שתף קטע נבחר

UFC: רוברט וויטאקר בדרך לתואר

הלוחם הניו זילנדי ניצח את יואל רומרו והוכיח שמגיע לו להתמודד מול האלוף מייקל ביספינג על החגורה. ג'ון ג'ונס יחזור בקרוב מהשעיה, ישירות לקרב נגד דניאל קורמייה ב-UFC 214

רוברט וויטאקר (מאזן של 4:19) הוא הדבר הבא במשקל הבינוני. באירוע ה-UFC 213 שנערך הלילה (בין שבת לראשון) הוא הרשים כשהציג אופי אדיר עם ניצחון על יואל רומרו הקובני (2:12).

 

הקרב המרכזי המקורי בלאס וגאס אמור היה להפגיש את האלופה אמנדה נונז עם ולנטינה שבצ'נקו, אך פרישה ברגע האחרון של נונז בשל מחלה מסתורית הותירה אותנו עם מפגש בין וויטאקר ורומרו, שהבטיח הרבה - וגם קיים. לא סתם הוא זכה בתואר "הקרב של האירוע" (וזיכה את שניהם בבונוס של 50 אלף דולר).

 

 

וויטאקר. עם ידו על העליונה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
וויטאקר. עם ידו על העליונה(צילום: EPA)

 

הקרב החל לא טוב עבור וויטאקר, יליד ניו זילנד, שנפצע בברכו בסיבוב הראשון מבעיטה חדה של רומרו וירד אחרי שני סיבובים לפיגור בניקוד השופטים. בהמשך הוא התאושש, המשיך להיות אגרסיבי עם בעיטות טובות והגנה מפני ניסיונות הפלה של רומרו, שסיים עם יתרון 103:108 בחבטות, אך רק 38 מהן היו משמעותיות, לעומת 74 של המנצח. דיוק מדהים. האלוף מייקל ביספינג, שמשמש גם כפרשן, נכנס לאוקטגון אחרי הקרב, זרק את החגורה שלו לרגליו של וויטאקר ואמר: "היה קרב טוב, כל הכבוד. נתראה בקרוב, בן **נה".

 

וויטאקר ורומרו. קרב אדיר (צילום: EPA) (צילום: EPA)
וויטאקר ורומרו. קרב אדיר(צילום: EPA)
 

 

בקרב במשקל כבד, ניצח אליסטר אוברים ההולנדי (15:43) את האלוף לשעבר פבריציו וורדום הברזילאי (7:21). זו הפעם השלישית ששני הלוחמים נפגשים באוקטגון, וכל אחד רצה לסגור את הטרילוגיה ביניהם לטובתו עם שני ניצחונות על יריבו. הקרב התחיל איטי ומהוסס, כאשר לאוברים היה יתרון קל בעמידה, בעוד שוורדום, מומחה הקרקע, ניסה ללא הצלחה למשוך אותו למזרן. בסיבוב האחרון העניינים התחממו, ו-וורדום לקח יוזמה עם אגרופים וברכיות שכמעט היממו את ההולנדי, שלבסוף שרד. ניקוד השופטים היה צמוד: 28:29, 28:29, 28:28 לטובת אוברים, שהתקרב צעד נוסף לעבר ההתמודדות על החגורה מול האלוף סטיפה מיוצ'יץ'.

 

עם שילוב של בעיטות מיוחדות ועבודת קרקע יציבה, ניצח אנטוני פטיס (6:20) את ג'ים מילר (10:28) בהתמודדות במשקל הקל אחרי החלטת פה אחד. אחרי התחלה צמודה בסיבוב הראשון, פטיס עשה את רוב הנזק כשבעיטה גבוהה שלו פצעה את מילר בעינו השמאלית, שניצל זאת כדי להוריד את פטיס לקרקע, מה שגרם לשניהם להתמלא מהר מאוד בדם.

 

הפסד מאכזב. פבריציו וורדום (צילום: EPA) (צילום: EPA)
הפסד מאכזב. פבריציו וורדום(צילום: EPA)

 

ג'ונס חוזר מהשעיה ויתמודד מול קורמייה

בעוד כמה שבועות זה יקרה - ג'ון "בונז" ג'ונס (1:22) יחזור מההשעיה שספג בעקבות שימוש בסמים ישר לקרב האליפות נגד אויבו המושבע, האלוף במשקל קל-כבד, דניאל "DC" קורמייה (1:19). האירוע הגדול יתרחש ב-UFC 214 היוקרתי.

 

עם כל הכבוד ליחסי הציבור ולבועת ההייפ של קונור מגרגור, ג'ונס וקורמייה הם הדבר האמיתי בעולם ה-MMA. ג'ונס (29, 1.93 מטר) הוא כנראה האתלט הגדול ביותר שנכנס לאוקטגון. הוא בלתי מנוצח (ההפסד היחידי הוא קרב שניצח ונפסל), הכי מלהיב לצפייה, הכי מתפתח, אך הראש שלו לא תמיד עובד. הוא נתפס נוהג בשכרות, הואשם בתאונת פגע וברח, ובהזדמנות אחרת נמצא קוקאין בדמו. כתוצאה מכך נשללה ממנו החגורה ועברה ל-DC.

 

קורמייה (38, 1.80 מטר) הוא מודל לחיקוי ואיש משפחה למופת. את ההפסד היחיד שלו בקריירה רשם מול ג'ונס ב-UFC 182, אחרי שבונז די התעלל בו ושלט לאורך הקרב ללא עוררין. למרות ההצלחה, האוהדים פשוט לא אוהבים אותו. הוא נחשב בכיין, לא אטרקטיבי וטראש-טוקר גרוע.

 

אחד הדברים החשובים ב-UFC הוא מומנטום והמשכיות, דברים שג'ונס פישל בהם בשנתיים האחרונות. אם ירשים בקרב ויציג את היכולת מלפני שנתיים, הוא יבסס את מעמדו כאחד הגדולים כבר עכשיו. אם לא, הקהל שתמיד תמך בו ובבעיות שלו עלול לפנות נגדו בפעם הראשונה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים