שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    המצטיינת המוקדמת בכל ליגה

    אמנם לא עבר מספיק זמן בליגה שלנו - והליגות הבכירות באירופה - אבל כבר אפשר לדבר על מה שקרה ולהעריך מי יהיו האלופות

    עונת 2017/18 כבר נפתחה בכל אירופה. בכל ליגה היו בין שלושה לחמישה מחזורים, ובכתבה זו אסכם את פתיחת העונה הנוכחית.

     

    ליגת העל

    הקבוצה המצטיינת: בית"ר ירושלים

    בתום שלושת מחזורי הפתיחה נציגי עיר הבירה והאדומים-שחורים מהכרמל מוליכים את הטבלה עם 100% ניצחונות. אמנם ב"ש פתחה בצורה מאוד עגומה, אולם נותרו עוד יותר משלושים משחקים לשחק, ונראה לי כי היא תיקח עוד צלחת לארון הגביעים. מכבי ת"א תישאר שנייה, בית"ר שלישית, והחיפאיות ובני יהודה ישלימו את הפלייאוף העליון.

     

    בית"ר ירושלים (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
    בית"ר ירושלים(צילום: ראובן שוורץ)

     

    לה ליגה

    הקבוצה המצטיינת: ברצלונה

    כמו בליגה שלנו, גם בספרד חלפו שלושה מחזורים. ריאל מדריד עם שתי תוצאות תיקו רצופות מאכזבת את הקהל שלה, ואי אפשר לתרץ את זה בעובדה שרונאלדו מושעה. ריאל סוסיאדד צמודה לברסה בפסגה, ו-ולנסיה, לבאנטה ושתי המדרידאיות צמודות, כשנקודה מעליהן נמצאת לגאנס, ושתיים מעליהן סביליה ובילבאו. לדעתי בארסה תיקח את האליפות, כשריאל שנייה, אתלטיקו שלישית וסביליה, בילבאו וסוסיאדד סוגרות את הטופ 6.

     

    פרמייר ליג

    הקבוצה המצטיינת: מנצ'סטר יונייטד

    המנצ'סטריות צמודות בפסגה, כשלשדים האדומים הפרש שערים טוב יותר המקנה להם את ראשות הליגה. צ'לסי שלישית עם נקודה מתחתיהן, ווטפורד רביעית עם נקודה מתחתיה וטוטנהאם (סגנית אלופה), האדרספילד (עולה מפתיעה), ברנלי, ליברפול ו-ווסט ברומיץ' (שספגה מתומר חמד) צמודות במקומות 9-5 בהתאמה עם 7 נקודות כל אחת והפרש שערים שונה. באנגליה המחזור הרביעי כבר שוחק. באליפות תזכה מנצ'סטר סיטי, כשאת הסגנות תיקח יריבתה מהצד השני של העיר, ואחריהן צ'לסי, טוטנהאם, ליברפול וארסנל, למרות פתיחת עונה גרועה.

     

    בונדסליגה

    הקבוצה המצטיינת: בורוסיה דורטמונד

    בגרמניה עברו שלושה מחזורים. דורטמונד, הופנהיים והאנובר צמודות בצמרת עם 7 נקודות. עם 6 כאלה, נמצאות אחריהן רד בול לייפצינ, שאלקה 04, המבורג, באיירן מינכן ושטוטגרט. את שלושת המקומות האחרונים תופסות פ.צ קלן, הרטה ברלין ובאייר לברקוזן, קבוצות צמרת בגרמניה. את האליפות תתפוס בפעם השישית ברציפות והעשרים ושמונה בכללי באיירן מינכן, כשאחרי הבווארים תגיע דורטמונד. אחריהן יגיעו לייפציג, הופנהיים ולברקוזן, כששאלקה תסגור את הטופ 6.

     

    סרייה A

    הקבוצה המצטיינת: יובנטוס

    גם בארץ המגף חלפו שלושה מחזורים. הגברת הזקנה, הבחורים מהצד הכחול-שחור של מילאנו ונאפולי מושלמות ומוליכות את הליגה. אחריהן לאציו וטורינו, 7 נקודות כל אחת, ומילאן (מקום 7), רומא (12, משחק חסר) ואטלנטה (13) גם הן נציגות איטלקיות באירופה. כמו שלוש המוליכות, גם סמפדוריה (מקום 6) מושלמת, אך היא עם משחק חסר. לדעתי יובה תיקח את האליפות השביעית ברציפות, כשסגניתה תהיה נאפולי. אינטר תהיה אחריהן, רומא רביעית ולאציו חמישית. מילאן תשלים את הטופ 6.

     

    ליג 1

    הקבוצה המצטיינת: פריז סן ז'רמן

    בצרפת הספיקו לקיים כבר 6 מחזורים. פריז, כצפוי, מושלמת במקום הראשון, האלופה הנוכחית, מונאקו, תופסת את המקום השני עם ארבעה ניצחונות והפסד אחד (4-0 לניס). ליון שלישית, סנט אטיין רביעית ובמקום החמישי נמצאת בורדו, כשקון צמודה אליה עם מספר זהה של נקודות. ניס, שהצליחה מאוד בעונה שעברה, נמצאת במקום ה-11 עם מאזן שלילי. לדעתי, פריז תיקח את האליפות השביעית שלה בהיסטוריה, מונאקו תהיה הסגנית וניס שלישית. סנט אטיין, ליון ובורדו ישלימו את הטופ 6.

     

    ליגת האלופות

    קצת קשה לסכם ליגה בה שוחק מחזור אחד בלבד, לכן אני אנסה לנבא או לחזות את הזוכה, הפינאליסטית וכו'. ברצלונה תזכה בגביע עם האוזניים בפעם השישית בתולדותיה. ריאל תפסיד לה בגמר בסופרקלאסיקו מהשמיים. פריז ובאיירן יגיעו אף הן לחצי, כשיובה, מונאקו, אתלטיקו ויונייטד מגיעות לרבע. לא בחרתי קבוצה מצטיינת, כי שוחק רק מחזור אחד וישנם כמה בתים, משמע כמה ליגות קטנות. וצ'לסי, ברצלונה ומנצ'סטר סיטי, לדוגמה, מצטיינות באותה מידה מבחינתי.

     

    הליגה האירופית

    הגביע יישאר באנגליה, אחרי שטוטנהאם (שתודח מהאלופות) תזכה בו. בגמר היא תנצח את בילבאו, כשלחצי תגענה גם מילאן וארסנל. לרבע סוסיאדד, פורטו, רומא ולודוגורץ. לשמינית ויאריאל, לאציו, זניט, הרטה ברלין, ליון, הופנהיים, דינמו קייב וצסק"א מוסקבה.

     

    הישראליות באירופה

    לדעתי מכבי תל אביב לא תעבור את שלב הבתים , ובאר שבע, כמו בעונה שעברה, תודח בשלב 32 האחרונות.

     

    בונוס: נבחרת ישראל

    מקמפיין המוקדמות הזה אין כבר למה לצפות, והשחקנים שמזלזלים במעמד יזלזלו בו עוד יותר. עוד ביזיון לאומי יתרחש מול ספרד, ואני מדבר בכמות ספיגות שמגיעה לחמישה ואף שישה שערים. עם ליכטנשטיין נתחלק בנקודות, ונסיים את הקמפיין במקום החמישי, אחרי מקדוניה. לוי יפוטר, ואולי סוף סוף ההתאחדות תבין שצריך לעשות שינוי דרסטי, כשהעיקר נמצא בשינוי הפן המנטלי אצל השחקנים, שיפסיקו לזלזל (גם אצל הקהל, אגב).

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים