שתף קטע נבחר

איגוד ההיאבקות האיראני יערער על עונשו של אלירזה קרימי

המתאבק האיראני הושעה לחצי שנה מתחרויות בעקבות ההפסד המכוון שלו באליפות אירופה עד גיל 23 שנועד למנוע ממנו מפגש עם היריב הישראלי יורי קלשניקוב. האיגוד המקומי מוחה וטוען: "ההחלטה הושפעה מכוחות פוליטיים וכלכליים בעולם"

איגוד ההיאבקות האיראני הודיע היום (ראשון) שיערער על ההחלטה להשעות את המתאבק אלירזה קרימי לחצי שנה מתחרויות, לאחר שהפסיד בכוונה כדי להימנע ממפגש עם הישראלי יורי קלשניקוב באליפות העולם עד גיל 23, שנערכה בפולין בחודש נובמבר.

 

אתמול פרסם איגוד ההיאבקות העולמי (UWW) את החלטתו בעקבות המקרה, שבה נאמר: "לאחר בדיקה שנעשתה, נמצא כי קרימי פעל על פי ההוראות של מאמנו והפסיד בכוונה בקרב שלו ברבע הגמר. הן המתאבק והן מאמנו נמצאו אשמים בהפרה ישירה של כללי ההיאבקות הבינלאומיים ותקנות המשמעת".

 

אלירזה קרימי (מימין). בלב הסערה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
אלירזה קרימי (מימין). בלב הסערה(צילום: AFP)

 

איגוד ההאבקות האיראני לא קיבל את העונש בשלוות נפש. "נמחה על ההחלטה", אמר נשיא האיגוד רסול חאמד בראיון לטלוויזיה המקומית. "ההחלטה התקבלה תחת השפעה של כוחות פוליטיים וכלכליים בעולם". חאמד הוסיף כי לאחר בדיקה מתברר שההשעיה לא תקפה לאירועים באיראן וקרימי יחזור לתחרויות החשובות. "בדקנו והוא יכול להשתתף בתחרויות המקומיות ובשלב הסופי של הרכבת הנבחרת. האיסור יסתיים לפני משחקי אסיה בג'קרטה ואליפות העולם".

 

לפי ההצהרה רשמית של איגוד ההיאבקות האיראני, מצבים כאלה יהיו אפילו "רציניים יותר ומורכבים יותר" בעתיד: "יש לקוות שהרשויות והגורמים המוסמכים ימצאו פתרון לסוגייה הזו".

 

יורי קלשניקוב (מימין) על הפודיום. זכה מן ההפקר (צילום: ליאוניד שולמן) (צילום: ליאוניד שולמן)
יורי קלשניקוב (מימין) על הפודיום. זכה מן ההפקר(צילום: ליאוניד שולמן)

 

קרימי התמודד ברבע הגמר בפולין מול אליחאן ז'בראילוב הרוסי. במהלך הקרב, כשהוא כבר מוביל, הורה לו מאמנו להפסיד בכוונה כדי להימנע מהתמודדות מול יריב ישראלי בשלב הבא, לאחר שראה את קלשניקוב מנצח יריב אמריקאי במזרן הסמוך. קרימי אכן הפסיד בכוונה והמשיך לבית הניחומים, שם שוב היה אמור לפגוש את המתאבק הישראלי - והפעם הוא התחמק בטענה לפציעה. קלשניקוב המשיך משם כדי לזכות במדליית הארד.

 

בעקבות המעשה, קרימי זכה לכבוד גדול באיראן ואף זומן למפגש עם המנהיג הרוחני עלי חמינאי. בראיון סיפר קרימי על התחושות הקשות במהלך התחרות: "באותו רגע, נראה שהעולם שלי הגיע לקיצו. התאמנתי קשה במשך חודשים כדי להשיג מדליית זהב באליפות העולם. זכייה במדליה עולמית היא האושר היחיד עבורנו". במקביל הוועד האולימפי הבינלאומי דרש לחקור את המקרה, מה שהביא לעונש שספג קרימי. גם מאמנו, חמידרה ג'משידי, קיבל עונש השעיה לשנתיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים