שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    הצבע הכתום כבש את יורו הנשים

    בזמן שנבחרת הגברים של הולנד מחפשת את דרכה, מארחת יורו 2017 הדהימה את היבשת ודהרה כל הדרך אל הגביע ההיסטורי

    ההישג של נבחרת הנשים של הולנד - הזכייה באליפות אירופה אותה אירחה אחרי 2:4 על דנמרק בגמר - בולט במיוחד אל מול הכישלונות האחרונים של נבחרת הגברים (לא העפילה ליורו האחרון וממוקמת במקום השלישי בבית במוקדמות המונדיאל). זו הייתה הפעם הראשונה בה אירחה טורניר נשים בסדר גודל כזה, וקשה למצוא הישגים מרשימים מדי בהיסטוריית כדורגל הנשים של הולנד. ב2009 הן הגיעו עד לחצי גמר היורו, שם הודחו ע"י האנגליות (אותן ניצחו באותו המעמד ביום חמישי החולף). המונדיאל האחרון (2015) היה הראשון אליו העפילו. הן סיימו את שלב הבתים במקום השלישי עם ניצחון בודד, העפילו לשמינית הגמר והודחו ע"י יפן.

     

    גרמניה, השליטה הבלתי מעורערת של כדורגל הנשים האירופי, הגיעה כפייבוריטית גם הפעם. אחרי מונדיאל לא מוצלח הגרמניות החזירו את הכבוד וזכו בזהב במשחקים האולימפיים בקיץ שעבר. צרפת, נורווגיה ואנגליה כולן סומנו כמי שעשויות לקרוא תיגר. הולנד? ההערכה הייתה שאולי בזכות יתרון הביתיות תצליח לעבור את שלב הבתים (ליריבתה בגמר, דנמרק, איש כלל לא נתן סיכוי). אך למרות התחזיות הלא מחמיאות, ההולנדיות עשו את הדרך לגמר כאשר הן מנצחות בכל המשחקים וסופגות רק שער אחד. בדרך הן נהנו מתמיכה נפלאה, ממוצע של כמעט 17 אלף אוהדים למשחק. כשלגמר הגיעו 28 אלף איש.

     

    ההולנדיות בטירוף. הישג ענק (צילום: AFP) (צילום: AFP)
    ההולנדיות בטירוף. הישג ענק(צילום: AFP)

     

    מחצית מהשחקניות בסגל הולנד משחקות בליגה המקומית, בעיקר באיאקס, טוונטה ואיינדהובן. בקרב הלגיונריות ניתן למצוא שחקניות מברצלונה, באיירן מינכן, ליברפול ובעיקר ארסנל. גיל השחקניות הממוצע בסגל הוא 25.7, וכמעט כולן היו גם במונדיאל, כך שהן הגיעו בגיל הנכון. יש שילוב בין צעירות למבוגרות והיה להן מספיק זמן להתחבר ולשפר את סגנון המשחק ועבודת הצוות.

     

    לסיום שני עניינים קטנים: מלבד משחק אחד בשלב הבתים, בכל המשחקים בטורניר היו לפחות 3,000 צופים, ע"פ הדיווחים של אופ"א. אלו מספרים שממשיכים את ההצלחה מהמונדיאל בקנדה, אז בשלבי הנוקאאוט הגיעו יותר מעשרת אלפים צופים לכל משחק ולגמר הגיעו 53,000. בטורניר גם נערך ניסוי, הוספת חילוף רביעי בהארכה. מדובר לדעתי בצעד מבורך, ונקווה שייכנס בעתיד לחוקת הכדורגל וזאת בכדי לרענן ולו במעט את השורות ב-30 הדקות האחרונות ולספק כדורגל איכותי יותר.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: AFP
    ליקה מרטנס, נבחרת הולנד
    צילום: AFP
    מומלצים