שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    לשחרר את ספאחיה, ללכת על שם חדש

    ספאחיה עושה רושם של מאמן לחוץ, יהיר ועצבני שמשדר אי נינוחות לעבר השחקנים. אין לו את הכריזמה להוביל מועדון פאר כמו מכבי. הנה שלושה שמות שצריכים להחליף אותו

    זהו מסר להנהלת מכבי ת"א כדורסל, ואני מקווה שחבריה יקראו זאת. ספאחיה לא יכול להוביל את מכבי ת"א לטופ של אירופה. הכנתי רשימה של 3 מועמדים שכבר הצעתי בקיץ בפקס למכבי ת"א. 1- דן שמיר. 2 - דייויד בלאט. 3 - שאראס.

     

    אני מציין שספאחיה עשה עבודה מצוינת בבניית הקבוצה. הוא יצר קבוצה אתלטית, מגוונת ומוכשרת, אבל הוא לא מצליח או יצליח לחבר אותה ליחידה אחת מגובשת ומתוחכמת, שמגיעה ומכריעה קבוצות חזקות גם במשחקי חוץ, כמו שמכבי הייתה עושה תמיד לאורך ההיסטוריה. ספאחיה עושה רושם של מאמן לחוץ, יהיר ועצבני שמשדר אי נינוחות לעבר השחקנים. אין לו את הכריזמה להוביל מועדון פאר כמו מכבי, ושאף אחד לא יתבלבל, מכבי מועדון ענק באירופה. אני לא זוכר את מכבי מגיעה למשחק חוץ נגד פנאתנייקוס חסרת הכוכב המרכזי שלה, וכבר לפני המשחק אתה מרגיש שאין סיכוי לנצח!

     

    נבן ספאחיה (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
    נבן ספאחיה(צילום: ראובן שוורץ)

     

    דן שמיר, תלמידו של בלאט, הוא לטעמי המאמן הישראלי הכי טוב בליגה. הוא מתוחכם ואינטליגנטי, והקבוצות שלו תמיד מציגות כדורסל חכם. לא סתם הוא סיים עם חולון במקום הראשון בליגה בעונה שעברה, וגם השנה, עם סגל אחר לגמרי ועם ג'ו אלכסנדר הבעייתי שמכשיל קבוצות, חולון עדיין מציגה את הכדורסל הכי מתוחכם בארץ. ניתן רק לדמיין מה שמיר יעשה עם התקציב של מכבי .

     

    את בלאט מכבי כנראה לא תצליח להביא, ועליו אין צורך להרחיב. המאמן שמומחה בלקחת קבוצות אנדרדוג ולנצח איתן את הגדולות. כך עשה בננבחרת רוסיה, כך עשה במכבי ת"א וכך עושה כיום בדרושפאקה. שאראס מתגלה כמאמן כריזמטי, ומצליח להוביל את ז'לגריס עם סגל על טהרת שחקנים מקומיים לצמרת היורוליג. הוא כבר ניצח את אלופת אירופה של אוברדוביץ'. וגם את צביקה שרף לא הייתי פוסל, כי איתו כל משחק הוא חגיגה בהיכל. צביקה מאמן עם כמות תארים גדולה במכבי. באירופה הוא אף פעם לא התבטל מול היריבות החזקות ואני מעדיף אותו על ספאחיה בכל יום נתון.

     

    לסיכום, יש לשחרר את נבן והמניירות שלו ולהודות לו על כך שבנה קבוצה טובה - כי גם לבנות צריך לדעת.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: עוז מועלם
    נבן ספאחיה
    צילום: עוז מועלם
    מומלצים