שתף קטע נבחר

"איראן צריכה לאפשר תחרות נגד ישראלים"

יו"ר התאחדות ההיאבקות העולמית דורש מגורמי ממשל ביבלאומיים לדרוש מהרשויות בטהרן לאפשר לספורטאים המקומיים להתחרות מול ישראלים: "איראן היא האבן בנעל שלנו, הם מסתכנים אם ימשיכו ככה"

נשיא איגוד ההיאבקות העולמי (UWW), ננאד ללוביץ', דורש מגורמי ממשל בינלאומיים לקרוא לרשויות באיראן לשנות את המדינות ולאפשר לספורטאים של המדינה להתחרות נגד ישראלים. ללוביץ' יצא במהלך לשנות את המדיניות באיראן ביחד עם התאחדויות ספורט נוספות.

 

הפנייה לכל ההתאחדויות נעשתה לאחר שלאחרונה השעה איגוד ההיאבקות העולמי לחצי שנה את האיראני אלירזה קרימי, שהפסיד בכוונה באליפות העולם עד גיל 23 כדי לא לפגוש את הישראלי יורי קלשניקוב, אשר זכה בסופו של דבר במדליית הארד.

  

נשיא איגוד ההיאבקות האיראני (IWF), רסול חאמד, התפטר מתפקידו במחאה על העונשים שספגו מתאבקים בגלל המדיניות ולאחר שגם מאמנו של קרימי נענש בהשעייה לשנתיים.

 

במכתב ששלח הביע ללוביץ' הביע את דאגתו לנוכח המצב הנוכחי: "איראן היא האבן בנעל שלנו. לפעמים זה קורה בהיאבקות וזה יכול לקרות בכל ספורט אחר. "אנחנו רוצים למנוע את זה שוב בעתיד. אנחנו לא יודעים בדיוק מה קורה באיראן, אבל אנחנו יודעים שהיו"רהתפטר. אני לא יכולה להגיע אליו כרגע, אבל אני רוצה לדעת את העובדות. במיוחד כאשר יש לנו כמה תחרויות בקרוב. אני לא יודע בדיוק למה הוא התפטר, אבל אם זה קשור לאי הופעת איראנים מול ישראלי, זה לא טוב. הספורט האיראני מסתכן הרבה אם הוא ימשיך ככה. אני יודע שזה מסובך, אבל אנחנו צריכים עזרה מפדרציות אחרות ואת הוועד האולימפי הבינלאומי".

 

ללוביץ' הוסיף: "על השלטונות האיראנים להבין שהם פוגעים לא בהיאבקות, אלא בכל הספורט אם הם לא רוצים שהספורטאים שלהם יתחרו נגד ישראלים. זה לא יכול להיות מותר על ידי רשויות ספורט בינלאומיות. המפסיד היחיד בסוף הם הספורטאים האיראנים. כל התאחדויות הספורט צריכות להתאחד ולהסביר לרשויות שזה לא יכול לקרות יותר. אנחנו חייבים להבין שהספורט הוא עצמאי לחלוטין מפוליטיקה. יחסים רעים בין מדינות לא צריכים להשפיע על הספורטאים. יש לנו את אותו הדבר עם אוקראינה ורוסיה, אבל, יש לנו הבטחות שהספורטאים יוכלו להתחרות ללא בעיות. אנחנו יודעים שקשה מאוד באיראן ואנחנו מנסים לא להתערב בפוליטיקה, אבל אנחנו לא רוצים שהפוליטיקה תתערב בספורט".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים