שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    הוועדה למינוי ועדות נוספות

    האם ראוי למנות מאמן לפני מנהל טכני והאם ראוי למנות מנהל טכני לפני יו"ר? חשבתי לתומי שזו הזדמנות מצוינת להקים ועדה נוספת שתעשה קצת סדר בחד גדיא הזה לפני פסח ותקבע מה קודם למה

    אין שום דרך לספור כמה ועדות הוקמו עד היום במדינת ישראל כדי לבחון סוגיות שונות ומשונות ולהגיש המלצות לממונים לשיפור המצב. ברור שהמספר עצום ומגיע עם כמה אפסים, אבל המעשים והתוצאות בשטח מגיעים בדרך כלל רק עם אפס אחד גדול. כפי שכולם ודאי יודעים, רוב הוועדות מוקמות רק כדי לתת תחושה לציבור שמישהו מתייחס ברצינות לבעיות ושואף באמת לתקן את המצב, וכולם גם יודעים כי מדובר במראית עין בלבד, מאחר שדינן של רוב ההמלצות הוא להיזרק בסוף למגירה ולהירקב בה לנצח. כל זה לא מונע הקמת ועדות נוספות ולא מונע מאיתנו להמשיך לקוות שאולי יביאו לשינוי.

     

    כמובן שההתאחדות לכדורגל אינה יוצאת דופן וגם שם הקימו עד היום לא מעט ועדות שתועלתן הייתה כמו כוסות רוח למת, אחרת הכדורגל הישראלי כנראה לא היה במקום שהוא נמצא בו. המצב עגום ביותר, הנבחרת מידרדרת מקמפיין לקמפיין והפיתרון המובן מאליו הוא להקים עוד ועדה, שתבדוק איך הגענו לאן שהגענו ועל הדרך גם תנסה לברר מה עלה בגורלן של כל הוועדות הקודמות שכבר עסקו באותו עניין. אז הוועדה לשיפור פני הכדורגל בארץ הגישה את מסקנותיה והכותרות זעקו "מהפכה גדולה", לא פחות, למרות שעיקרי הדברים לפי הדיווחים מסתכמים במינוי מנהל טכני לנבחרת ודרישה מהמדינה להגדיל את התמיכה ולהקים מגרשים חדשים. וואו, גאוני! איך לא חשבו על זה קודם?

     

    יו"ר ההתאחדות עופר עיני (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
    יו"ר ההתאחדות עופר עיני(צילום: ראובן שוורץ)

     

    התהליך פשוט: שולחים למדינה פקס עם "דרישה" לקבל כסף, היא מיד מפשפשת בכיסים לחפש את העודף שנשאר מהנכים, הגימלאים, החולים וכו', וצ'יק צ'ק מגיע צ'ק בדואר, בלי נדר. דורשים, מקבלים ונגמר הסיפור. הקמת מגרשים? גם לא בעיה גדולה, שנה-שנתיים וראו את העניין כסגור, כמו שהרכבת הקלה בת"א יצאה לדרך לפני משהו כמו 20 שנה ועדיין לא הגיעה ליעד. מנהל טכני? בסה"כ איחרנו את הרכבת בכמה שנים. כאילו מה, גילינו את אמריקה וזה הגרוש שהיה חסר לנו כדי להעפיל למונדיאל? אפשר להתווכח על נחיצות התפקיד, אבל נראה לי מגוחך שצריך ועדת מומחים כדי להגיע למסקנה טריוויאלית כזאת. ואם כבר היתה ועדה, למה לא המליצו באותה הזדמנות על מועמד לתפקיד הבכיר? הגזמתם, יותר מדי עבודה לוועדה אחת וגם לא בתחום סמכותה, מה עוד שלא הייתה נשארת עבודה לוועדת האיתור או האילתור, שאמורה לקום בקרוב בין השאר בשביל לאתר את האיש המתאים.

     

    לפונקציונרים בחלונות הגבוהים מצפה עכשיו לו"ז צפוף ועמוס מאוד: גם לאתר יו"ר חדש להתאחדות, גם לאתר מאמן חדש לנבחרת וגם לאתר מנהל טכני! רק בעיה קטנה - צריך להחליט קודם איך אמורה לעבוד שרשרת הפיקוד הזאת ומהו הסדר הנכון של המהפכה, כלומר, האם ראוי למנות מאמן לפני מנהל טכני והאם ראוי למנות מנהל טכני לפני יו"ר. חשבתי לתומי שזו הזדמנות מצוינת להקים ועדה נוספת שתעשה קצת סדר בחד גדיא הזה לפני פסח ותקבע מה קודם למה, כי מן הסתם ישנה חשיבות לסדר הקמת הוועדות, אבל אפשר להירגע, הסוגיה הזאת כבר נפתרה והראשון שיאותר הוא המנהל הטכני.

     

    כך או כך, בראש הגרויסע מהפכה יעמוד אלי אוחנה, המהפכן הדגול וכפילו של צ'ה גווארה, אבל עזבו שטויות, המהפכה האמיתית מתחילה כידוע בתוכנו ובצמצום מספר הוועדות המיותרות. רוצים שיפור? אל דאגה, יש על מי לסמוך שם למעלה ובדרך אל הארץ המובטחת נחטוף עוד הרבה מכות ונקים עוד הרבה ועדות, כי כל המרבה הרי זה מסובך. מצווה לספר גם שלמרות כל הוועדות, בני ישראל והכדורגל שלהם ממשיכים לצעוד במדבר ויכולים לראות כעת את המצרים רק עם משקפת. מה שכן, מכל הוועדות חסרה לי רק אחת שטרם הוקמה, זו שתפקידה אולי החשוב והקשה ביותר: לאתר איכשהו "אחד עשר כוכביא" יחידי סגולה, שמסוגלים לרוץ ולבעוט בכדור כהלכה מבלי להאכיל אותנו מרורים. חג שמח.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: עוז מועלם
    נבחרת ישראל
    צילום: עוז מועלם
    מומלצים