שתף קטע נבחר

חופים: יעל ילין פרשה, לישראל אין זוג בכיר בנשים ובגברים

הכדורעפנית שניסתה להגיע למשחקים האולימפיים הודיעה על עזיבה, ואחרי פרישתם של הילמן ופייגה, עתיד הענף בבוגרים אינו ברור. האיגוד מינה מנהלת מקצועית משווייץ

ימים לא פשוטים עוברים על כדורעף החופים בישראל. אם לפני כמה שנים היה נראה כי השגת הכרטיס לאולימפיאדה נמצא בהישג יד, בפועל המציאות הרבה יותר קשה.

 

כזכור, בקיץ האחרון הודיעו שון פייגה ואריאל הילמן על הפסקה זמנית (ספק אם ישובו) מהענף על מנת לחזור לכדורעף האולמות, והשניים חתמו במכבי תל אביב. בזירה הנשית המצב לא טוב יותר. ג'ניפר גוז פירקה את החבילה עוד קודם לכן עם יעל ילין, שהודיעה בעצמה בימים האחרונים על פרישה.

 

יעל ילין וג'ניפר גוז (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
יעל ילין וג'ניפר גוז(צילום: אורן אהרוני)

 

נכון לעכשיו לישראל אין אף זוג בכיר ברמת הבוגרים. למרות זאת, באיגוד עושים מאמצים כדי להרים את הענף. יש לציין כי באקדמיה בווינגייט מופעלת מגמת כדורעף חופים, ולאחרונה החתימו את קלאודיה לסיגה (48) השווייצרית כמאמנת הראשית וכמנהלת המקצועית של האיגוד.

 

לסיגה תהיה אחראית על טיפוח הדור הצעיר ושחקני הנבחרות בכל הגילאים. בנוסף, תנהל את תחום הכשרת המאמנים והמאמנות. לסיגה הגיעה לישראל בשנות ה-90 כמתנדבת בקיבוץ רביבים ואף שיחקה כדורעף אולמות באס"א ב"ש. בהמשך עבדה בשגרירות ישראל בברזיל. כמו כן שיחקה כדורעף אולמות בשווייץ לצד קריירה בחופים.

 

"אנו שמחים מאוד על כניסתה של קלאודיה לתפקיד", אמר סמנכ"ל האיגוד וראש תחום כדורעף החופים, אלעד סימון. "קלאודיה מביאה איתה ניסיון רב, ויש לה היכרות עם המנטליות הישראלית. היא גם מדברת עברית". על עתיד הענף, אמר סימון: "אנו עמלים על בניית תוכניות ארוכות טווח למשחקים האולימפיים בפריז 2024 ולוס אנג'לס 2028.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איגוד הכדורעף
יעל ילין
צילום: איגוד הכדורעף
מומלצים