שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    תקציב הספורט צריך ללכת גם לילדים!

    הכלים שילדים יכולים לקבל במסגרות של חוגים לא פחות משמעותיים מהכלים שיקבלו במוסדות הפורמליים (בתי ספר וגנים). כחבר לשעבר בסגל האולימפי, לצערי הממשלה משקיעה מעט מאוד בחינוך לספורט

    כחבר לשעבר בסגל האולימפי, אשמח לשתף בכמה מילים על הספורט בישראל ובמיוחד על הספורט ככלי לחינוך ילדינו מנקודת מבטי. עם השנים עולה המודעות בקרב האנשים לכך שהספורט מהווה אמצעי נוסף לחינוך ילדינו בנוסף להשכלה שהם רוכשים במוסדות החינוך הפורמליים בארצנו. אם תשאלו אותי התרומה והכלים שהילדים יכולים לקבל בספורט ובמסגרות של חוגים במידה שהם מקבלים אותם מהאנשים הנכונים, הם לא פחות משמעותיים מהכלים שיקבלו במוסדות הפורמליים (בתי ספר וגנים). במסגרת הנכונה הילדים יקבלו כלים אשר יתרמו מעבר לממד הפיזי כמו ביטחון, אמונה עצמית ועמידה בקשיים אשר יגרמו להתעצמות מנטלית ועוד, כמובן שהכל במסגרת הדרכה נכונה. לצערי הרב במדינת ישראל ההשקעה בחינוך ובספורט אינה גבוהה ביחס לשאר מדינות אירופה והעולם המערבי בכלל.

     

    דוגמה קטנה לשם ההמחשה, בישראל, בה חיים קצת יותר משמונה וחצי מיליון תושבים, תקציב הספורט השנה עומד על 598 מיליון שקל (אני מבטיח לכם שהחלק מהתקציב הזה אשר מגיע לילדים שלנו הוא לא משהו שבאמת יכול לחולל שינוי), ואילו בהונגריה, שמספר התושבים שחיים בה עומד על קצת יותר מתשעה וחצי מיליון, תקציב הספורט בשנת 2014 עמד על 168 מיליארד דולר. כן, קראתם נכון. איפה אנחנו יכולים לראות את ההבדלים הגדולים באים לידי ביטוי? למשל במספר המדליות האולימפיות שיש לכל מדינה. לישראל יש 9 מדליות ולהונגריה 497 מדליות. רק לשם הגינות עד המשחקים האולימפיים בהלסינקי ב-1952 להונגריה היו 42 מדליות, ובאותה אולימפיאדה ישראל רק החלה לקחת חלק בתחרוית. אבל האמת, זה לא כזה משנה, כי בתחומים שבאמת השקענו כמו ביטחון, צבא, טכנולוגיה וסטארטפים רבים עברנו מדינות רבות בהישגים שלנו למרות היותנו מדינה צעירה יחסית.

     

     

    התחום האולימפי הוא רק דוגמה. אנחנו הרי לא שואפים שכל ילד יהיה ספורטאי אולמפי, אבל רובנו, אני בוחר להאמין, כן שואפים שהילדים יקבלו את המיטב מהחוגים, ולצערי עקב ההשקעה הכמעט אפסית של המדינה בתחום, הילדים לא באמת מקבלים ברוב המקומות את מה שהם יכולים לקבל לו הייתה השקעה ועבודה נכונה. אולי אין צורך להוסיף, אבל עדיין וזה נכון גם לילדים וגם למבוגרים, הספורט בצורה נכונה ובהדרכה נכונה לא תורם רק להתעצמות מנטלית, הוא גם אחד הדברים שהכי משפיעים על איכות חיינו והבריאות שלנו. ולא, אלה לא סיסמאות, זאת המציאות.

     

    עצה ממני להורים, עם חוסר ההשקעה של הממשלה שלנו בחינוך ובספורט עדיין יש מאמנים ומדריכים שיכולים לתרום לא מעט לילדים אז כאשר אתם לוקחים את הילד לחוג. אל תחשבו רק על 45 דקות של כיף או בייביסטר לילד, תחשבו מה הערך המוסף שהילד יכול לקבל מהמסגרת שאליה אתם שולחים את ילדיכם. תדברו עם המאמנים והמדריכים, תראו מה הם חושבים ומה ההשקפה שלהם (אל תבחנו אותם על הרקע המקצועי שלהם משהו שלא מעט מאיתנו עושים כי אנחנו בטוחים שאנו יודעים הכל, אנחנו לא) וכך תקבלו תמונה טובה יותר אם זה המקום עבור ילדיכם. ולממשלה ששכחה שחינוך זה העתיד והמפתח כמעט להכל ושהילדים שלנו הם העתיד. קורא לכם להתעורר ועדיף מוקדם.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: אלכס קולומויסקי
    מירי רגב
    צילום: אלכס קולומויסקי
    מומלצים