שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    כמו כפפה ליד: החיזוק הכי נכון עבור פ.ס.ז'

    על שלל הכלים ההתקפיים שלה, אלופת צרפת איזנה את הסגל עם גרזן אמיתי במרכז המגרש בדמותו של לסאנה דיארה

    חלון ההעברות האירופי של ינואר הצליח להפתיע אותי בכמות הרכישות הגדולות (פליפה קוטיניו בברצלונה, פייר אמריק אובמיאנג והנריק מחיטריאן בארסנל, איימריק לאפורט בסיטי, אלכסיס סאנצ'ס ביונייטד ואוליבייה ז'ירו בצ'לסי). בחלונות החורף בשנים קודמות התרגלנו לכך שהגדולות התחזקו נקודתית כי אף קבוצה לא תיבנה מחדש באמצע העונה.

     

    ולצד כל הבלגן הזה, פ.ס.ז' נרגעה מהקיץ שבו שברה פעמיים את שיא ההעברות היקרות בהיסטוריה (בעיקר כדי לעמוד בפייר-פליי הפיננסי), והסתפקה הפעם רק בשחקן אחד שהגיע בהעברה חופשית, לסאנה דיארה. אבל דווקא הרכש הצנוע על הנייר עוד עשוי להתברר כמשמעותי מאוד. על אף שהוא צפוי להיות שחקן ספסל, הקשר הצרפתי בן ה-32 מתאים כמו כפפה לקבוצה מעיר האורות. סגנון המשחק שלו מאוד הגנתי, הוא תמיד יהיה במקום כדי לחלץ כדורים, לנקות את השטח, לתקל ולהיות השחקן האחרון לפני קו ההגנה.

     

    דיארה במדי נבחרת צרפת (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
    דיארה במדי נבחרת צרפת(צילום: Gettyimages)

     

    דיארה קיבל שבחים רבים על הכוח הפיזי האדיר שלו, על קור הרוח והאופי החזק. זה בדיוק האיש שחסר למאמן אונאי אמרי בקישור, שם משחקים בדרך כלל שחקנים בעלי אורינטציה התקפית כמו יוליאן דראקסלר, מרקו וראטי, אדריאן רביו, חאתם בן ארפה וחאבייר פסטורה. צריך להודות שהקשר האחורי טיאגו מוטה כבר מזמן לא מתאים לטופ האירופי אליו פריז מכוונת.

     

    דיארה מביא איתו ניסון רב. הוא גדל בלה האבר ובתחילת הדרך בחר להצטרף לצ'לסי כי רצה ללכת בעקבות האליל שלו, קלוד מאקללה. הוא סייע לקבוצה לזכות בגביע האנגלי ובגביע הליגה, אבל לא הטביע את חותמו אצל הבלוז וחבר לארסנל, אך רשם במדיה רק שבע הופעות.

     

    לאחר מכן ניסה את מזלו בפורטסמות', בה רשם הצלחה יחסית. אבל אז הגיעה הצעה חלומית מריאל מדריד, שם דיארה פרח במשך שלוש שנים כשהיה שותף לזכייה באליפות ובגביע. אחרי טיול קצר ברוסיה (אנז'י מחצ'קלה ובלוקמוטיב מוסקבה) הגיע למארסיי, במדיה היה ידוע כגרזן במרכז המגרש. הוא הספיק לעבור באל ג'זירה, עד שנחת בגלאקטיקוס של פ.ס.ז'.

     

    דיארה משחק בנבחרת צרפת מ-2007 ואפילו זומן ליורו 2016, אבל החמיץ את הטורניר בשל פציעה ומורגן שניידרלין זומן במקומו. הרגע הכי משמעותי בקריירה שלו היה בכלל מחוץ למגרש. בזמן ששיחק עם נבחרתו במשחק ידידות נגד גרמניה, בת דודתו נרצחה בפיגוע הקשה שאירע בפריז. לאחר מכן אמר דיארה כי הטרגדיה חיזקה אותו בצורה אישית ונתנה לו מוטיבציה להצליח. עכשיו הוא סוגל מעגל באופן מסוים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: AFP
    לא רק התקפה. שחקני פ.ס.ז'
    צילום: AFP
    מומלצים