שתף קטע נבחר

הסוד המופלא של הספורט הישראלי / טור

היו ויש לנו ספורטאים נהדרים, מדליסטים אולימפיים ואלופי עולם – אבל ולדיסלב ביקנוב הוא כבר בגדר פלא ספורטיבי

 

ולדיסלב ביקנוב, המחליק הישראלי על הקרח שיחל מחר (שבת) להתחרות באולימפיאדת החורף, הוא פלא ספורטיבי. לא פחות. יש והיו ספורטאים ישראלים מצוינים – ספורטאים שהם מופת של עבודה קשה, התמדה ונחישות, חלקם רשמו הישגים מרשימים יותר מאלו של ביקנוב - ועדיין ביקנוב הוא בגדר פלא.

 

אחת לכמה זמן אנחנו נחשפים לקשיים שחווים ספורטאים אולימפיים, החל מסיקור תקשורתי דליל, תקציבים נמוכים ומאבקים פוליטיים פנימיים הפוגעים קודם כל בהם. יש האומרים כי כל ספורטאי המצליח במדינה שהשקעה בספורט איננה נמצאת בראש מעייניה הוא בגדר נס, אז מה תגידו על ספורטאי המצליח בגדול בענף ספורט שבכלל לא קיים פה?

 

פלא ספורטיבי. ביקנוב בפעולה (צילום: AP) (צילום: AP)
פלא ספורטיבי. ביקנוב בפעולה(צילום: AP)

כמה ספורטאים ישראלים לדעתכם מתחרים בהחלקה מהירה על הקרח מלבד ביקנוב? אני אעשה לכם את זה פשוט, רק עוד אחד. איתי דרורי, עוד משוגע לדבר שבנה את הקריירה שלו במו ידיו, ניסה להגיע לאולימפיאדת סוצ'י וכיום מתמקד בענף המקביל - החלקה מהירה על רולר בליידס, וחוץ ממנו – כלום, נאדה.

 

ביקנוב הוא לא רק הספורטאי האולימפי הישראלי היחיד בהחלקה מהירה – הוא הענף כולו בישראל. מתקנים – אין, ספורטאי נוער – אין, מאמנים – אין, חוגים לילדים – אין, רק ספורטאי אדיר אחד שהעז ללכת נגד הזרם ורשם הצלחה בלתי נתפסת.

 

ענף של איש אחד. ביקנוב (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
ענף של איש אחד. ביקנוב(צילום: gettyimages)

בניגוד לסטיגמה על ספורטאי חורף ישראלים, ביקנוב (29) גדל בישראל והחל בה את דרכו הספורטיבית. הוא עלה לארץ בגיל חמש וגילה את ענף ההחלקה בחוג במטולה – שם הציג כישרון יוצא דופן. החוג התפייד ונעלם עם הזמן, אבל ביקנוב במקום להמשיך הלאה בחייו, החליט להתעקש ולהילחם על החלום שלו. אם ישראל איננה יכולה לספק עבורו את האמצעים לממש את הפוטנציאל שלו כמו יריבי אימון או אפילו משטח קרח ראוי לשמו – הוא לא יוותר וימצא אותם מחוץ לגבולות הארץ – תחילה בקנדה ובהמשך בהולנד, המדינה בה הוא מתאמן עד היום.

 

האומץ לחרוג מהמקובל ולנסות להצליח כנגד כל הסיכויים בענף הכי לא ישראלי שיש, והנחישות לפרוץ דרך שאף אחד מעולם אפילו לא חשב לסלול, הביאו את ביקנוב כבר לשתי אולימפיאדות ולשורה ארוכה של הישגים מעולים. מאליפות אירופה האחרונה הוא חזר עם שתי מדליות, כולל מדליית כסף על הדירוג הכללי – הבחור מארץ החמסין הקדים שלל ספורטאים ממדינות עתירות מסורת בענף כמו רוסיה, איטליה וצרפת. לא ייאמן.

 

לא מוכן לוותר על החלום (צילום: AFP) (צילום: AFP)
לא מוכן לוותר על החלום(צילום: AFP)

 

באופן טבעי בהתחשב בתנאי האקלים המקומיים, רבים מחברי המשלחת הישראלית

לאולימפיאדת החורף התחנכו במדינות קרות ורחוקות. מכל אלו דווקא ביקנוב, האיש שגדל כאן והעז לצאת מהקופסה הספורטיבית, הוא בעל הסיכוי הטוב ביותר לרשום הישג משמעותי באולימפיאדה הקרובה – וזה מבחינתי לא פחות מפלא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
ולדיסלב ביקנוב
צילום: gettyimages
מומלצים