שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    ספאחיה מצא קבוצה במכבי ת"א

    בניצחון על אנאדולו אפס מכבי ת"א הזכירה את אותה חבורה מחוברת של תחילת העונה. הכל הלך הפוך, אבל לטובה. השאלה אם זה היה מתוכנן או שהמאמן הקרואטי פשוט נהנה מערב נדיר מחוץ לרשת

    לפחות לערב אחד מכבי ת"א חזרה לעצמה. כלומר למכבי של תחילת העונה. בפרפראזה על פורסט גאמפ: "מכבי היא קופסת שוקולדים, אתה לא יודע מה תקבל בכל ערב נתון".

     

    מכבי ת"א קלעה בניצחון על אנאדולו אפס 42.5 אחוז ל-2 לעומת 62.5 אחוז ל-3. עולם הפוך. וזה לא מהסטטיסטיקות המשקרות, אלא בערב שבו היא זרקה הרבה מחוץ לקשת: 24 פעמים. כדי שנבין, מדובר בקבוצה שקולעת 34.7 אחוז לשלוש ביורוליג ו־34.5 בליגה. האם זה מתוכנן? האם מדובר במהפך במשחק השלשות הלא-קיים של מכבי? ואם כן, האם תהיה לזה המשכיות? לרוע המזל התשובה הנכונה לכל השאלות האלה: אין לנו מושג.

     

    לא בשיאו. נוריס קול (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
    לא בשיאו. נוריס קול(צילום: אורן אהרוני)

     

    הנה עוד אנומליה סטטיסטית: פייר ג'קסון קלע 18 נקודות. האם הוא היה טוב? להזכירכם, במשחק נגד מלאגה סינגרתי עליו וכתבתי שלמרות שהיה לו ערב מחריד בקליעות, הוא ריכז ועזר בריבאונד, סחט עבירות והיה מנקודות האור הבודדות. הפעם, למרות הסקור, הוא היה עם 4 איבודים ואפס אסיסטים. אז מה נאמר? איזה ג'קסון נקבל במשחק הבא? אין לנו מושג. מייקל רול נכנס לוואקום שהשאיר ג'קסון בתחום האסיסטים: הוא חילק 7 כאלה וקיבל מדד 23. שני שיאים עונתיים מבחינתו. מה יהיה במשחק הבא? אין לנו מושג.

     

    במשחק הקודם אנאדולו הביסה את מכבי ב-20 הפרש. גיבורי המשחק היו מקאלום עם 31 נקודות ו-9 ריבאונדים, סטימאץ עם 15 נקודות ו־13 ריבאונדים ודאנסטון עם 10 ו־6 בהתאמה. אנאדולו שיחקה אז עם שני סנטרים, ומכיוון שספאחיה אף פעם לא מעלה את שני הסנטרים שלו ביחד (אולי כי בקרואטיה זה נחשב מזל רע), ובולדן לא שחקן פיזי לא בהגנה ולא בהתקפה, הקו הקדמי של מכבי התמוטט מולה. בסה"כ הורידה אנאדולו באותו משחק 46 כדורים מול 30 בלבד. הפעם נוסף לשלושת אלה גם סוני ווימס. לכל הדעות חיזוק משמעותי שלכאורה מטה את הכף עוד יותר לטובת הטורקים.

     

    אלא שסטימאץ, שהיה שחקן הרכב בדאבל פיגרס עד המחזור ה-12, הפסיק לקבל קרדיט מעתמאן ומספר הדקות שלו צנח. (ב-8 דקות לקח 5 ריבאונדים!). וכך פרחוסקי וטיוס נותרו מול דאנסטון לבדו. התוצאה 30:40 למכבי בריבאונד. מקאלום לא היה גורם דומיננטי. ייתכן שדווקא צירופו של ווימס פוגע בו כי הוא לוקח ממנו זמן-כדור וזריקות. גם שמירה מצוינת של דיברתולומיאו לא הזיקה. צריך לזכור שאנאדולו מזמן גמרה את העונה. חוץ מווימס, שהגיע לפני חמש דקות וצריך להוכיח למאמן, למועדון ולמועדון-לשעבר.

     

    קול השתחרר סופית מתפקיד הרכז המחליף. גם ביום שבו ג'קסון "נמנע מלרכז" התפקיד מתחלק בין דיברתולומיאו, רול וקיין. אלא שקול, שחופשי מאחריות למשחק קבוצתי ויכול לשחק כסוליסט ולהחליט מתי הוא חודר ומתי הוא קולע, עדיין לא מבריק. לזכותו יאמר שווימס, שגבוה ואתלט ממנו, בהחלט הקשה עליו.

    נגד חימקי קול יעמוד מול ג'יימס אנדרסון. גם לא פשוט.

     

    קול הוא ללא ספק הכישרון הכי גדול בקבוצה מאוד בינונית ואנחנו עדיין מחכים שהוא ייכנס לזון. יקרה במשחק הבא? אין לנו מושג. אם היו שואלים את ספאחיה לפני המשחק מהי תוכנית המשחק, האם הוא בונה על משחק השלשות ומה המפתחות שלו לניצחון, אני בספק רב אם זה היה תואם את התוצאה הסופית. אבל מה אני רוצה מספאחיה? הרי הנבואה ניתנה לשוטים ולכן אני אתנבא: כדי שמכבי תנצח היא צריכה להוביל בריבאונד ולקלוע יותר מ-85 נקודות. זה נכון סטטיסטית וזה גם שקר (כי זה מנבא את העבר) אבל מה אכפת לי? הרי לאף אחד אין מושג.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: EPA
    הפעם הכל עבד לו. ספאחיה
    צילום: EPA
    מומלצים