שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    הסגנון המשעמם של מוריניו לא מתאים ליונייטד

    השדים האדומים צריכים מאמן שיתאים את עצמו לדי־אן־איי ההתקפי של המועדון. אחד שירשה לעצמו להביא כדורגל יפה, ועם זאת לשמור על הגנה טובה ויציבה

    תיאטרון החלומות, המקום בו כל החלומות מתגשמים, כל הפנטזיות הופכות למציאות. טוב, לפחות ככה זה היה פעם. מנצ'סטר יונייטד פתחה את העונה בסערה, עם 0:4 בשני משחקים רצופים ומשחק שוטף ויפה, ללא הפסד עד סוף אוקטובר.

     

    הציפיות היו בשמיים, האוהדים פינטזו על חזרה של השדים האדומים, חלמו שהאליפות סוף סוף חוזרת לעיר מנצ'סטר לראשונה מאז עונת 2012/13. הם צדקו, אבל טעו בדבר האחד שבאמת משנה. האליפות תהיה של מנצ'סטר סיטי.

     

    על הפנים. מוריניו (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
    על הפנים. מוריניו(צילום: רויטרס)

     

    כ־150 מיליון פאונד הושקעו ברכש על רומלו לוקאקו, ויקטור לינדלוף, ונמניה מאטיץ' כשרק עדנאן יאנוזאי, אנדרס פריירה ו־וויין רוני עזבו. בעונה שעברה גם הגיעו פול פוגבה, הנריק מחיטריאן, אריק באיי וכמובן זלאטן איברהימוביץ', שגם הם לא עזרו לשדים האדומים. זאת בעיקר בגלל הטקטיקה והשיטה הכושלת של מוריניו, השיטה שלא בנויה לליגה קשה כמו הפרמייר־ליג.

     

    מדי פעם אני חושב שז'וז'ה מוריניו שונא כדורגל, שהוא מעוניין רק לנצח והדרך לא משנה. יכול להיות שזה נכון, אבל את המאמן הפורטוגלי לא מעניין מה אומרים. רק האמת שלו קובעת. כדורגל כל כך הגנתי, בלי שליטה במרכז המגרש, כדורגל שבנוי על מתפרצות ולא על כדורגל התקפי ויפה, פשוט לא מתאים ליונייטד, זה לא הדי־אן־איי של המועדון. האוהדים רוצים כדורגל מעניין, ומוריניו רוצה כדור שוער גבוה לראש של לוקאקו, ומשם הוא מקווה לשער, מה שיהיה יהיה.

     

    אצל מוריניו, ההגנה היא העיקר, הקבוצה מסתמכת על השוער דויד דה חאה, שנותן תצוגות פנטסטיות בכל משחק מחדש, ו"מציל" את יונייטד. השערים כבר לא באים באמצעות מהלך שהקבוצה התאמנה עליו, או איזה מהלך קבוצתי יפה. אם יש שער, זה יהיה כנראה ממצב נייח, או פשוט הברקה של אחד משחקני ההתקפה המוכשרים. ליונייטד אין משחקים טובים בזמן האחרון, והרוב מסתמך על מזל, דה חאה, והברקות קטנות.

     

    נראה ש"המיוחד" קצת איבד מהקסם שלו, וזה משפיע על הקבוצה. לדעתי ככה יונייטד לא יכולה להמשיך, והיא צריכה מאמן שיתאים את עצמו לשיטה של יונייטד. שיתחבר לשורשים של הקבוצה, שירשה לעצמו להביא כדורגל יפה, ועם זאת לשמור גם על הגנה טובה ויציבה. עד אז, השדים האדומים יכולים רק לאיים ולהיות שם של קבוצה מפוארת. המשחק והסגנון? הם ישארו זהים, לא מושכים את העין, ולא מספקים הנאה לצופה. הכדורגל של יונייטד ימשיך לאבד את היופי והקסם.

     

    והאוהדים? יפתחו תקוות בעונה הבאה, וככל הנראה שוב יתאכזבו, וחבל.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים