שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    חוסר הגמישות של ספאחיה

    כמו שהגמל לא רואה את הדבשת של עצמו, כך מאמן מכבי ת"א לא מבין מה קרה בבלגרד

    כמו שהגמל לא רואה את הדבשת של עצמו, כך ספאחיה לא מבין מה קרה בבלגרד. "כאילו מדובר בקבוצה אחרת", אמר לניב רסקין כשהתקשה להסביר מה קרה ברבע השלישי.

     

    אז בואו נראה מה קרה. במחצית הראשונה ספאחיה שיתף 10 שחקנים בין 5 דקות וחצי (כהן) ל-13 דקות (די-בארט). מעולה. אם אמרתי ביום שלישי שהוא קצת מאובן בתוכנית המשחק שלו, אז הפעם הוא גיוון את התרגילים ודרש וקיבל יותר שיתוף. התוצאה: ירידה בתפוקה של קול וג'קסון. יחד עם זה הוא הרוויח 3 שלשות מבולדן, 3 שלשות מתומאס ועוד תרגיל של הכנסת כדור לפרחוסקי. גם רול תרם כמות יפה של נקודות (8 מ-11 במחצית הראשונה). אבל אז חוסר הגמישות צץ במחצית השנייה. למשל רוצ'סטי: לאחר 0 מ-4 ברבע הראשון הוא קלע 3 מ-4 ברבע השני, 3 מ-5 בשלישי ו-4 מ-5 ברביעי. האם הוא מועמד לפרס הרוצח השקט של אגודת לחץ הדם? לא ממש. הנקודות שלו היו קלות, כפי שניתן לראות באחוזים. מכבי פשוט לא שמרו טוב. בסיסי .שאננות? ספאחיה החליף עליו 3 שומרים, שום דבר לא עזר.

     

    ג'קסון נאבק (צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א) (צילום: האתר הרשמי של מכבי ת
    ג'קסון נאבק(צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א)

     

    עוד חוסר הסתגלות היה לבייליצה. בחצי הראשון, כשבולדן נצמד אליו, הוא קלע רק שלשה אחת. כבר אמרתי בפוסט הקודם שבולדן יהיה טוב בשמירת גבוהים ממנו. ברבע השלישי בייליצה קלע שלשה על פרחוסקי כשבולדן איחר להגנה, עוד סל כשבולדן נתקע בחילוף ועוד סל במתפרצת כשבולדן רץ אחריו וחוסך בפאולים ליום סגריר. ספאחיה הוציא אותו מיד ובייליצה הודה לו בעוד 2 שלשות.

     

    לראשונה העונה, ספאחיה ניסה ברבע השלישי 3 גבוהים (תומאס, טיוס, בולדן), וברבע האחרון, בסוג של פאניקה, זרק למגרש את חמישיית הסקוררים שלו: קול, ג'קסון, תומאס, טיוס ורול. התוצאה: מכבי ספגה 25 נקודות ברבע האחרון. גם פה ספאחיה לא עצר את המפולת והמשיך עם המועדפים שלו. הוא מעדיף למשל את טיוס (26 דקות ו-6 נק') על פרחוסקי (12 ו-4). טיוס ביצע עבירה אחת לעומת פרחוסקי עם 2 עבירות, וזה בגלל שהוא שומר בשיטת קח 2 מטר מהשחקן ובלבל אותו עם נפנופי ידיים. אם יש לו מזל וזה לא נכנס הוא רושם לעצמו ריבאונד קל. ושוב: את טיוס חייבים לצוות עם ג'קסון. אז הוא בשיאו מבחינת איום על הסל. אם לא יודעים איך להפעיל אותו, אין טעם שיהיה על המגרש כל כך הרבה זמן.

     

    עוד מועדף של ספאחיה הוא די-בארט. אתמול זה התבטא במדד מינוס 4 ב-21 דקות. קול היה ממש חיוור, לא יצר לעצמו מצבים וחיפש לשתף במקום לקחת את המשחק על עצמו כפי שעשה בהצלחה במשחקים הקודמים. האס של המשחק היה אמור להיות תומאס. עם מדד 31, 70% ל-2 ו-66% ל-3 הוא היה אמור לתת לספאחיה את הניצחון, אבל זו הבעיה עם סל הביצים. לפעמים מלקקים קצפת ולפעמים החלבון מרוח לך על הפנים. אוקיי, זה קורה. גם ג'ורדן הפסיד משחקים עם הבאזר. הבעיה היא שספאחיה לא יודע בכל ערב נתון מי יהיה בסל הביצים שלו.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: האתר הרשמי של מכבי תל אביב
    דשון תומאס
    צילום: האתר הרשמי של מכבי תל אביב
    מומלצים