שתף קטע נבחר

עמיר פלג

הדריכה על דוס סנטוס / המשקיף

עונשו של מגן מכבי חיפה, שהיה אמור בכלל לשבת בחוץ בגלל הדריכה על קיארטנסון, הגיע אתמול בדמות שער הסלאלום של אריק סאבו. וגם: אלונה ברקת תיזכר מעתה כמי שאחד משחקניה השתמש בחומר אסור, מבלי לספק הסבר מניח את הדעת

 

בטדי נעשה צדק. אליסון דוס סנטוס, הבלם הפרוע של מכבי חיפה, זה שהיה אמור לשבת עכשיו בחוץ בגלל הדריכה הדוחה על וידאר קיארטנסון ממכבי תל אביב, בא אתמול על עונשו - וזה היה ממש כואב.

 

לטבלת ליגת העל

1:3 לבית"ר ירושלים על מכבי חיפה

 

היה פשוט מדהים לראות איך אריק סאבו מקבל כדור בחצי המגרש שלו, רץ לעבר שער חיפה, עובר בקלות את מאבוקה ועושה ממנו צחוק. הברזילאי רדף אחריו במה שנראה כמו תחרות בין אוסיין בולט למזניק שלו. זו הייתה דריסה משפילה, שאולי לימדה לקח גם את ראשי מכבי חיפה. הם בעצמם היו צריכים להעניש את הבלם שלא מכבד את המקצוע.

 

דריסה משפילה. דוס סנטוס רודף אחרי סאבו (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
דריסה משפילה. דוס סנטוס רודף אחרי סאבו(צילום: עוז מועלם)

אריק סאבו רץ לחגוג (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
אריק סאבו רץ לחגוג(צילום: עוז מועלם)

אבל כשתצפו שוב בגול השני של בית"ר ירושלים, הרבה יותר כדאי לעקוב אחרי שניים אחרים - גל אלברמן ורמי גרשון. גם שני הווטרנים האלה פתחו במרדף בעקבות סאבו, אך בשלב מסוים הבינו שזה כבר לא בשבילם ובמקום להרים רגליים הרימו ידיים. הגול השלישי, של איתי שכטר, היה מביך לא פחות.

 

במסיבת עיתונאים לקראת המשחק בטדי, אמר בין השאר הקפטן גרשון: "חתמתי לחמש שנים ויש לי המון מוטיבציה להצליח בשנים הבאות". מכיוון שאלברמן חתם בקיץ רק לשנתיים, מכבי חיפה מסודרת לפחות עד סוף 2018/19. רק שיעדכנו את אלברמן וגרשון מתי מגיע האוטובוס שחוזר להגנה.

 

זה היה כואב. אלברמן וגרשון הרימו ידיים מראש (צילום: אלעד גרשגורן) (צילום: אלעד גרשגורן)
זה היה כואב. אלברמן וגרשון הרימו ידיים מראש(צילום: אלעד גרשגורן)

 

באר שבע, מועדון עם קלון

עם כל הרעש, הצלצולים והפלפולים סביב חלון ההעברות, קצת נשכח שחקן אחד שלא עבר קבוצה אבל גם לא ישחק העונה. שיר צדק. בסוף השבוע פג המועד שבו יכולה הייתה באר שבע לערער על העונש שספג בלמה מאופ"א, בעקבות שימוש בממריץ האסור אוקטופמין לפני המשחק מול מאריבור במוקדמות ליגת האלופות. צדק הושעה לשמונה חודשים ובמועדון ברחו מאחריות. כאילו שהחומר האסור הוזרק לגופו בהתערבות חיצונית בלתי מוסברת, תופעה שמזכירה את כניסתה להיריון של מריה הקדושה.

 

לפני כחודשיים, כשנגזר עונשו, האלופה פירסמה הודעה: "המועדון עומד לצד שיר, מאמין בצדקתו וימשיך לעשות הכל על מנת שייעשה עימו צדק ושלא ידבק רבב בשמו הטוב"... ומה נעשה בפועל? כלום! המועדון והשחקן שמרו על זכות השתיקה, ובשניהם דבק רבב רציני ביותר.

 

שיר צדק. השתיקה רועמת (צילום: הרצל יוסף) (צילום: הרצל יוסף)
שיר צדק. השתיקה רועמת(צילום: הרצל יוסף)

 

מעתה והלאה תיזכר אלונה ברקת לא רק בזכות הפיכת באר שבע לקבוצה הטובה בישראל, אלא גם כמי שאחד משחקניה השתמש בחומר אסור, מבלי לספק הסבר מניח את הדעת. לא לבית הדין של אופ"א ובעיקר לא לחובבי הכדורגל בישראל.

 

והבלם עצמו? גם שתיקתו רועמת. אולי פעם, אחרי שיעזוב את באר שבע, צדק יגלה מי בדיוק סיפק לו את התוסף האסור, ומי יזם את הניסיון המכוער להפיל את התיק על רופא הנבחרת. רק אז אולי נדע מי כיסה על מי, ומדוע הצהרות המועדון נותרו ללא כיסוי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלעד גרשגורן
אליסון דוס סנטוס
צילום: אלעד גרשגורן
מומלצים