שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    האיש שמאחורי ההצלחה האיטלקית המפתיעה

    ללאציו יש כוכבים נהדרים וכמה אסים בשרוול, אבל מי שאחראי לחיבור כל העסק הוא המאמן הצעיר סימונה אינצאגי, שההימור עליו התברר כמדויק

    ב-6 ביולי 2016 הנהלת לאציו הכריזה על רכש נוצץ. לא מדובר היה בשחקן אלא דווקא במאמן - מרסלו ביילסה. המאמן הארגנטינאי המוערך, שזכה לכינוי "אל לוקו" (המשוגע), היה זה שנבחר ע"י הנהלת המועדון להחזירו לצמרת הגבוהה של הליגה האיטלקית לאחר עונות רבות של חוסר יציבות. אך הקדנציה של המאמן נמשכה בסה"כ יומיים. ביילסה התפטר בטענה שהבטחות שקיבל מנשיא המועדון קלאודיו לוטיטו לא קוימו, והנשיא מנגד איים בתביעה אישית נגד המאמן. אך הדבר הדחוף יותר שעמד לנגד עיניו היה למצוא מאמן חדש לקראת העונה שבפתח.

     

    לבסוף הוחלט לתת את התפקיד לסימונה אינצאגי בן ה-40. חלוץ העבר של הקבוצה, ששימש כמאמן קבוצת הנוער של המועדון ואף כמאמן זמני של הקבוצה הבוגרת עונה לפני כן לאחר ההתפטרות של סטפנו פיולי, סווג ע"י העיתונאים כ"הימור", וגם האוהדים לא היו מאושרים מהמינוי המאולתר - הם ציפו למאמן בעל שיעור קומה וניסיון ולא אחד שמעולם לא אימן קבוצה בוגרת באופן מלא לפני כן. אך להפתעת כולם, מלבד אולי אינצאגי עצמו, לאציו סיימה את העונה שעברה במקום ה-5 המכובד, עם סגל שחקנים שהיה מורכב בעיקר משחקני בית צעירים ושחקני רכש אלמוניים יחסית שהצטרפו לשלד הקיים שנמצא שנים במועדון.

     

    סימונה אינצאגי (צילום: AFP) (צילום: AFP)
    סימונה אינצאגי(צילום: AFP)

     

    לוטיטו הבין שההתפטרות של ביילסה פעלה לטובת המועדון, ובצעד מתבקש הוארך חוזהו של אינצאגי עד לסוף עונת 2020, כולל שדרוג משמעותי בשכרו והבטחה לרכש שיוכל להמשיך את המומנטום החיובי של הקבוצה.

     

    באופן טבעי, העונה המוצלחת של הקבוצה לא נעלמה מעיניהם של מאמני הקבוצות העשירות של היבשת, ואכן, לא מעט שחקנים מובילים נמכרו בסכומי כסף גדולים, כאשר הבולטים ברשימה הם לוקאס ביגליה הארגנטינאי שעבר למילאן, ובאלדה קייטה הסנגלי שנרכש ע"י מונאקו תמורת 27 מיליון אירו. הפרידה משחקנים כה משמעותיים לא הלחיצה את המאמן הצעיר, שבמקום לחפש תירוצים לכישלון או לבצע מהפכה בסגל, פשוט זיהה את המקומות הפגיעים בקבוצה שטעונים חיזוק נקודתי, והביא שחקנים שהם אולי לא שמות גדולים אך מתאימים לשיטת המשחק שלו ותורמים לקבוצה בצורה משמעותית.

     

    שחקן אחד שכזה הוא אדם מארושיץ' שנרכש מאוסטנד הבלגית בתחילת העונה הנוכחית תמורת 6.5 מיליון אירו. המונטנגרי בן ה-25 הוא מגן ימני שבשיטת 3 הבלמים שבה דוגל אינצאגי חייב להיות בעל יכולות התקפיות לא פחות מאשר הגנתיות, וכמובן כושר גופני גבוה במיוחד שיאפשר לו לבצע את המשימות המוטלות עליו בצורה יעילה. שחקן רכש נוסף הוא לוקאס לייבה, הקשר האחורי הברזילאי שמיעט לשחק בליברפול מאז שיורגן קלופ מונה למאמנה, וגם כשכן שיחק, לרוב תופקד כבלם (לא בהצלחה יתרה). העונה הוא שחקן מפתח עם הופעות יציבות.

     

     בלתי אפשרי לדבר על לאציו הנוכחית ולא לציין את שלושת האסים הגדולים שלה, שמובילים אותה לעונה המוצלחת ביותר שלה בשנים האחרונות. הראשון הוא צ'ירו אימובילה, החלוץ האיטלקי בן ה-28 שסיים כמלך שערי הליגה האיטלקית בעונת 2013/14 כשחקן טורינו, מה שהביא את דורטמונד להשקיע בו קרוב ל-20 מיליון אירו. בגרמניה, ולאחר מכן בספרד כשחקן סביליה, לא הצליח החלוץ הפורה לשחזר את יכולתו מהליגה האיטלקית, וחזרה לאיטליה הייתה בלתי נמנעת מתוך ידיעה שזו ההזדמנות האחרונה שלו להוכיח כי אותה עונה מופלאה לא הייתה הבלחה חד פעמית. כעת, בעונתו השנייה במדי הקבוצה, אימובילה מוביל נכון לכתיבת שורות אלה את טבלת מלך השערים עם 23 כיבושים.

     

    צ'ירו אימובילה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
    צ'ירו אימובילה(צילום: EPA)

     

    האס השני הוא גם המפתיע ביותר – לואיס אלברטו. הקשר ההתקפי שנרכש ע"י ליברפול בעידן ברנדן רוג'רס אך לא קיבל מספיק הזדמנויות, הושאל לבסוף למלאגה וללה קורוניה, וגם שם לא הפגין יכולת גבוהה. הדרך לקריירה מבוזבזת ודשדוש בקבוצות זניחות יחסית הייתה סלולה עבור הספרדי המוכשר, עד שביום האחרון של מועד ההעברות של קיץ 2016 החליט אינצאגי לרכוש אותו תמורת 4 מיליון אירו בלבד. בעונה שעברה עוד נדמה היה שהציפיות הגבוהות ממנו, שהתפתחו כשהיה שחקן נוער בסביליה, היו גבוהות מדי וכבר לעולם לא יתממשו, אך העונה, לאחר שנת התאקלמות באיטליה, לואיס אלברטו משחק ברמה שיכולה וצריכה להביא אותו לסגל נבחרת ספרד למונדיאל, וממש לא כנער פוסטר. כקשר התקפי שמשחק ממש מתחת לאימובילה, לואיס אלברטו נהנה מהעונה הטובה בקריירה שלו עם 8 שערים ו-11 בישולים עד עתה בכל המסגרות.

     

    האס האחרון הוא אולי החזק ביותר שיש ללאציו להציע, והוא כבר ממש לא סודי. מדובר בסרגיי מילינקוביץ'-סאביץ', קשר סרבי צעיר שעשה קפיצה מטאורית בשנים האחרונות. גנק הבלגית היא הקבוצה הראשונה ששמה ידה על הכישרון כאשר רכשה אותו תמורת מיליון אירו בלבד ומכרה אותו ללאציו בעבור 18 מיליון כעבור שנה. כרגע שוויו של הקשר גבה הקומה מוערך בכ-60 מיליון והוא מעורר עניין בקרב אריות היבשת. הקבוצה האחרונה שהוזכרה כמועמדת לרכוש אותו היא לא אחרת מאשר ריאל מדרידף אך בין אם זו תהיה אלופת אירופה, מנצ'סטר יונייטד או כל קבוצה אחרת, לאור העובדה שלקשר חוזה עד 2022, לצד יכולותיו האדירות, סביר להניח שההצעה המינימלית שבכלל תגרום ללאציו לנהל מו"מ על מכירתו צריכה להיות קרובה להצעה שהביאה את יובנטוס למכור את פול פוגבה לשדים האדומים בקיץ 2016.

     

    כאמור, ללאציו סגל איכותי, אך במהלך השנים האחרונות היו לא מעט קבוצות עם סגל איכותי לא פחות שנכשלו, ובגדול. האדם שדואג לחבר את כל החלקים של הפאזל וגורם לכך שלאציו תגרום להנאה גם לצופים הנייטרליים שפשוט אוהבים כדורגל התקפי הוא המאמן. ובעידן שבו הכסף הוא הקובע העיקרי, אם לא הבלעדי, לא רחוק היום שבו הנשיא לוטיטו יצטרך למצוא מחליף לאינצאגי הצעיר והמצליח. מוקדם מדי לקבוע מתי ומי זה יהיה, אך דבר אחד בטוח - ביילסה לא בא בחשבון.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים