שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    קלאסיקו? הצחקתם את ספאחיה

    מכבי תל אביב קבוצה בינונית, אבל עדיין גדולה בכמה מידות על הפועל ירושלים, שגם בעונה שעברה לא הרשימה למרות הזכייה באליפות. אורי אלון טעה בבניית הסגל, ואפילו השלב הבא ביורוקאפ בסכנה גדולה

    הקלאסיקו הראשון של העונה נגמר ועכשיו ניתן להגיד באופן רשמי שמכבי ת"א הנוכחית גדולה על הפועל ירושלים בכמה וכמה מידות. צריך לזכור, מכבי בסגנון המשחק שלה לא תביס קבוצות, אבל השליטה שלה במשחק לא מוטלת בספק אפילו לרגע. והיא ניצחה את ירושלים בכל פרמטר – וכל זאת במחצית אחת, שבה השחקנים של נבן ספאחיה החליטו ללחוץ קצת על הגז. הניצחון צריך לתת שקט לצהובים ולגרום לדאגה רבה אצל האדומים.

     

    אם נהיה אמיתיים, מכבי של השנה היא קבוצה בינונית. לצד ניצחונות מרשימים ביורוליג היא עדיין מתקשה בביצה המקומית ומגרדת ניצחונות מול קבוצות כמו מכבי ראשל"צ וגלבוע/גליל. לכן, ניצחון כזה משכנע על ירושלים צריך בסך הכל לבנות את הביטחון ולתת אווירה טובה לקראת המשחק מול ולנסיה.

     

     

    נוריס קול חוגג על חשבון ירושלים (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
    נוריס קול חוגג על חשבון ירושלים(צילום: עוז מועלם)

     

    אצל ירושלים העניינים מסובכים הרבה יותר. אורי אלון החליט להתבסס על הסגל שהביא לו אליפות עם קצת קוסמטיקה במטרה להתקדם עוד שלב, אבל בקבוצה החדשה יש כמה וכמה בעיות. אין ספק שהבעלים עושה סוג של בית ספר בכל מה שנוגע להחתמת שחקנים. רק הוא קובע, רק הוא מצייץ עם סמיילי בטוויטר, אבל משהו אחד לא מובן, הוא הרי יודע שאת האליפויות ואת חצי גמר היורוקאפ לא הביאו לו הישראלים, אלא הזרים, אז למה הוא מתעקש על צברים ולא מחפש מתאזרחים?!

     

    רבות דובר על כך שהתקופה האוימה של מכבי בשלוש שנים האחרונות מקורה באותה זכייה הירואית ביורוליג ב־2014. זה די דומה לסיפור שעובר על ירושלים. אם נהיה אמיתיים, ירושלים לא הייתה ממש טובה בעונה שעברה. למי ששכח, היא סיימה את הליגה עם לא פחות מ־14 הפסדים והייתה רחוקה שריקה מהדחה ברבע הגמר על ידי נהריה. אבל גם באירופה הקבוצה לא הצליחה. כלומר, היא כן הגיעה לחצי גמר, אבל אסור לשכוח שבמסגרת המאבק בין היורוליג לפיב"א היו לא מעט קבוצות שלא השתתפו, והנה העונה, כשהן חזרו, ירושלים מוצאת עצמה במקומה הטבעי – נלחמת על העלייה לשלב הבא מהמקום הרביעי.

     

    ומשפט אחרון על הלפרין. לא ברור איך אחד הכישרונות הגדולים שצמחו כאן מתעקש לא להתקדם כבר יותר מ־15 שנה ולשקוע בבינוניות. מקלעי כל כך ותיק ומנוסה שמתפאר ב־65% מעבר לקשת אני מצפה שיזרוק יותר משתי שלשות במשחק. מקלעי עם כל כך הרבה ניסיון אני מצפה שיסחוט יותר מעבירה וקצת למשחק (סחט 11 עבירות ב־8 משחקים). למעשה, זו הבעיה המרכזית של ירושלים, אם שחקן כל כך מוגבל ובינוני מהווה בורג מרכזי בסגל ובפרט בהתקפה – זה אומר שמשהו נבנה עקום. מאוד עקום.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: עוז מועלם
    הלפרין מתוסכל
    צילום: עוז מועלם
    מומלצים