שתף קטע נבחר

הטירוף חוזר: ליגת האלופות שוב כאן

האם הפרויקט של פ.ס.ז' סוף סוף יצליח לסיים עם הגביע, איזו קבוצה אנגלית תגיע הכי רחוק, איזה בית מסתמן כמרתק ביותר ומי יעלו לשלב הבא? השאלות החשובות רגע לפני שיוצאים לדרך

 

כולן רוצות אותו, רק אחת תזכה. גביע ליגת האלופות (צילום: getty images) (צילום: getty images)
כולן רוצות אותו, רק אחת תזכה. גביע ליגת האלופות(צילום: getty images)

 

 

למי יש יותר סיכוי ללכת עד הסוף – פ.ס.ז', באיירן או יובנטוס?

קופר: רוב האנשים יענו "פריז", אבל בשנים האחרונות זוכים בצ'מפיונס קודם כל עם קישור דומיננטי, וזה החלק הפחות חזק של קבוצת הכוכבים החדשה. באיירן, לעומתה, התחזקה גם בעמדה המדוברת. לתיאגו אלקנטרה ולארטורו וידאל התווספו סבסטיאן רודי (נבחרת גרמניה) וקורנטן טוליסו (נבחרת צרפת), ויש להם גם את המאמן המנוסה ביותר, קרלו אנצ'לוטי, שכבר זכה בתואר עם שתי קבוצות.

 

יעקבי: עד עכשיו סן ז'רמן לא הצליחה להגיע מעבר לרבע הגמר, אולם השאפתנות שאינה יודעת גבולות של הבעלים מקטאר תשיג בסופו של דבר את המטרה. זה קרה בעבר גם לצ'לסי של רומן אברמוביץ', שזכתה בגביע, ולמנצ'סטר סיטי של אבו-דאבי שהגיעה לחצי הגמר. אז אולי פ.ס.ז' לא תניף גביע, אבל יהיה לפחות חצי גמר העונה לניימאר, אמבאפה ושות'.

 

 

 

השאפתנות של פ.ס.ז' תוכיח את עצמה. ההצגה של אמבאפה (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
השאפתנות של פ.ס.ז' תוכיח את עצמה. ההצגה של אמבאפה(צילום: גטי אימג'ס)

 

קטן: יובנטוס היא קבוצה שלמה. כואב כשהבלם הטוב בעולם עוזב אותך, אבל בשביל מה נוצרה השיטה של יובה ונבחרת איטליה? היופי הוא כאשר אסטרטגיה הופכת לגדולה יותר מכל שחקן, טוב ככל שיהיה, ואז שמות אחרים פשוט מחליקים באופן אורגני פנימה. פאולו דיבאלה הפך ממעולה לפנומנלי, ההתקפה זורמת, הקישור עילאי. יובה יכולה להביא גביע.

 

מי מחמש הקבוצות האנגליות תגיע הכי רחוק?

יעקבי: פפ גווארדיולה כבר היה שם. למעשה, למעט העונה שעברה, הקבוצות שלו תמיד הגיעו לפחות לחצי הגמר. מנצ'סטר סיטי החדשה הוצערה ונבנתה כדי להצליח בשתי החזיתות – ליגה ואירופה. הסימנים בתחילת העונה טובים מאוד, למרות שזה עדיין לא המוצר המוגמר. אז כן, סיטי תהיה האנגלית המצליחה ביותר העונה. והכל אפשרי מבחינתה. כולל הכל.

 

קטן: אחרי שתצלח את הבית המסובך שמחכה לה, צ'לסי תקריב את הליגה כדי לטוס קדימה באירופה. זה תלוי מאוד בחזרה לכושר (ובחשק שיפגין על המגרש, ובכך שלא יעבור בינואר לברצלונה) של אדן הזאר, שהופך את הקישור של צ'לסי למוצר קרוב לשלמות, אבל גם אם יגמגם, אנטוניו קונטה חיכה להזדמנות לקחת את הקבוצה לריצה אירופית. הוא מבריק ויש לו את הכלים להעיף אותה לשמיים.

 

תקריב את הליגה כדי לטוס באירופה. צ'לסי (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
תקריב את הליגה כדי לטוס באירופה. צ'לסי(צילום: Gettyimages)

 

קופר: ליברפול החלשה מבין החמש. טוטנהאם, עם בית קשה במיוחד, עלולה לא לעלות אפילו לשמינית הגמר. ההתלבטות היא בין שתי המנצ'סטריות וצ'לסי, ואני מהמר על יונייטד. לשדים האדומים יש את הבית הקל ביותר, ומפגשי נוקאאוט כפולים זה משהו שז'וזה מוריניו מחבב. הסגל הרבה יותר מאוזן, רומלו לוקאקו התחיל חזק, ונמניה מאטיץ' יהיה פקטור משמעותי.

 

איזה בית הוא המעניין ביותר?

קטן: בית 2 נראה פשוט – פ.ס.ז' ובאיירן מינכן יעלו, וכל תרחיש אחר יהיה סנסציוני – אבל חובה להתייחס לדברים המורכבים שבתוך המאבק הזה. קודם כל, חשיבות המקום הראשון עצומה ושני המפגשים ביניהן יהיו מרתקים. אבל מעבר לכך זה מבחן הבכורה של פ.ס.ז' בגרסת ההתקפה המוטרפת. היא תקבל, בעיקר מהגרמנים, פייט ראשון מצד יריבה מהטופ האירופי, ומעניין מאוד לראות איך תיראה כשהאתגר יהיה גדול יותר.

 

יעקבי: בית המוות, שבו אחת מהשלוש – אתלטיקו מדריד, צ'לסי ורומא – לא תעפיל לשמינית. וזה גם הבית שבו קרבאך, הקבוצה שמייצגת את העיר הנטושה אגדאם והנציגה הראשונה של אזרבייג'ן בליגת האלופות, תעשה היסטוריה. בקיצור, גם שישה מפגשים ישירים סופר-מעניינים וגם הרבה היסטוריה ופוליטיקה.

 

קופר: אפואל ניקוסיה לא פראיירית, אבל היא תסתכל מהצד על הקבוצות האחרות בבית המרתק מכולם. כן, יהיו מפגשים בין ברצלונה ליובנטוס או בין באיירן לסן ז'רמן, אבל שם ברור שארבע הגדולות ימשיכו לשמינית. שלב הבתים לא מספיק מעניין כי יש הרבה מקרים שבהם התוצאה די ידועה מראש, אבל בבית 8 המצב שונה – ריאל מדריד, דורטמונד וטוטנהאם יחד. כל השלוש איכותיות ומשחקות כדורגל שכיף לראות.

 

איזה כישרון פחות מוכר יפרוץ העונה?

קופר: שתיים מהקבוצות המעניינות ביותר, בהיבט של שחקנים שמרתק לראות איך יתמודדו עם ליגת האלופות, הן לייפציג ומונאקו. שתיהן באותו בית, ונפגשות כבר מחר. ללייפציג יש הרבה שמות שכיכבו בבונדסליגה בעונה שעברה, וחובה לצפות בחלוץ טימו ורנר (21), שבשני המשחקים של נבחרת גרמניה החודש הבקיע שלושה שערים. למונאקו יש כהרגלה כישרונות חדשים, ומי שאמור להיות המחליף של אמבאפה הוא אדאמה דיאקאבי.

 

קטן: אחרי שנת התאקלמות לא רעה פיוטר זיילינסקי (23) נראה בשלבים המוקדמים של העונה הנוכחית כמו הדבר הגדול הבא של הכדורגל הפולני. קשר נאפולי מוסיף עוצמה, חוכמה וטכניקה לחוליה מרכזית שכבר מקבלת את המשאבים האלה ממארק האמשיק. והוא גם שיפר מאוד לאחרונה עוד אלמנט חשוב – הבקעה.

 

חלוץ שחובה לצפות בו. טימו ורנר (צילום: AFP) (צילום: AFP)
חלוץ שחובה לצפות בו. טימו ורנר(צילום: AFP)

 

יעקבי: עוסמאן דמבלה אמנם נרכש על ידי ברצלונה ב-105 מיליון יורו (ועוד 40 מיליון ב"בונוסים"), מה שהפך אותו לשחקן השלישי היקר בהיסטוריה, אבל קשה לומר שהצרפתי בן ה-20 הוא כוכב-על עולמי. בינתיים. כל זה הולך להשתנות העונה, כי הוא ישחק בקבוצה האהודה בעולם, לצד לאו מסי. עם הכישרון והחוצפה החיובית שלו, בסוף העונה הזו כבר נדבר על דמבלה כאחד הטובים ביותר.

 

מי יכולה להיות הקבוצה המפתיעה?

יעקבי: לייפציג היא הקבוצה השנואה ביותר בגרמניה, מאחר שהיא מייצגת חברה אוסטרית לייצור משקאות אנרגיה. נו, טוב, אפשר לחשוב שבאייר לברקוזן לא מייצגת חברת תרופות ושפ.ס.וו איינדהובן אינה הזרוע הספורטיבית של חברת "פיליפס". אבל מעבר לכך, לייפציג היא קבוצת כדורגל נהדרת, רעננה ואיכותית. הגיע הזמן לשם משמעותי חדש בכדורגל האירופי.

 

קטן: סביליה הראתה לאורך רוב העונה שעברה עד כמה היא חזקה, בעיקר בזכות הופעות נהדרות בליגה. הקיץ היא נאלצה לבצע התאמות בגלל העזיבה של המאמן שהעלה אותה על הדרך להתקדמות, חורחה סמפאולי, שנקרא לדגל בנבחרת ארגנטינה. אבל הוא השאיר לאדוארדו בריסו סגל איכותי. המפתח של סביליה הוא סיום במקום הראשון לפני ליברפול, בבית הנוח יחסית, שיכול לסדר לה כניסה חלקה לנוקאאוט.

 

קופר: לפעמים כדורגל יפה וכדורגל יעיל לא הולכים ביחד. נאפולי של מאוריציו סארי משחקת כדורגל יפה לא מהיום, אבל עכשיו המסירות הקצרות והמהירות, שלפעמים משאירות אותך פעור פה, מספקות גם תוצאות הרבה יותר טובות. בעונה שעברה היא הודחה מול ריאל בשמינית הגמר. התקדמות תלויה כמובן גם בהגרלה, אבל הקבוצה שבינתיים מושלמת אחרי שלושה מחזורים בליגה האיטלקית יכולה להגיע למקום גבוה יותר.

 

האם נראה אלופה מספרד שנה חמישית ברציפות?

קטן: הפעם זה יהיה קשה עבורן. ריאל וברצלונה פנטסטיות, אבל מחכים להן יותר מדי מכשולים בדרך. תראו את צ'לסי והמנצ'סטריות, את יובנטוס האימתנית, פ.ס.ז' עם ההתקפה המבהילה, באיירן מינכן העמוקה. ברור שכל אלה מפחדות מפגישה עם הענקיות שעימן פתחנו, אבל אחרי שנים ספרדיות יש כמות גדולה של קבוצות-על ממדינות אחרות ששוות גביע.

 

קופר: לא מדובר רק בארבע הזכיות הרצופות בצ'מפיונס אלא גם בליגה האירופית, שם סלטה ויגו הייתה בעונה שעברה במרחק של החמצה נוראית אחת מלהדיח את מנצ'סטר יונייטד, לעלות לגמר ולתת לספרד 8 מ-8 בשני המפעלים. הסגלים של הקבוצות הספרדיות בנויים בצורה הנכונה ביותר, ולכן הן גם בנויות יותר טוב למפעל נוסף מעבר לליגה. 70-60 אחוז ששוב תהיה לנו אלופה ספרדית. אם ברצלונה הייתה רוכשת קשר נוסף, האחוזים היו עולים בהרבה.

 

יותר מדי מכשולים בדרך. ריאל מדריד (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
יותר מדי מכשולים בדרך. ריאל מדריד(צילום: גטי אימג'ס)

 

יעקבי: צר לי לאכזב את חובבי הכדורגל האנגלי, האיטלקי, הגרמני והצרפתי, אבל נראה שגם העונה גביע האלופות יטוס לספרד – או לקטאלוניה, תלוי מה יוחלט במשאל העם ב-1 באוקטובר. ריאל מדריד היא הקבוצה הטובה באירופה, וברצלונה לא הרחק מאחוריה. ומי ששכח, אתלטיקו מדריד הייתה קרובה מאוד להגיע לגמר גם בעונה שעברה.

 

מי יהיו העולות מכל בית לפי הסדר?

קופר: מנצ'סטר יונייטד ובנפיקה, באיירן ופריז, אתלטיקו וצ'לסי, ברצלונה ויובנטוס,

סביליה וליברפול, מנצ'סטר סיטי ונאפולי, מונאקו ופורטו, ריאל מדריד ודורטמונד.

 

יעקבי: הכל נכון, חוץ מבית 7, שממנו יעלו לייפציג ופורטו.

 

קטן: אני דווקא עם קופר, אבל הסדר יהיה שונה. בנפיקה ויונייטד, באיירן ופ.ס.ז', צ'לסי ואתלטיקו, ברצלונה ויובנטוס, סביליה וליברפול, סיטי ונאפולי, מונאקו ופורטו, דורטמונד וריאל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
גביע ליגת האלופות
צילום: רויטרס
מומלצים