שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    כך תחזור הפועל ת"א למרכז הבמה

    האדומים, שצפויים לחזור לליגת העל, צריכים לחקות את בית"ר ירושלים והפועל חיפה ולהחתים זרים איכותיים במינימום כסף. עם בנייה נכונה וחכמה – הפועל תשוב מהר לצמרת הכדורגל הישראלי

    אם לא יקרה משהו מאוד בלתי צפוי, או סנסציה הוליוודית, הפועל תל אביב תעפיל בסיום העונה בחזרה למקומה הטבעי בליגת העל, לאחר עונה מחשלת ובונה בליגת המשנה. במתחם חודורוב צריכים לחשוב כיצד לפעול ולבנות קבוצה בריאה וחזקה, על מנת להימנע מכך שבמקרה הטוב הישגי הקבוצה יספיקו למקום בטוח בחלק העליון של הפלייאוף התחתון, או גרוע מכך, קרבות עקובים מדם כנגד הירידה עד מחזורי הסיום.

     

    השלב הראשון בבנייה צריך להיות החתמת זרים איכותיים, לאו דווקא יקרים, שישפרו את הקבוצה ויכולים לעשות את ההבדל. הפועל חיפה ובית"ר ירושלים, למשל, הן דוגמה לקבוצות שפגעו בזרים גם ללא השקעה כספית גבוהה מדי. ארנסטאס שטקוס וגביריאל תמאש (חיפה) וקלאודימיר פררה ויקוב סילבסטר (בית"ר) הם רק חלק מהשמות.

     

     

    שחקני הפועל ת"א (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
    שחקני הפועל ת"א(צילום: עוז מועלם)

     

    בנוסף, הייתי ממליץ להפועל להימנע מהחתמת שחקנים מבוגרים ושבעים מליגת העל שגם ידרשו חוזים כבדים יחסית, או מהחתמת שחקנים שהתמודדו בתחתית הליגה בעונה שעברה, שעלולים לסבול מחוסר ביטחון ולמצוא כישרונות דווקא בליגה הלאומית או בליגה א'. עומר אצילי ושלומי אזולאי, בזמנו, הגיעו מהפועל ראשל"צ לבית"ר ירושלים ופרחו, רוסלן ברסקי ששיחק בעונה שעברה בבית"ר ת"א/רמלה מציג יכולת שיא בהפועל חיפה, ואנתוני וארן, שירד לליגה א' עם הפועל ירושלים, פורע את השטרות בגדול בבית וגן עם 15 שערים בכל המסגרות.

     

    רצוי לשמור על רוב הסגל, כך שתהיה קבוצה מגובשת שרצה ביחד כבר תקופה ומתואמת בכל העמדות. תחלופה גבוהה מדי בעמדות שונות בהרכב תגרום לבלבול, לחוסר היררכיה ולזמן למידה רב מדי של שיטת המשחק, נושא שעלול לפגוע בפתיחת העונה ולהיות בעוכריה בסופה.

     

    נושא אחרון וחשוב לא פחות הוא שילוב הקהל. האוהדים של הפועל מסוגלים לדחוף את הקבוצה קדימה ולסייע לה בהשגות מטרותיה. לכן, גם אם בתחילת העונה היא תצלע ולא תצליח, הקהל צריך להמשיך לתמוך ולדחוף עד הגעה לחוף מבטחים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים