שתף קטע נבחר

זכה בארד ותקף את הקוריאנים: "הפסיקו לאכול כלבים"

המחליק ההולנדי יאן בלוקויגן חולל סערה ונאלץ להתנצל לאחר מכן: "עצוב לי שאוכלים במדינה הזאת כלבים, אבל לא הייתה לי כוונה להעליב"

המחליק ההולנדי יאן בלוקויגן חגג אתמול (רביעי) את הזכייה במדליית הארד באולימפיאדת החורף יחד עם חבריו לנבחרת במסגרת תחרות המרדף הקבוצתי, אבל מייד לאחר מכן חולל סערה גדולה.

 

צפו: סערת העירום של המחליקה האמנותית

הוקי קרח: זהב שני בהיסטוריה לארה"ב

צפו: הספורטאית האולימפית הגרועה בהיסטוריה

נסיכת הקרח / יבגניה מדבדבה מכוונת לזהב

 

בלוקויגן התייצב למסיבת עיתונאים ומחה על גורל הכלבים בדרום קוריאה: "עצוב לי שאוכלים כאן כלבים. כל האנשים שמכירים אותי יודעים שאני מתעניין ברווחתם של בעלי החיים".

 

בלוקויגן. חולל סערה (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
בלוקויגן. חולל סערה(צילום: gettyimages)

 

ההצהרה עוררה כעס במדינה המארחת. העיתון המרכזי "קוריאה טיימס" החליט לשנות מעט את דבריו, והכותרת הראשית של הכתבה הייתה: "אנא התייחסו לכלבים טוב יותר במדינה הזאת".

 

מאותו הרגע ספג ההולנדי הודעות נאצה מתושבי דרום קוריאה - ולעומת זאת זכה בהודעות תמיכה מארגוני בעלי חיים. בסופו של דבר התנצל בטוויטר: "אני רוצה להתנצל בפני העם הקוריאני", צייץ בלוקויגן. "לא היה בכוונתי להעליב את המדינה. אכפת לי מרווחת בעלי החיים. אני רוצה להודות לכם על האירוח".

 

 

אכילת כלבים היא מסורת קוריאנית בת אלפי שנים. יש לציין כי אף שהדבר עדיין נהוג בקרב אזרחים מבוגרים, בשנים האחרונות הולך ופוחת המנהג בקרב צעירי קוריאה בעקבות המודעות העולמית לנושא.

 

אגב, זו לא הייתה ההתנצלות היחידה של בלוקויגן; לאחר הזכייה בארד הוא וחבריו זרקו ליציע דגם ענק של המדליה ופגעו בשתי נשים שהיו במקום. גם על האירוע הזה הם התנצלו.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים