שתף קטע נבחר

פיונגצ'אנג 2018: הכנה אחרונה לאדם אדלמן

גולש המזחלות, שאולץ להתמודד עם קסדה חלקה במקום זאת עם ציור של שמשון הגיבור, ערך אימונים רשמיים לפני תחרות הסקלטון

 

גולש המזחלות הישראלי, אדם אדלמן, יהפוך בחמישי לספורטאי הישראלי הראשון בהיסטוריה שמשתתף במשחקים האולימפיים בפיונגצ'אנג במסגרת תחרות הסקלטון. אדלמן ערך היום (שני) אימונים אחרונים ואולץ להופיע בקסדה חלקה, אחרי שהמארגנים לא אישרו לו להשתמש בקסדה עם הציור של שמשון הגיבור מטעמי דת.

 

כזכור, בטקס הפתיחה קיבל אדלמן הודעה מהמארגנים ומהוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) שלא יהיה יכול להשתמש בקסדה שהביא מאחר שמדובר בהקשר דתי.

 

עם הקסדה החלקה. אדלמן (צילום: AFP) (צילום: AFP)
עם הקסדה החלקה. אדלמן(צילום: AFP)

 

אדלמן בן ה-27 קיים את שני האימונים הרשמיים לפני התחרות בהם גם נמדדים זמנים. בסיבוב הראשון הוא סיים בזמן של 52.81 שניות ודורג במקום ה-23 הכללי, כאשר הזמן שלו היה 1.89 שניות איטי יותר מהגרמני כריסטופר גרוטר, סגן אלוף העולם משנה שעברה. בסיבוב השני הלך לו קצת פחות טוב כשקבע 53.35 שניות והיה איטי הפעם 2.61 שניות מהבריטי דאר פארסונס שחצה את קו הסיום בתום 50.74 שניות.

 

אדלמן גדל בבית מסורתי בברוקלין שבמדינת מסצ'וסטס בארצות הברית והתחנך בבית ספר יהודי. לאחר סיום התיכון הוא הגיע ב-2010 לישראל כדי ללמוד בישיבה, ולפני שנתיים עשה עלייה ועבר להתגורר בווינגייט שם הוא עובד ארבעה חודשים בשנה על כושר ואז בחורף נודד בין 11 המסלולים היחידים בעולם.

 

ועם הציור של שמשון הגיבור. אדלמן (צילום: EPA) (צילום: EPA)
ועם הציור של שמשון הגיבור. אדלמן(צילום: EPA)

 

את האהבה לישראל וליהדות אפשר לראות בתחרויות עצמן, כשהוא מצויד בקסדה המדוברת עם ציור של שמשון וציטוט מהספר "אלטנוילנד" של בנימין זאב הרצל: "אם תרצו אין זו אגדה". על המזחלת שלו מעוטר מגן דוד כחול והכינוי שלו בסבב הוא "הפטיש העברי". לפני אימונים ותחרויות אדלמן מקפיד לקום מוקדם ולהניח תפילין.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים