שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    לאף אחת לא מגיע לזכות באליפות

    קבוצה שחפצה לזכות בתואר צריכה להוכיח פעם אחר פעם שהיא טובה יותר מיריבותיה ולא להסתפק בכך שהיא פחות חלשה מהן, אבל בינתיים אף אחת מהטוענות לכתר אינה מתקרבת כלל לקריטריונים

    אם לשפוט לפי המחזור הקודם בליגת העל, עושה רושם שאף קבוצה אינה ראויה לזכות העונה בצלחת האליפות. אולי זה סתם צירוף מקרים ואולי לא, אבל כל ארבע המועמדות המובילות - הפועל ב"ש, מכבי ת"א, בית"ר ירושלים והפועל חיפה - הציגו יכולת לא מרשימה בלשון המעטה והצליחו לגנוב איכשהו ניצחונות של 0:1 שלא ממש הגיעו להן. אם במגרשי כדורגל היו מוטלים עונשים על גניבה, כמו שקורה בחיים, היו שולחים אותן מזמן למאסר עולם והפרס הכי גדול שיכלו לצפות לו זה ניכוי שליש. מכיוון שלא כך הם פני הדברים, הפרס ההולם לאלופה שבדרך יכול להיות מקסימום צלחת חד פעמית מפלסטיק.

     

    מצד אחד, שנים שלא היתה לנו צמרת כל כך צפופה וצמודה, דבר שמוסיף לליגה עניין ומתח. אבל מצד שני, שנים שהרמה לא הייתה כל כך נמוכה ושום ניסיון לגנוב דעת לא יעזור במקרה הזה. חובבי הכדורגל הם לא עד כדי כך טיפשים ובדרך כלל מבינים מצוין את מה שהם רואים, כך שגם אלף פרשנים מלומדים לא יצליחו לשכנע אותנו כי שער מקרי שנכבש בפוקס בתוספת הזמן הוא לא פחות ממלאכת מחשבת ותולדה של מהלך קבוצתי מתוחכם. במקרה הטוב מדובר במזל של אלופים ולא יותר. במילים פשוטות, אפשר אולי לרמות את חלקנו חלק מהזמן, אבל אי אפשר לרמות את כולנו כל הזמן.

     

    באר שבע אחרי הניצחון הדרמטי (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
    באר שבע אחרי הניצחון הדרמטי(צילום: אורן אהרוני)

     

    אז נכון שקצת מזל עוד לא הזיק לאף אחד, ועדיין אליפות היא לא משהו שגונבים או מקבלים במתנה, אלא לוקחים הודות ליכולת גבוהה, התמדה, אופי והרבה נחישות. קבוצה שחפצה לזכות בתואר צריכה להוכיח פעם אחר פעם שהיא טובה יותר מיריבותיה ולא להסתפק בכך שהיא פחות חלשה מהן, אבל בינתיים אף אחת מהטוענות לכתר אינה מתקרבת כלל לקריטריונים. למרבית הצער, הפורמט קובע כי בסופו של דבר מישהי תצטרך לסיים את העונה במקום הראשון ולזכות בצלחת, בין אם נרצה ובין אם לא, אז בלית ברירה הייתי מציע לחרוט ליד שמה את הדיבר השמיני, "לא תגנוב", למען יראו וייראו.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: אורן אהרוני
    הפועל חיפה
    צילום: אורן אהרוני
    מומלצים