שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    ריאל מדריד ופ.ס.ז' השאירו טעם של עוד

    קרב הענקיות בשמינית גמר ליגת האלופות הבטיח וגם קיים: מלחמה טקטית בין המאמנים, כוכבים שמנטרלים אחד את השני, טעויות בשני הצדדים ורונאלדו אחד בלתי נגמר. ריאל השיגה מקדמה, אבל ברור לכם ששום דבר עוד לא גמור

    משחק 1,000,000 הדולר, ריאל מדריד מארחת את פ.ס.ז' בברנבאו. אז מה היה לנו? המשחק הבטיח רבות וגם קיים, עם תוצאה טובה לריאל (1:3) שמעניקה לה מקדמה לקראת גומלין שמינית גמר ליגת האלופות. הנה כמה תובנות מהמשחק:

     

    1. מרסלו: ללא ספק המצטיין. המגן כבש שער נהדר והשפיע על המשחק כמעט לכל אורכו. הוא שרף את האגף, נכנס לרחבה כחלוץ, עזר מעט בבניית התקפות בצד ימין של ההתקפה והיה בכל פינה. מרסלו מסר שתי מסירות מפתח, יצר מצב הבקעה אחד בטוח, ומתוך 11 ניסיונות לכדורים ארוכים – שישה הגיעו ליעד.

     

    רונאלדו והחברים חוגגים (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
    רונאלדו והחברים חוגגים(צילום: רויטרס)

     

    מן הצד השני, ספגה ריאל במחצית הראשונה שער מכדור של קיליאן אמבפה למרכז הרחבה, כדור שיצא בחופשיות מהאגף השמאלי של הגנת ריאל. מרסלו לא היה שם. המהלך המתבקש כל כך מזינדין זידאן הוא לשחק עם תיאו הרננדס כמגן ולשחרר את מרסלו להתקפה. זו הייתה טעימה קטנה ממה שהוא יעשה כשחקן אגף ללא דרישה הגנתית.

     

    2. שני המאמנים איבדו את הקישור. זידאן בחר לשמור אמונים לשלישיית קשרי הבית שלו, למרות הביקורות, וטעה. קרוס ומודריץ' לא יכולים לשחק ביחד בחלק המרכזי-אחורי של המגרש. הם יושבים אחד לשני על המשבצת בהתקפה ומונעים את שיתוף הפעולה לו איסקו זקוק בקישור היוצר. קאסמירו הוא קשר אחורי מעט חסר אחריות, אבל יחד עם קרוס ומודריץ' קשה לריאל שלא לדרוך במקום ביציאות קדימה.

     

    אצל אמרי הטעות הייתה דומה, אך מעט חמורה יותר. הוא העלה את לו סלסו הצעיר וחסר הניסיון כקשר 50/50 ומיקם את ראביו ומרקו וראטי לידו. שלושת הקשרים הללו חולקים את אותה בעיה עם המדרידאים, אלא שכאן מצטרף חוסר הניסיון של לו סלסו, שכמעט עלה לפריז ביוקר רב. כאשר על הספסל מחכים יוליאן דרקסלר, אנחל די מריה וחאבייר פאסטורה, הטעות של אמרי מקבלת נופך אחר.

     

    3. בנזמה ניפק משחק נהדר בו הוא לא השלים 90 דקות והוחלף (מוטב מאוחר מאף פעם) על ידי בייל. יכולתו של הוולשי לאיים במהירות ופיזיות כל כך גדולה יוצרת יתרון איכותי בולט לבלאנקוס, וקשה עד בלתי אפשרי להבין את מה שעובר למאמן הצרפתי במוח.

     

    4. הגנה. טיאגו סילבה לא שיחק, וחילופי הדורות שיחקו עבור פ.ס.ז'. פרסנל קימפמבה הוא בלם נהדר. יש לו מהירות ופיזיות, מיקום מצוין, וחשוב מכל – תיאום לא פחות ממבריק עם מרקיניוס. השניים יוצאים קדימה ויוצרים מלכודות נבדלים מבריקות שהביאו את הספרדים ל-8 נבדלים. לשם השוואה, לפריז היה אחד. שני הבלמים עשויים להפוך לצמד בלמי על, ולפריז יש שקט גדול בגזרה הזו. גם בגזרת השוער היא נמצאת בפוזיציה נפלאה עם אוריאולה המצוין, שניפק כמה הצלות ענקיות.

     

    דני קרבחאל חסר לריאל כמו אוויר לנשימה. בהתקפה, בהגנה, ביצירת המצבים ובסגירות. נאצ'ו ניסה והיה בסדר, אבל ריאל זקוקה לקרבחאל ולעזרה שלו לראמוס ו־וראן בבלימת היריבה.

     

    5. הכוכבים. רונאלדו רונאלדו. מה עוד נותר להגיד? הפנומן מגיע לצ'מפיונס ולא יעזור כלום. עם הברך או בפנדל, לעולם הכדורגל יש עוד הרבה לקבל ממנו. הוא ראוי לכל הקומפלימנטים. איזה ווינר. צמד אדיר. ניימאר בצד השני הראה את הפער שיש עדיין בינו לבין כדור הזהב. בישול נהדר עם העקב ועם נאצ'ו סיפקו ניצוצות במחצית הראשונה, והיו גם 3 מסירות מפתח, וניצחון ב-18 מתוך 29 קרבות, אבל הברזילאי גם איבד כדורים רבים ולא הצליח לבטא את יכולותיו בשטף המשחק ומול האגרסיביות שהציגו הלבנים.

     

    6. שלישיית ההתקפה MCN. קבאני במשחק חלש ואנמי מאוד לא היווה פקטור. אמבפה ניפק כדור נהדר לרחבה שהוביל לשער החוץ, אבל גם החמיץ הרבה ונראה גדוש פוטנציאל וחסר ניסיון. ניימאר ניסה וניסה, אך בסוף אדריאן ראביו הבקיע את השער. שלישיית ההתקפה שמוחצת את צרפת התקשתה מאוד מול ההגנה הרעועה של ריאל מדריד. גם אם תעבור את ריאל, פריז צריכה לחשוש מאוד מהתפקוד של ההתקפה שלה נגד יריבות לא צרפתיות.

     

    7. ההצלחה של המאמנים. זידאן העלה את מרקו אסנסיו למשחק יחד עם לוקאס ואסקס בדקה ה-79. מאותו רגע, ריאל לחצה על השער של פריז באופן מצוין והבקיעה שני שערים, כשאחד מהם בושל על ידי מרקו אסנסיו. שני המחליפים יחד עם בייל שנכנס עוד קודם שינו את המשחק והראו כמה ריאל מסוכנת ומוכשרת. הפעם החילוף היה כמעט מאוחר מדי וזה הספיק. בפעם הבאה לא בטוח שחילוף יספיק. אסנסיו צריך לפתוח. ואסקס יחד עם סבאיוס, תיאו, קובאצ'יץ' ויורנטה צריכים לקבל יותר דקות, דקות משמעותיות. ריאל מדריד תוכל כך לחזור לעצמה. רק כך.

     

    אמרי ניהל את המשחק לא טוב, אבל חילוף אחד שעשה קירב אותו מאוד לתוצאה נהדרת שהייתה נותנת לו יתרון גדול במפגש. תומאס מונייר המגן נכנס כדי לאפשר לדני אלבס לשחק באגף ולא כשחקן הגנה. את המהלך המתבקש עם תיאו ומרסלו ביצע דווקא אמרי עם אלבס ומונייר, והתרומה של אלבס הייתה מרשימה ומשמעותית. כמעט מכרעת.

     

    8. ריאל יכולה לצאת מרוצה מהמשחק, אחרי שהצליחה לייצר יתרון קל לקראת משחק החוץ בפריז עוד שלושה שבועות. פריז קרסה שוב עמוק בתוך המשחק, ואם לא תגלה חוסן מנטאלי ומאבק עד הסיום של משחקיה היא תראה את השלבים המכריעים מהבית. מפגש נהדר קיבלנו, והתוצאה משאירה עניין רב בגומלין. ניפגש עוד שלושה שבועות.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: AFP
    הלך לאיבוד. ניימאר
    צילום: AFP
    מומלצים