדוגמא בהפתעה מרעישה כשנבחרת סין ב' שהורכבה משחקנים בני 17 ו-15 הניפה את הגביע.

 

ישראל תפתח את משחקיה הלילה (בין ראשון לשני) ב-5:30 במפגש מול הודו. השחקן הבולט אצל ההודים הוא אדיטיה מהטה (31) המדורג 78 בעולם. יחד איתו משחק בנבחרת בריג'ש דמאני שאינו נמנה על הסבב המקצועני.

 

לוח המשחקים של ישראל

יום שני, 3.7, 5:30 – הודו

יום שלישי, 4.7, 14:30 – תאילנד

יום רביעי, 5.7, 8:00 – סקוטלנד

יום חמישי, 6.7, 14:30 – קפריסין

יום שישי, 7.7, 8:00 – צפון אירלנד

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים