שתף קטע נבחר

פרויקט מיכאל בהקפאה

מיכאל אוחנה נחת לפני שנה וחצי בהפועל באר שבע תמורת 4.5 מיליון שקלים, אבל עכשיו הוא משקיף על המשחקים מהיציע. ההשפעה של אביו שהעלה אצל האלופה זיכרונות מיעקב בוזגלו, הירידה ביכולת באימונים והקרע עם האוהדים מובילים למסקנה: הקשר הצעיר הוא הנפגע העיקרי בפרשה

'פרויקט מיכא"ל' הוא שיטת לימוד חינוכית שפותחה בישראל. ראשי התיבות מסמלים "מיצוי כישורים אישיים למצוינות" - כלומר, איך לקחת כישורים, או בשפת הכדורגל 'פוטנציאל', ולהפוך את החומר הגולמי להצטיינות, לכוכב. בהפועל באר שבע פתחו לפני שנה וחצי בפרויקט מיכאל משלהם, מיכאל אוחנה, אבל פתאום נדמה שהפרויקט המדובר נמצא בסכנה ממשית.

 

אוחנה בן ה-22 נמכר לפני שנה וחצי מאשדוד לבאר שבע תמורת 4.5 מיליון שקלים, סכום שבאלופה האמינו שהוא נמוך יחסית למה שיוכלו לקבל על הקשר לאחר שיתפתח.

 

מיכאל אוחנה ביציע. הדמיון בינו לבין בוזגלו קשור דווקא למשפחה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
מיכאל אוחנה ביציע. הדמיון בינו לבין בוזגלו קשור דווקא למשפחה(צילום: אורן אהרוני)

עונת הבכורה הייתה מוצלחת יחסית. שער שאוחנה הבקיע מול מכבי פתח תקווה היה אחד היפים בליגה ובמשחק מול מכבי תל אביב הוא הסתובב סביב נוסא איגיבור ורץ חצי מגרש עד שבישל למאור מליקסון. הכישרון בלט ובבאר שבע היו מרוצים.

 

בקיץ, לאחר אותה עונת הסתגלות מוצלחת בקבוצה בכירה, אוחנה היה אמור לקפוץ עוד מדרגה אחת לפחות. העזיבה של מאור בוזגלו, ולאחר מכן הפציעות של איסאק קואנקה ויכולתו הלא טובה של הספרדי כשהוא כן שיחק, היו אמורות לשים את אוחנה בתפקיד מרכזי כקשר היצירתי במרכז המגרש. בפועל, למרות משחקים לא רעים במסגרת האירופית, אוחנה לא היה יציב מספיק, כדרר יותר מדי במקום למסור, החמיץ - וברק בכר הוריד בכמות הדקות. זה מילא, עניינים מקצועיים, אבל ההמשך היה בלתי צפוי.

 

הזכרנו שציפו מאוחנה להיכנס לנעליים הגדולות של בוזגלו, אבל בבאר שבע לא חלמו שהדמיון בין שני השחקנים יהיה קשור דווקא למשפחות שלהם. יעקב בוזגלו כבר לא קשור לאלונה ברקת, אבל משפחתו של אוחנה כן, וכמה מקרוביו הפיצו לכלי התקשורת מכתב שבו תקפו את המועדון והאשימו אותו בכך שהוא גורם לשחקן הצעיר לבעיות נפשיות. לפי הדברים, נתק בין אוחנה לסוכנו לשעבר דודו דהאן הוא הסיבה לכך שמתנכלים לו.

 

גרפיטי שריססו אוהדים נגד מיכאל אוחנה (צילום: שי מוגילבסקי) (צילום: שי מוגילבסקי)
גרפיטי שריססו אוהדים נגד מיכאל אוחנה(צילום: שי מוגילבסקי)

 

יממה לאחר מכן אוחנה כתב ברשתות החברתיות שאין לו שליטה על מה שאומרים 'מקורבים' וזה, מבחינת ברק בכר, הספיק כדי לסגור את הפרשה, או לפחות לנסות. המאמן החזיר את אוחנה להרכב בגביע הטוטו, הוא הבקיע את השער היחיד במשחק, ומספר ימים מאוחר יותר גם פתח בהרכב מול קריית שמונה ושוב כבש. הפרויקט יכול להמריא בחזרה - או שלא.

 

"מיכאל לא מציג באימונים יכולת שמצדיקה לתת לו דקות"

האירוע הבא נראה כמו קש ששבר את גב הגמל. שמועות לפיהן הפועל באר שבע מתכוונת להביא שחקן בתפקידו של אוחנה, ועוד דרך דודו דהאן, גרמו לשחקן לפנות ישירות לאלונה ברקת ולבקש לעזוב. מקורביו גם יצאו במקרה הזה מאנונימיות ואביו, אילן, אמר בתקשורת שבנו צריך לעזוב ואף איים לחשוף מידע שלילי על המועדון. בווסרמיל רוססו כתובות נגד אוחנה, אוהדים רבים לא מתכוונים לסלוח, וגם אוחנה, כך נדמה, אינו מוכן להתנצל.

 

מאותו רגע, מיכאל אוחנה לא היה בסגל באר שבע באף משחק. הוא יושב ביציע, ליד הפצועים הרבים, ומגיע למקומו רגעים ספורים לפני שריקת הפתיחה כדי להימנע כמה שיותר ממגע עם אוהדים. "על מה יש למיכאל להתנצל?" שואל עכשיו אחד ממקורביו, "על זה שכמו גבר הוא הלך לאלונה וביקש לעזוב? אם במועדון כועסים על הדברים של אילן אוחנה שיבואו בטענות אליו. לא כל מה שהאבא אמר מקובל על הילד ולפעמים זה גרם להם להיות בנתק".

 

בקבוצה הבהירו: "הכל נעשה משיקולים מקצועיים". אוחנה ובכר (צילום: ישראל יוסף) (צילום: ישראל יוסף)
בקבוצה הבהירו: "הכל נעשה משיקולים מקצועיים". אוחנה ובכר(צילום: ישראל יוסף)

 

ניסיון העבר מלמד שבבאר שבע יודעים להפריד בין אב ובנו, אבל בקבוצה מסבירים שהמקרים שונים. "יש הבדל גדול בין בוזגלו לאוחנה", אומר בכיר במועדון. "בוזגלו חזק מנטלית. בכל בלגן עם אבא שלו, מאור היה מככב באימון ולא מאפשר לבכר לא לתת לו לשחק. מיכאל בתקופה האחרונה לא מציג באימונים יכולת שנותנת סיבה לתת לו דקות".

 

אלה גם הדברים שאומרים בבאר שבע בפה מלא. תגובתם הרשמית לאירועים היא: "כמו כל שחקן בהפועל באר שבע, הכל נעשה משיקולים מקצועיים". אוחנה, לדבריהם, אינו בעונש, וההחלטה בעניינו היא רק של בכר.

 

יכול להיות שהמחלוקת בין האלופה לאוחנה תגיע לבית משפט. השחקן יעשה הכל כדי לעזוב בקיץ, אבל אלונה ברקת לא תרצה להפסיד את מה ששילמה לא מזמן או למכור ליריבה מתל אביב. ועדיין, נדמה שבאר שבע היא לא המפסידה הראשית. חנן ממן, האיש שהגיע על המשבצת של אוחנה, הבקיע שלושה שערים בשלושת המשחקים הראשונים שלו. אוחנה לא משחק, האוהדים נגדו, ובמקביל באר שבע חזרה לראש הטבלה. מי שמפסיד הכי הרבה מהפסקת פעילות פרויקט אוחנה הוא קודם כל מיכאל אוחנה עצמו.

 

מיכאל אוחנה לצד גיא מלמד. חנן ממן הגיע על המשבצת שלו (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
מיכאל אוחנה לצד גיא מלמד. חנן ממן הגיע על המשבצת שלו(צילום: עוז מועלם)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים