שתף קטע נבחר

אלוף העולם בסקווש - בישראל

גרגורי גוטייה הצרפתי הגיע ארצה למשחקי ראווה במגרש שקוף בתל אביב. יו"ר ההתאחדות הישראלית: "האירוע שם את ישראל על מפת הסקווש הבינלאומי"

נכון, זה עדין לא ענף אולימפי, אבל ענף הסקווש תוסף תאוצה בשנים האחרונות בעולם וגם כאן בישראל. לכבוד המכביה ה-20 נפתח היום (ש') טורניר הסקווש במשחק מיוחד שנערך במגרש שקוף, שהוקם לראשונה בארץ בנמל תל אביב.

 

לכבוד האירוע הגיע לארץ אלוף העולם בסקווש, גרגורי גוטייה מצרפת. הוא השתתף במשחק ראווה נגד דניאל פולישוק, אלוף המכביה האחרון ואלוף ישראל בארבע השנים האחרונות, וכן נגד רועי אברהם, סגן אלוף ישראל המתאמן כיום כשחקן מקצועי בהולנד.

 

גרגורי גוטייה (משמאל) לצד רועי אברהם (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
גרגורי גוטייה (משמאל) לצד רועי אברהם(צילום: ראובן שוורץ)

גוטייה עם רון חולדאי. חנך את המגרש השקוף (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
גוטייה עם רון חולדאי. חנך את המגרש השקוף(צילום: ראובן שוורץ)

 

קיומן של תחרויות הסקווש בעולם, במקומות אייקוניים ובמוקדי תיירות, הפכו כיום לסטנדרט: בתחנה המרכזית Grand Central בניו יורק, בבית האופרה של בוסטון, בנמל הונג קונג, בפירמידות בגיזה שבמצרים, בבניין האופרה בדובאי ועוד. המגרש השקוף הפך להיות תנאי מחייב בכל תחרות בינלאומית מקצוענית, ומשלב בין ספורט, מודרניזציה ותיירות.

 

במהלך ימי שהותו בארץ, גוטייה ישחק גם עם דור העתיד של הענף ועם שחקני נבחרת ישראל שלאחרונה חזרו מאליפות אירופה, שבה ישראל סיימה במקום ה 14.

עוד תמונה עם ראש העיר (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
עוד תמונה עם ראש העיר(צילום: ראובן שוורץ)

 

לקראת אירועי המכביה ה-20 נרתמה התאחדות הסקווש הישראלית לקדם את האירוע ולהביא מגרש שכל ארבע פאותיו מזכוכית, כך שניתן לצפות במשחקים מכל זווית שהיא (360 מעלות). מדובר במגרש נייד שניתן להציבו בכל מקום.

אלוף העולם מסתער על הכדור (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
אלוף העולם מסתער על הכדור(צילום: ראובן שוורץ)

 

לדברי אביב בושינסקי, יו"ר התאחדות הסקווש בישראל, "מדובר באירוע ייחודי שלא נראה כמותו בישראל, הן בהקמת המגרש השקוף והן בהיבט המקצועני של שחקן בסדר גודל כזה שמגיע לראשונה לארץ. החלטנו לעשות מאמץ רב במטרה לחשוף ולהנגיש את ענף הספורט הזה לציבור הרחב".

 

"האירוע שם את ישראל על מפת הסקווש הבינלאומי", הוסיף בושינסקי. "במצרים, למשל, השלטון החליט כמדיניות להשקיע בענף הסקווש, והתוצאה היא שכיום מדורגים בעשיריה הראשונה של הצמרת העולמית בענף שישה שחקנים מצריים. אני מקווה שנצליח לקדם גם את שחקני ישראל לצמרת העולמית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
גרגורי גוטייה
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים