שתף קטע נבחר

איך הוא שאר: אלוף העולם הערבי הראשון במשקל כבד

מנואל שאר, בנו של חייל סורי שנהרג במלחמת האזרחים בלבנון, קילל בפייסבוק את צה"ל ומדינת ישראל וכמעט איבד את חייו כשנורה בבטנו, הוכתר כאלוף העולם באיגרוף מטעם התאחדות WBA וטוען שיש לו שבע נשמות. חוץ מזה, הוא לא מפסיק לייצר פרובוקציות

"אלוהים יקלל אתכם חזירים נאצים. ל---ן את הציונים, ברכות לפלסטין". הפוסט הזה, שנכתב ביולי 2014 בתקופת מבצע צוק איתן לצד תמונה של חולצה צה"לית, לא נכתב בעמוד הרשמי של החמאס או החיזבאללה, אלא בפייסבוק של אלוף העולם באיגרוף. מנואל שאר, המחזיק בתואר העולמי במשקל כבד מטעם התאחדות WBA, אוהב להתבטא בנושאים פוליטיים ולייצר פרובוקציות.

 

מחמוד עמריאת אל-שאר נולד בביירות ב-10 באוקטובר 1984 לאב סורי, ששירת כחייל בצבאו של הנשיא חאפז אל אסד (אביו של בשאר אסד) ונהרג במלחמת האזרחים בלבנון. כשהיה בן 5 עבר עם אימו וחמשת אחיו להתגורר בגרמניה ובגיל 16 נדקר בגבו במהלך קטטה. כשהיה בן 17 החל את הקריירה הספורטיבית ובגיל 19 הפך לאלוף הצעיר ביותר בתולדות גרמניה באיגרוף תאילנדי. בעקבות זאת הוא הוזמן להתאמן באיגרוף קלאסי במכון על שמו של מתאגרף העבר מקס שמרלינג.

 

 

הפוסט נגד ישראל בעמוד הרשמי של מנואל שאר (צילום מהעמוד הרשמי של מנואל שאר)
הפוסט נגד ישראל בעמוד הרשמי של מנואל שאר(צילום מהעמוד הרשמי של מנואל שאר)

 

ב-2012 התחרה שאר על התואר העולמי מטעם התאחדות WBA, אבל הפסיד לוויטאלי קליצ'קו. החבטות שספג הסורי/לבנוני/גרמני אילצו את השופטים להפסיק את הקרב ולהעניק לאוקראיני את הניצחון, למורת רוחו של שאר שזעם והביע את מחאתו. היה זה הפסדו הראשון בזירה אחרי 21 ניצחונות.

  

ב-2015 תפס שאר כותרות בגרמניה בעקבות תקרית חמורה. בעת שישב במסעדה בעיר אסן יחד עם הראפר קיי וואן ניגש אליו אדם בשם יוסוף H שהחל לגדפו. עד מהרה פרצה קטטה במקום והמתאגרף ספג ארבע יריות בבטנו. שאר נלקח לבית החולים, שם עבר ניתוח והרופאים הצליחו להציל את חייו. רבים היו סבורים שבכך בא הקץ על הקריירה שלו.

 

מנואל שאר (צילום: getty images)
היה על סף מוות וחזר לזירה. מנואל שאר(צילום: getty images)

 

המקרה החמור, שכמעט עלה לו באובדן חיים, לא מנע משאר בסופו של דבר לחזור לזירה, שבעה חודשים בלבד אחרי שהיה על סף מוות. הוא עבר ניתוח נוסף להחלפת שני המפרקים בירכיים ושנתיים אחרי שנורה חזר להתאגרף. מאז ההפסד לקליצ'קו הוא נוצח אמנם שלוש פעמים נוספות, אבל ב-25 בנובמבר האחרון גבר בהחלטת שופטים על הרוסי אלכסנדר אוסטינוב בקרב בן 7 סיבובים שנערך באוברהאוזן, והוכתר כאלוף העולם מטעם התאחדות WBA.

 

"כבר השתמשתי ב-5 נשמות, אז צריך לשנות משהו". שאר (צילום: getty images)
"כבר השתמשתי ב-5 נשמות, אז צריך לשנות משהו". שאר(צילום: getty images)

 

בכך הפך שאר לגרמני הראשון שזוכה באליפות העולם במשקל כבד מאז מקס שמלינג ב-1932 ולאלוף הערבי הראשון בהיסטוריה. בענף התרשמו מאוד מיכולתו להכות ביריב הגבוה ממנו ב-10 ס"מ. "עברתי את כל מה שאפשר בתוך שנתיים", סיפר. "הניידות שלי כבר הייתה כמו של בן אדם בן 80, אבל אני כמו חתול עם שבע נשמות. כבר השתמשתי בחמש, אז אני צריך לשנות משהו". 

 

שאר בהפסד לקליצ'קו ב-2012 (צילום: getty images)
שאר בהפסד לקליצ'קו ב-2012(צילום: getty images)

 

לאחר שזכה בתואר ספג שאר ביקורת על כך שבעבר טען כי לא קיבל אזרחות גרמנית. כשהוא נשאל על כך השיב: "אמרתי את זה בעבר בעצת עורכי הדין שלי,

אבל כעת אפעל בעצמי כדי לקבל אזרחות מבלי לשאול אף אחד. אני מקדיש את התואר לקנצלרית אנגלה מרקל ולגרמניה, אנחנו אלופי העולם. זו המדינה שנתנה לי צ'אנס ובנתה אותי וזוהי המתנה שאני נותן לה".

 

ב-4 במאי יתמודד שאר בשיקגו נגד פרס אוגנדו מפוארטו ריקו בקרב בו ינסה להגן על תוארו וכפי שכבר הבנתם, הוא אוהב לדבר לא רק בזירה. לא אחת הוא הביע את דעתו בענייני מלחמת האזרחים בסוריה ולצד תמיכה בעמו, הסובל מדיכוי של הנשיא בשאר אסד, המתאגרף גם עשה מחווה לשליט הטורקי, טאיפ ארדואן, שהסכים לקלוט פליטים בארצו.

 

שאר העניק לארדואן את החגורה בה זכה ואמר: "זה בשם ארבעה מיליון סורים, ביקשתי ממנו שיפעל למען השלום במדינה שלנו. אני כבר למדתי על בשרי מה זו מלחמה ומה זה גירוש". ארדואן, חובב איגרוף ידוע, אירח אותו באיסטנבול.

 

שאר מעניק לארדואן את החגורה בה זכה (צילום מתוך האינסטגרם של מנואל שאר)
שאר מעניק לארדואן את החגורה בה זכה(צילום מתוך האינסטגרם של מנואל שאר)

שאר זועם על השופט בהפסד לקליצ'קו ב-2012 (צילום: getty images)
שאר זועם על השופט בהפסד לקליצ'קו ב-2012(צילום: getty images)

 

ומה עכשיו? שאר לא מתכוון להסתפק במה שהשיג עד היום ושואף להילחם נגד אנתוני ג'ושוע בקרב על התואר מטעם התאחדות WBA. כמו כן, הוא עשוי לשמש כיריבו של טייסון פיורי, אלוף העולם בעבר, בעת שהבריטי ישוב לזירה. לאן הוא מסוגל עוד להגיע והאם עוד נשמע ממנו? על כך הוא אמר: "אני לא יודע מה זה פחד, תמיד אני בטופ. יש לי בחיים ניסיון רב יותר מאשר לחטוף אגרופים בזירה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גטי אימג'ס
מנואל שאר
צילום: גטי אימג'ס
מומלצים