שתף קטע נבחר

עמיר פלג

שערוריית דוס סנטוס בעיצומה / המשקיף

הבלם היה אמור לעוף לחודש לפחות בעקבות הדריכה הברוטאלית על קיארטנסון, אבל אמש הוא כבר שיחק במדי מכבי חיפה. סעיף מטופש בתקנון ההתאחדות מנע את העמדתו לדין, וצוות השיפוט שכשל בגדול קיבל משום מה פרס בדמות עוד שיבוץ למשחק המרכזי

דבר כזה לא היה עובר אפילו בליגת העל של חלם. כדורגלן דורך בברוטאליות על חזה של שחקן יריב, השופט הראשי ושופט הרחבה נכשלים בתפקידם ולא רואים, הקוון אומר שראה אבל לא חשב שזה חמור, ומה קורה עם גיבורי הפרשה? כלום. הכסחן הדוחה שיחק אתמול בליגה, וצוות הפשלנים ינהל גם מחר את המשחק המרכזי! הרכב מפדח לא מחליפים.

 

כן-כן, מה ששמעתם. אלי חכמון הנפוח – שעשה אבו-עלי על מאמן שצעק מהספסל, אך לא הבחין בעבירה הגסה של אליסון דוס סנטוס על וידאר קיארטנסון ממש מתחת לאפו – ינהל מחר את המפגש בין מכבי נתניה לבית"ר ירושלים. שופט הרחבה לירן ליאני, שתפקידו להסב את תשומת ליבו של חכמון, יחזור מחר לעמדת המוצא מאחורי קו הרוחב, והקוון הרואה ואינו מבין דני קרסיקוב שוב ייתן את הפרשנות שלו מקו האורך. שערורייה מכל הכיוונים.

 

דוס סנטוס וקיארטנסון. שערורייה מכל הכיוונים (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
דוס סנטוס וקיארטנסון. שערורייה מכל הכיוונים(צילום: עוז מועלם)

 

למה שלושתם לא הושעו לפחות עד לבירור? כי שיבוץ השופטים נעשה עוד לפני משחק הגביע בין מכבי חיפה למכבי תל אביב והיום, למרות שכולם מבינים שהצוות הנ"ל נפל (כולל ליאני שהודה בטעות), לפקידים באיגוד השופטים לא בא לשבץ מחדש. אז הרשלנים קיבלו פרס.

 

אגב, לחכמון ולקרסיקוב יש עוד משהו משותף. שניהם נתפסו לא מכבר על ידי רשות המיסים בהשמטת הכנסות ממשחקים שניהלו בחו"ל, ונאלצו לשלם כופר. כנראה לא פירשו נכון את החוק. קרסיקוב גם הודה בעבר שבצעירותו היה אוהד נאמן של הפועל תל אביב והגיע למשחקיה בבלומפילד. הקוון אמנם הבהיר שבעקבות קידומו בסולם השיפוט אין לו שום העדפה, אבל לאוהדי מכבי תל אביב מותר לחשוב אחרת. כלומר לפרש את זה לא נכון.

 

חכמון. כנראה לא פירש נכון את החוק כשנתפס על השמטת מיסים מהכנסות בחו"ל (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
חכמון. כנראה לא פירש נכון את החוק כשנתפס על השמטת מיסים מהכנסות בחו"ל(צילום: עוז מועלם)

 

והביזיון הכי גדול הוא הפרחח ממכבי חיפה, ששיחק אמש במקום לעוף לחודש לפחות. הסיבה נעוצה בתקנון ההתאחדות, שם נכתב: "סבר התובע, על יסוד צילומי טלוויזיה או תיעוד ויזואלי אמין אחר, שבמהלך משחק נעברה עבירה שהיא בלתי סבירה במהותה ובחומרתה בהתייחס למהלך הרגיל של משחק כדורגל, ושהעבירה נעלמה מעיניו של השופט הראשי, יהיה רשאי התובע להגיש כתב אישום בגין האירוע ובלבד שהגשת כתב האישום אושרה על ידי היועץ המשפטי". כמה מטופש, ועכשיו הם מביאים לנו את הסעיף.

 

השופטים כשלו ופרא אדם חוגג, למרות שצילומי הטלוויזיה תפסו אותו על חם. תארו לעצמכם את הסצנה הבאה: נהג פוגע בעובר אורח ליד ניידת עם שלושה שוטרים. שניים מהם טוענים שלא שמו לב, השלישי אומר שראה אך לא חשב שנעברה עבירה, והתיק נסגר. אז מה אם מצלמות האבטחה הוכיחו שהתאונה נגרמה כתוצאה מנהיגה פרועה? לפי ההיגיון המעוות של ההתאחדות, אסור להשתמש בהן.

 

את האבסורד הזה חייב היה למנוע נשיא בית הדין העליון של ההתאחדות, השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, אבל מי שמכריע הוא קרסיקוב. למי אכפת שבינתיים הצדק הטבעי והרוח הספורטיבית נרמסו ברגל גסה. על החתום: הסטופקס של דוס סנטוס.

 

גם לירן ליאני הודה שטעה, אבל מה זה משנה? (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
גם לירן ליאני הודה שטעה, אבל מה זה משנה?(צילום: אורן אהרוני)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
אליסון דוס סנטוס
צילום: עוז מועלם
מומלצים