שתף קטע נבחר

צפו: ההישג הגדול ביותר בתולדות המשחקים האולימפיים

אחרי שזכתה בתחרות הסקי אלפיני, אסתר לדצקה הצ'כית סיימה ראשונה בסנובורד והפכה לספורטאית היחידה בהיסטוריה שמצליחה להשיג מדליות זהב בשני ענפים שונים באולימפיאדה אחת

 

האם אפשר להגשים את מה שנראה כבלתי אפשרי? תשאלו את אסתר לדצקה, שהפכה היום (שבת) לספורטאית הראשונה בהיסטוריה האולימפית שמצליחה להשיג מדליות זהב בשני ענפי ספורט שונים באולימפיאדת חורף אחת.

 

אלינה זגיטובה בת ה-15 כבשה את האולימפיאדה

גרמנייה התחרתה לצלילי "רשימת שינדלר" ועוררה זעם

צפו: הספורטאית האולימפית הגרועה בהיסטוריה

 

אחרי שזכתה בזהב מפתיע בתחרות הסופר G בסקי אלפיני, הצ'כית בת ה-22, באולימפיאדה השנייה בקריירה שלה, סיימה הבוקר ראשונה במקצוע החזק שלה - סלאלום ענק בסנובורד, כשגברה בגמר על סלינה יורג הגרמניה, בקרב ראש בראש על מדליית הזהב.

 

מצאו את ההבדלים? לדצקה בתחרות הסנובורד והסקי האלפיני (צילום: EPA) (צילום: EPA)
מצאו את ההבדלים? לדצקה בתחרות הסנובורד והסקי האלפיני(צילום: EPA)

 

בחורה זהב. לדצקה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
בחורה זהב. לדצקה(צילום: AFP)

 

הפתיחה של לדצקה, אלופת העולם המכהנת בסנובורד, הייתה מהירה והיא עפה על המסלול, אבל בחצי הדרך מעדה מעט. הצ'כית לא נתנה לזה להפריע לה, חצתה את קו הסיום ראשונה ונעמדה להסתכל על הלוח הענק בפיונגצ'אנג שהקרין את השידור החוזר. אולי כדי לעכל את מה שעשתה ולחגוג את ההישג המרשים ביותר בתולדות משחקי החורף האולימפיים.

 

למי ששכח, בגלל ההמתנה הארוכה עד תחילת תחרות הסנובורד, הצ'כית הצעירה הצליחה לשכנע את המאמן שלה להירשם גם לתחרות הסופר G (סופר ג'איינט סלאלום) בסקי האלפיני (שנערכה לפני שבוע בדיוק), ענף בו היא לא מתחרה, כמעין חימום לקראת הדבר האמיתי. מה שכן - הוא מזכיר את הסנובורד, בגלל המהירויות הגבוהות שמאפיינות אותו והדגלים הצפופים שאותם צריך לעבור.

 

בגלל שלדצקה לא נחשבה כמישהי שאמורה להגיע לפודיום, או אפילו קרוב אליו, המארגנים שיבצו אותה אחרי כל הפייבוריטיות לזכייה, בשלב שבו התחרות כבר אמורה להיות מוכרעת. אלא שאז התרחש הבלתי ייאמן. לדצקה, שלא מיומנת כמו יריבותיה בסקי, ביצעה טעות אחר טעות, אבל טסה על המסלול במהירות מסחררת שהספיקה לה ללא פחות ממדליית הזהב. צוות השידור של יורוספורט היה המום והגדיר זאת כהפתעה הגדולה ביותר בתולדות המשחקים האולימפיים.

 

לדצקה, הבוקר בתחרות הסנובורד (צילום: AP) (צילום: AP)
לדצקה, הבוקר בתחרות הסנובורד(צילום: AP)

 

לדצקה: "עשיתי משהו מיוחד, עכשיו רק רוצה לישון"

"הגעתי לקוריאה במטרה להשיג זהב בכל תחרות שבה אשתתף, אבל לא האמנתי שזה יסתיים ככה", סיפרה לדצקה. "זו הרגשה מדהימה, אני מאוד שמחה בשביל הצוות שלי. הם תמכו בי מהיום הראשון שלי כספורטאית".

 

"לא חשבתי שעשיתי משהו מיוחד. רק שעכשיו, אחרי כל הברכות ומה שאני עוברת, אני יודעת שזה כן", הוסיפה הצ'כית. "לא הלחיץ אותי הזהב הראשון, ידעתי שאני הכי טובה במה שאני עושה וזה רק נתן לי עוד ביטחון שאפשר לעשות זאת גם בסנובורד. איך אני אחגוג? הייתי צריכה לקום מאוד מוקדם לתחרות, אז אני רק רוצה להגיע למיטה ולישון".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים